آیا تا به حال به پوست خوشرنگ و لطیف هلو یا شلیل دقت کرده‌اید؟ هرچند بعضی افراد از لمس کردن پوست هلو به شدت نفرت دارند، اما نمی‌توان زیبایی و لطافت این میوه آبدار را انکار کرد. در فصل تابستان همانطور که از خوردن این میوه‌های آبدار و شیرین لذت می‌برید به خواص آن‌ها برای سلامتی و زیبایی پوستتان هم فکر کنید. پوست ما بزرگترین ارگان بدن است و قدرت جذب بالایی دارد. با استفاده از ماسک میوه‌های تابستانی مانند ماسک شلیل، پوستتان را جوان و زیبا نگه دارید.

خواص شلیل برای پوست

شلیل و هلو از جمله میوه‌های تابستانی، آبدار و سرشار از قند‌های مفید هستند. عناصر معدنی و آلی بسیاری در بافت‌های این میوه‌ها وجود دارد که به آبرسانی سلول‌های پوستی کمک می‌کنند. ماسک‌های هلو و شلیل خشکی پوست را درمان می‌کنند و پوست لطیف و شفاف برای شما به ارمغان می‌آورند. در اینفوگرافیک زیر با مهم‌ترین عناصر آلی و معدنی موجود در شلیل و فواید آن‌ها برای پوست آشنا می‌شوید.

خواص شلیل برای پوست

ماسک هلو برای پوست خشک

همانطور که متوجه شدید یکی از بهترین فواید هلو یا شلیل برای پوست، درمان خشکی آن است. ویتامین E. موجود در به ترمیم لایه‌های خشک پوست کمک می‌کند. از طرفی ماست خاصیت لایه‌برداری داشته و می‌تواند سلول‌ها و بافت‌های مرده را از بین ببرد؛ بنابراین از این ماسک برای داشتن پوستی نرم و شفاف استفاده کنید ضمن اینکه این ترکیب یک ماسک روشن‌کننده و ضدلک نیز هست:

  • ۱ عدد هلو یا شلیل
  • ۱ قاشق ماست پرچرب
  • ۱ قاشق روغن زیتون

بافت‌های هلو را به خوبی خرد کرده یا رنده کنید. سپس با مواد دیگر ترکیب کرده و با یک برس نرم و تمیز روی پوست صورت و گردن پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را برای رفع خشکی پوست هفته‌ای ۲ بار استفاده کنید.

تیم ملی فوتبال بانوان به هنگ کنگ می‌رود
مشاهده

ماسک هلو و ماست

ماسک هلو و خیار؛ سالاد آبرسان پوست

یکی از بهترین مواد آبرسان پوست میوه خیار است. این میوه می‌تواند سلول‌های پوششی پوست را به صورت عمقی آبرسانی کند. میوه هلو نیز آبرسانی و مرطوب کردن پوست را به خوبی انجام می‌دهد. هلو با داشتن ویتامین E. و اسید‌های چرب مفید می‌تواند دوام مولکول‌های آب را درون سلول‌ها بیشتر کند. این ماسک را به راحتی با روش زیر تهیه کنید:

  • ۱ عدد هلو یا شلیل
  • ۱ عدد خیار
  • ۱ روغن بادام

هلو و خیار را رنده کرده و با روغن بادام تلخ ترکیب کنید. سپس با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک شلیل یا هلو به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را برای درمان چین و چروک‌ها و روشن کردن پوست هفته‌ای ۲ بار استفاده کنید.

ماسک هلو و خیار

ماسک شلیل یا هلو برای جوش صورت

شاید تصور عموم بر این باشد که جوش صورت همیشه به دلیل چربی پوست یا فعالیت باکتری‌ها ایجاد می‌شود. اما گاهی با وجود خشکی پوست یا شستشو‌های مکرر هم جوش صورت را تجربه می‌کنید. این مسئله به دلیل آسیب‌دیدگی پوست در اثر خشکی، شکنندگی پوست، قرار گرفتن در معرض آسیب اشعه‌های UV بروز می‌کند. در این شرایط تنها آبرسانی پوست و تجدید چربی‌های مفید پوست صورت می‌تواند به درمان جوش‌ها کمک کند. اگر در چنین موقعیتی هستید، ماسک هلو یا شلیل را برای درمان جوش‌ها انتخاب کنید. این ماسک چربی‌های ازدست‌رفته پوست را تأمین کرده و سلول‌ها را در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید به خوبی محافظت می‌کند. این ماسک را با این روش تهیه کنید:

  • ۱ عدد هلو یا شلیل
  • ۱ قاشق آبلیمو
  • ۱ قاشق عسل
چه وقتی چی بپوشیم؟
مشاهده

هلو را رنده کرده و با مواد دیگر ترکیب کنید. سپس با یک برس تمیز روی سطح پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد شستشو دهید. پس از استفاده از ماسک‌های آبلیمو، هنگام خروج از خانه حتماً ضدآفتاب بزنید. برای درمان جوش‌ها هفته‌ای دوبار از این ماسک شلیل استفاده کنید.

هلو و آبلیمو

ماسک هلو برای جوانسازی پوست

اگر درباره پیر شدن پوست و بروز چین و چروک‌ها نگران هستید، استفاده از ماسک‌های هلو را در رژیم زیبایی تان بگنجانید. این ماسک برای روشن کردن پوست، مبارزه با چین و چروک‌ها و افزایش شادابی آن معجزه می‌کند. تمام عناصر و فاکتور‌هایی که پوست ما برای جوان و تازه ماندن به آن نیاز دارد، در هلو وجود دارد. این ماسک را با این روش تهیه کنید:

  • ۱ عدد هلو
  • ۱ قاشق جو پرک
  • ۱ قاشق روغن نارگیل
  • ۱ قاشق عسل

این مواد را به خوبی ترکیب کرده و با یک برس تمیز روی پوست صورت و گردن پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. ماهی دوبار از این ماسک کامل و فوق‌العاده برای درمان بسیاری از مشکلات پوست استفاده کنید.

هلو و عسل و جو
با خواص هلو و شلیل و روش‌های تهیه ماسک‌های زیبایی این میوه‌ها آشنا شدید. در روز‌های تابستان استفاده خوراکی از این میوه آبدار را فراموش نکنید. این میوه‌ها به رفع تشنگی سلول‌های بدن کمک کرده و موجب بهبود فعالیت دستگاه گوارش می‌شوند.