حسن طاهراحمدی ظهر امروز در مراسم افتتاح هم‌زمان 60کانون سلامت محله استان مرکزی با اشاره به مزیت‌های اجتماعی و عمومی شدن سلامت در مجامع سلامت استان اظهار داشت: در شرایط خوب مشارکت اجتماعی، معنوی، جسمی و روحی قرار نداریم، عوارض این شرایط به حوزه سلامت باز‌می‌گردد مثل بحث طلاق  که به رغم دخالت نداشتن حوزه سلامت در رخ دادن آن شاهد این هستیم که بیشترین عوارض آن به این حوزه باز‌ می‌گردد.

وی افزود: همچنین در بحث حوادث جاده‌ای که بیشتر به سبب بی احتیاطی، عدم امنیت وسایل نقلیه و جاده‌ای اتفاق می‌افتد، یا بحث‌های محیط زیستی و امثال آن، بیشترین حوزه درگیر در این موارد حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: با توجه به افزایش مشکلاتی مثل اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی امروز شاهد این هستیم که 120 نفر از هم‌وطنانمان به سبب استفاده از نوشیدنی غیرمجاز دچار عوارضی چون مرگ، از دست دادن کلیه و نابینایی شده‌اند.

طاهراحمدی بیان کرد: به دنبال عدم رعایت مردم، جامعه و تغییر سبک‌های زندگی، تحرک نامناسب و استفاده از مواد غیرمجاز شاهد این هستیم که 23درصد شیوع بیماری‌های غیرواگیر بیشتر از میانگین جهانی هستیم.

وی ادامه داد: به تنهایی نمی‌توان این بار عظیم و سنگین مشکلات درمانی، روحی و اجتماعی را برطرف کرد، با اجتماعی شدن سلامت و کانون‌های محله‌ها و همکاری مسئولان، ارگان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم از پس مشکلات برآییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در افتتاح این کانون‌های سلامت محله‌ها، 4هزار و 400 نفر در استان همراهی می‌کنند، تا آخر امسال 40 کانون دیگر به این 60 کانون اضافه می‌شود، باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در قسمت پایین حوزه درمان و همکاری دستگاه‌ها در قسمت بالای آن شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات این حوزه باشیم.

توضیحات کمیته ملی المپیک درباره خبر بازداشت دو مدیر ارشد
مشاهده