اگر از اندازه‌ قد خود ناراضی هستید و دوست دارید در مهمانی ‌ها، جمع ‌های دوستانه، محل کار و یا هر جای دیگری چند سانتیمتر بلندتر به نظر برسید، راهکارهایی برای شما وجود دارد. راهکارهایی که با تغییرات اندکی در ظاهر و پوشش، شما را به ایده آل ‌تان نزدیک ‌تر می‌ کند. در ادامه اشتباهاتی را که آقایان قد کوتاه در لباس پوشیدن مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم. شما نیز از آنها بپرهیزد تا بلندتر و جذاب تر از همیشه بدرخشید.

 

نکاتی برای پوشیدن لباس افراد کوتاه, پوشش آقایان کوتاه

از این اشتباهات بپرهیزد تا بلندتر و جذاب تر از همیشه بدرخشید

 

1. لباسی که فیت تن تان نیست

پیدا کردن لباسی که کاملا فیت تن تان باشد، ساده نیست. شاید افراد قد کوتاه تصور کنند که در لباس های کوتاه، قد کوتاه تر به نظر می رسند اما این تصور اشتباه است. اگر لباسی که به تن می کنید فیت تن تان نباشد، نامتناسب و زشت به نظر می آیید. از این رو لباس هایی که قد بلندی دارند را انتخاب نکنید. هر چه لباس بیشتر فیت تن تان باشد، جذاب تر به نظر خواهید رسید.

 

لباس پوشیدن افراد قد کوتاه,لباس پوشیدن افراد کوتاه قد

هر چه لباس بیشتر فیت تن تان باشد، جذاب تر به نظر خواهید رسید

 

2. شلوار فاق کوتاه

افراد قد بلند پاهای کشیده ای دارند، از این رو اگر می خواهید قد بلندتر به نظر برسید، باید به شلواری که به تن می کنید توجه بیشتری داشته باشید. شلوارتان باید به گونه ای باشد که پای شما را کشیده تر نشان دهد. برای این منظور، از پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه خودداری کنید.

 

کت های مناسب افراد کوتاه قد, پوشیدن لباس آقایان کوتاه قد

از پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه خودداری کنید

 

3. رنگ های روشن

رنگ های تیره و مات، شما را لاغرتر نشان می دهد، بنابراین اگر اندامی لاغر و قدی کوتاه دارید، باید از پوشیدن لباس هایی با رنگ های روشن خودداری کنید. در واقع، هر لباسی که شما را چاق تر نشان دهد، کوتاه تر نیز نشان تان خواهد دهد. از آنجا که رنگ های تیره و مات، کمتر به چشم می آیند، تمرکز را از روی قدتان نیز بر خواهند داشت. بنابراین دیگران قد واقعی شما را نمی توانند به درستی حدس بزنند و شما نیز قد بلندتر به چشم می آیید.

شیک ترین ست های طوسی پاییزی
مشاهده

 

نکاتی برای لباس پوشیدن آقایان,شیوه لباس پوشیدن آقایان کوتاه

از پوشیدن لباس هایی با رنگ های روشن خودداری کنید

 

4. رنگ های متضاد

رنگ های مونوکروم یا تک رنگ، چشم را به سمت بالا می کشانند اما رنگ های متضاد، یکدستی ظاهرتان را از بین برده و با ایجاد وقفه، شما را کوتاه تر نشان می دهد. اگر دوست دارید که سر تا پا یک رنگ بپوشید، به سراغ رنگ های مشابه بروید. به عنوان مثال شلوار سرمه ای تان را با پیراهنی به رنگ تیره ست کنید یا به همراه شلوار کرم تان، پیراهنی به رنگ قهوه ای روشن بپوشید. البته کفش و جوراب هایتان را فراموش نکنید. رنگ آنها را نیز با رنگ لباس هایتان ست کنید تا پاهای شما را کشیده تر و به تبع شما را قد بلندتر نشان دهد.

 

پوشش آقایان کوتاه, اشتباهات آقایان قد کوتاه

رنگ کفش و جوراب هایتان را با رنگ لباس هایتان ست کنید

 

5. راه راه افقی

یکی از قوانین لباس پوشیدن برای افراد قد کوتاه، پرهیز از لباس هایی با خطوط افقی ست. البته اگر خطوط لباس بسیار باریک باشد، مانعی ندارد اما پوشیدن لباس هایی با خطوط پهن، شما را قد کوتاه تر نشان خواهد داد. از آنجا که کمربندتان نیز به صورت افقی قرار می گیرد، سعی کنید آن را باریک انتخاب کنید. بهتر است که کمربندتان همرنگ شلوارتان باشد تا خیلی به چشم نیاید. البته گزینه بهتر این است که شلوارتان را بدون کمربند به تن کنید.

 

لباس پوشیدن افراد کوتاه قد,نکاتی برای پوشیدن لباس افراد کوتاه

از لباس هایی با خطوط افقی بپرهیزید

 

6. طرح های بولد و جسورانه

از آنجا که طرح های بولد لباس بسیار توی چشم اند، چشم ها را به سمت خود جلب کرده و بر کوتاهی قد شما می افزاید. از این رو سعی کنید که لباس هایی با طرح های ساده به تن کنید. به عنوان مثال راه راه باریک، طرح های گلدار ریز یا خال خالی از بهترین طرح هایی است که می توانید انتخاب کنید.

نکاتی قبل از خرید لباس عروس
مشاهده

 

اکسسوری های افراد کوتاه قد, کت های مناسب افراد کوتاه قد

سعی کنید که لباس هایی با طرح های ساده به تن کنید

 

7. اکسسوری بزرگ

استفاده از اکسسوری بر جذابیت تان می افزاید اما اگر قد کوتاهی دارید، سعی کنید اکسسوری که انتخاب می کنید، بزرگ و چشمگیر نباشد. به جای آن از اکسسوری های باریک و کوچک تر استفاده کنید.

 

پوشیدن لباس آقایان کوتاه قد,نکاتی برای لباس پوشیدن آقایان

اگر قد کوتاهی دارید، سعی کنید اکسسوری که انتخاب می کنید، بزرگ و چشمگیر نباشد

 

8. کت با دو ردیف دکمه

خریدن کت و شلوار برای آقایان قد کوتاه یک معضل است. این افراد باید از پوشیدن کت هایی با دو ردیف دکمه خودداری کنند. در واقع، کت هایی با یک ردیف دکمه بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود. پوشیدن کت هایی که اپل دارند نیز از دیگر اشتباهاتی ست که آقایان قد کوتاه مرتکب می شوند. یادتان باشد که هر چه شما را پهن تر نشان دهد، کوتاه تر نیز نشان خواهد داد. آستین های کت تان نیز باید به اندازه ای باشد که کمی از آستین پیراهن تان دیده شود. قد کت تان نیز نباید بیش از حد بلند باشد.

 

نکاتی برای لباس پوشیدن آقایان,لباس پوشیدن افراد کوتاه قد

افراد کوتاه قد باید از پوشیدن کت هایی با دو ردیف دکمه خودداری کنند

 

9. کت بزرگ

بسیاری از کت های زمستانه، بزرگ و ضخیم اند و جزییات زیادی مانند دکمه یا یقه های پهن دارند. این مدل کت نه تنها جذاب نیست، بلکه شما را نیز قد کوتاه تر نشان خواهد داد. در روزهای سرد، به جای پوشیدن این مدل کت، بهتر است که چند لایه لباس بپوشید یا کتی با جنس ضخیم تر به تن کنید.

اسکراب بدن خانگی با شکر
مشاهده

 

شیوه لباس پوشیدن آقایان کوتاه,لباس پوشیدن افراد قد کوتاه

بهتر است که چند لایه لباس بپوشید یا کتی با جنس ضخیم تر به تن کنید

 

10. کفش های رنگی

شاید آنقدر که به لباس هایتان اهمیت می دهید، به کفش هایتان توجهی نمی کنید، اما کفش ها نیز از اهمیت بالایی برخوردارند و در کوتاهی و بلندی قد شما تاثیرگذارند. به عنوان مثال کفش های رنگی چشم ها را به سمت خود جلب می کنند، در نتیجه شما را قد کوتاه تر به نظر می رساند. از این رو سعی کنید که کفش های ساده و هم رنگ لباس تان به تن کنید. به جای آن کلاهی بر سرتان بگذارید تا چشم ها را به جای پایین تنه، به سمت بالای اندام تان بکشاند و به بلند نشان دادن قدتان کمک کند.

 

نکاتی برای پوشیدن لباس افراد کوتاه, پوشش آقایان کوتاه

کفش های رنگی قد شما را کوتاه تر به نظر می رساند

 

11. در اینجا خلاصه ای از مطالب گفته شده در بالا را برایتان آورده ایم تا بیشتر در خاطرتان بماند:

 

از پوشیدن لباس ها و اکسسوری های بزرگ خودداری کنید. لباسی که شما را پهن تر نشان می دهد، به تن نکنید. در ظاهرتان خطوط افقی ایجاد نکنید.چشم ها را به سمت پایین تنه جلب نکنید.

 

نکاتی برای پوشیدن لباس افراد کوتاه, پوشش آقایان کوتاه

لباسی که شما را پهن تر نشان می دهد، به تن نکنید