دوران بارداری زمانی است که بعضی از خانم‌ها به دلایلی با مشکلاتی روبرو شده یا به دلیل استرس و بی‌قراری، خواب ناآرامی را تجربه می‌کنند. در صورتی‌که جزو این دسته از خانم‌های باردار هستید به شما توصیه می‌کنیم که برای ایجاد تغییر کوچکی در دکوراسیون اتاق‌خواب و همین‌طور بهبود خواب شبانه، این گیاهان را به خانه بیاورید. مطمئن باشید که از انتخاب‌شان پشیمان نمی‌شوید. این گیاهان زیبا و مفید شما را خوشحال می‌کنند و سبب می‌شوند شب‌ها راحت‌تر به خواب بروید.

1. یاسمن

گلی بسیار خوش بوست که در بیشتر مناطق دنیا برای تهیه دسته‌گل عروس به سراغش می‌روند اما به صورت گیاه آپارتمانی هم مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. یاسمن بومی استرالیا و نیوزلند است، شاخه‌های بلند و گل‌های سفید کوچک با 5 گلبرگ بسیار زیبا دارد. یاسمن به نور کامل نیاز دارد اما اشعه مستقیم آفتاب به برگ‌هایش صدمه می‌زند.
اگر یاسمن را به خانه می‌آورید هر ماه باید به آن رسیدگی کرده و سرشاخه‌هایش را هرس کنید تا جوانه‌های جانبی تحریک‌شده و رشد کنند. تحقیقات روانشناسان امریکایی در دانشگاه ویلینگ جسوئیت نشان می‌دهد که این گیاه افزایش هوشیاری شما را به همراه داشته و سبب می شود در طول روز کارهایتان را به شیوه بهتر و کامل‌تری به پایان برسانید و از این بابت خوشحال باشید. علاوه‌بر‌ این نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در اتاق خواب‌شان این گیاه را پرورش می‌دهند نسبت به کسانی که از وجود این گل بی‌بهره‌اند، خواب شبانه بهتری دارند.

یاسمن                                                               ژربرا

2. ژربرا

این گل زیبا نه‌تنها اتاق‌خواب شما را زیبا و با نشاط جلوه می‌دهد، بلکه سبب می‌شود وقتی خواب هستید راحت‌تر نفس بکشید. این گل در رنگ‌های مختلفی مانند قرمز، صورتی، سفید، زرد و نارنجی دیده می‌شود و به نور کامل اما غیر مستقیم نیاز دارد. مراقب باشید که اشعه‌های مستقیم خورشید به گلبرگ‌هایش آسیب نرساند. علاوه بر این ژربرا نیاز آبی نسبتاً بالایی دارد و به محض اینکه متوجه شدید سطح خاک خشک‌شده، باید نسبت به آبیاری آن اقدام کنید.

راهنمای خرید عروسک حمامی برای بچه ها
مشاهده

3. آلوئه ورا

احتمالاً در عطاری‌‌ها برگ‌های سبز و بلند آلوئه‌ورا را دیده‌اید که در درمان بعضی از مشکلات‌پوستی کاربرد دارند. نتایج بررسی‌های محققان ناسا نشان می‌دهد که آلوئه‌ورا یکی از بهترین گیاهان برای تمیز کردن هوای اتاق است و در طول شب اکسیژن خوبی تولید می‌کند؛ به این ترتیب شرایط برای خواب‌بهتر شما فراهم می‌شود. علاوه‌بر‌این نگهداری از گیاه آلوئه‌ورا بسیار ساده است. البته گرما یا سرمای شدید به گیاه آسیب می‌رساند و بطور معمول هر 12 تا 14 روز یکبار به آبیاری نیاز دارد.

آلوئه ورا                                                                                  نخل آریکا

4. نخل آریکا

تحقیقات نشان می‌دهد که راه‌دادن این نخل زیبا در دکوراسیون اتاق خواب نه‌تنها در بهبود کیفیت خواب شبانه تاثیر دارد، بلکه می‌تواند شرایط محیطی را برای افراد مبتلا به سرماخوردگی یا مشکلات مربوط به سینوس ها بهتر کند. به این دلیل که این گیاه رطوبت را به وارد محیط کرده و در نتیجه تنفس برای این قبیل افراد راحت‌تر می‌شود. اگر شرایط‌محیطی برای رشد این نخل فراهم باشد ممکن است ارتفاعش به سقف خانه شما هم برسد. بهتر‌است آن را در نزدیکی پنجره‌های شرقی یا شمالی قرار دهید. از آنجا که این گیاه بومی مناطق گرمسیری ماداگاسکار است باید محیط گرمی در حدود 15 تا 30 درجه سانتیگراد را برایش فراهم کنید. در‌صورتیکه تصمیم دارید این نخل را به خانه بیاورید یادتان باشد که به آبیاری روزانه نیاز دارد.

5. پیچک انگلیسی

بررسی پژوهشگران کالج آمریکایی آسم، آلرژی و ایمنولوژی نشان می‌دهد که پیچک انگلیسی یا عشقه در جذب آلاینده‌های هوای داخل اتاق تاثیر‌گذار است. از این رو در صورتی‌که از آسم و آلرژی‌های فصلی رنج می‌برید شک نکنید که باید تعدادی از این گیاهان زیبا را در اتاق‌تان داشته‌باشید. این پیچک زیبا ساقه‌های نرم و بالارونده‌ای دارد و برگ‌هایش کوچک و قلبی‌شکل هستند. بهترین شرایط برای نگهداری این گیاه این است که آن را کنار پنجره و در معرض نور غیر مستقیم خورشیدن قرار دهید تا از مزایایش بهره‌مند شوید.

6. اسطوخودوس

شاید شنیده باشید که رایحه اسطوخودوس آرام‌بخش است و می‌تواند در کاهش استرس‌های روزانه تاثیر داشته‌باشد. در‌واقع گروهی از محققان بر این باورند که از لحاظ آرامش‌بخش بودن هیچ گیاهی به پای اسطوخودوس نمی‌رسد و به‌عنوان یکی از اجزای رایحه‌درمانی برای خواب بهتر کاربرد دارد. اگر نور کافی را در اختیار این گیاه قرار‌دهید در آپارتمان هم قابل نگهداری است. بهتر است جایی روبروی پنجره‌های جنوبی را برای اسطوخودوس د‌رنظر بگیرید. در صورتی‌که نور مورد نیاز کافی نیست یک لامپ فلورسنت را در فاصله 15 تا 30 سانتی‌متری گیاه قرار دهید.

اسطوخودوس                                                              زبان مادر شوهر

دکوراسیون منزل مورد علاقه مردادماهی ها را بشناسید
مشاهده

7. زبان مادر شوهر

شاید پیش خودتان فکر می‌کنید که مگر می‌شود با وجود زبان مادر‌شوهر به خواب عمیقی فرو رفت؟ پاسخ این است که این‌بار می‌شود!
با پرورش این گیاه در خانه شب‌ها بدون فکر کردن به مشکلاتی که با مادر‌شوهر دارید راحت‌تر به خواب می‌روید. پس شک نکنید که به این گیاه حتما نیاز دارید. این گیاه با جذب دی اکسید کربن و افزایش تولید اکسیژن شرایط خوبی را برای خواب بهتر شما فراهم می‌کند. علاوه بر این ترکیبات سمی مانند فرمالدهید، تری کلرواتیلن و بنزن را از هوا جذاب کرده محیط سالم‌تری را در اتاق خواب شما ایجاد می‌کند.