امیلی هیو، هم‌بنیانگذار شرکت توسعه‌ی مشاوره‌ی مخاطبین لوپ دیجیتال (Loup Digital) می‌نویسد:

من حرفه‌ی خود را با کار در شرکتی شروع کردم که همه‌چیز را برای ما آماده کرده بود: بیمه درمانی، معافیت مالیاتی، برنامه‌های بازنشستگی و نظیر آن. چند سال بعد، زمانی که این شرکت را ترک کردم تا کسب‌وکار خودم را راه‌اندازی کنم، جنبه‌های مالی کار برایم کاملاً ناآشنا بود.

همان‌طور که بسیاری از کارآفرینان (ازجمله خود من) تصدیق می‌کنند؛ بی‌ثباتی درآمد یکی از دلسردکننده‌ترین جوانب مالکیت استارتاپ است. مخصوصاً شرکت‌هایی که مثل شرکت ما مبتنی بر بودجه‌ی مشتریان هستند، در ادوار مختلف با واریانس بالای تعداد و سایز مخاطبان مواجه‌اند. ممکن است کسب‌وکار سودآوری داشته باشید، ولی بدون اختصاص زمان و منابع چشمگیر، به پتانسیل‌های ایده‌ی خود دست پیدا نکنید.
من هم به‌عنوان جوانی که تا اواخر دهه‌ی بیست زندگی، هرگز استراتژی مالی خاصی نداشت، با شرایط پیچیده‌ای روبرو شدم. من هیچ طرح و برنامه‌ی بودجه‌ای نداشتم، نمی‌دانستم پس‌انداز بازنشستگی چیست و هیچ ایده‌ای مبنی بر اینکه یک شرکت باید بخشی از یک استراتژی بزرگ باشد، در ذهن نداشتم. در مرحله‌ی اول فکر کردم خودم تحقیقات مالی را تکمیل کنم. به شما توصیه می‌کنم که اگر پیش‌ازاین در این حوزه کارنکرده‌اید، حالا هم وارد آن نشوید. در دنیای اینترنت یک سیاه‌چاله مشاورات مالی وجود دارد که پر از تناقضات و اصطلاحات سردرگم کننده است. درنهایت به لطف یکی از دوستانم، با یک مشاور مالی قرار ملاقات گذاشتم و فهرستی طولانی از سؤالاتی که در ذهنم بود آماده کردم.

مشاور مالی من از همان جلسه‌ی اول، صبور، قابل‌اعتماد و در دسترس بود. او به زندگی من علاقه‌مند شد و استراتژی مالی چندجانبه‌ای طراحی کرد که کاملاً آن را درک می‌کردم.

همدلی رادیکال، کلید افزایش کارایی و روحیه در تیم
مشاهده

کارآفرینانی که مستقل از کارفرما کار می‌کنند و طرح از پیش تعیین‌شده‌ای برای بازنشستگی ندارند، حتماً باید به فکر بیمه‌ی عمر و بازنشستگی باشند. مشاور مالی گزینه‌های متنوعی را پیش روی من گذاشت که اصلاً نمی‌دانستم وجود دارند. او همچنین اهمیت سرمایه‌گذاری‌های مختلف را در پورتفولیوی من، توضیح داد.

مشاور همه‌ی برنامه‌ها را برای هم‌بنیان‌گذار من نیز تطبیق داد. او ما را با برنامه‌ی بازپرداخت ساده کارکنان و حقوق بازنشستگی آشنا کرد و بیمه‌های خریدوفروش کسب‌وکار را هم تنظیم کرد. مشاوران می‌توانند برای هم‌بنیانگذارانی که سبک زندگی متفاوت و اولویت‌های مختلفی دارند، یک استراتژی سودمند دوطرفه تنظیم کنند.

یکی دیگر از چالش‌های سخت استارتاپ‌ها، مسئله‌ی مالیات است. مخصوصاً که قوانین مالیاتی دستخوش تغییرات زیادی هستند. متغیرهای زیادی روی مالیات شما تأثیر می‌گذارد، ازجمله اینکه چه نوع شرکتی را ثبت کرده‌اید و در چه محدوده‌ای کار می‌کنید. زمانی که استراتژی‌های ما فرم پیچیده‌تری به خود گرفت، از یک حسابدار کمک گرفتیم تا مدیریت امور مالیاتی و درآمدی ما را به عهده بگیرد. همکاری و همفکری حسابدار و مشاور مالی به ما اطمینان می‌دهد استراتژی جامعی داریم و از همه‌ی منابع در دسترس، به‌صورت بهینه بهره می‌بریم.

از نقطه‌نظر شخصی، ارزشمندترین خدماتی که مشاور مالی به من ارائه کرده، یک چشم‌انداز روشن است. او به یک جوان ناامید مثل من، کمک کرد مسائل مالی خودم را اداره کنم، اهداف کسب‌وکار را مشخص کنم و پیش‌بینی روزهای سخت آینده را در برنامه‌ام بگنجانم.

برای اغلب کارآفرینان، امور مالی، مسائلی پیچیده و سردرگم کننده‌اند. یک مشاور مالی قابل‌اعتماد به شما کمک می‌کند به‌جای اینکه فقط در زمان حال زندگی کنید، برای آینده‌ی کسب‌وکار هم برنامه‌ریزی داشته باشید و به سمت موفقیت حرکت کنید. او می‌تواند شما را از مزیت‌هایی بهره‌مند کند که هیچ کارفرمایی به شما ارائه نمی‌داد. به‌علاوه مجموعه‌ی مهارت‌های منحصربه‌فرد او، عنصر بسیار ارزشمندی برای کسب‌وکار شما خواهد بود.

چگونه بر چالش‌های آزادکاری غلبه کنیم
مشاهده