اجرای قانون جامع “حدنگاری در استان تهران” مانع زمین‌خواری می‌شود

سید صادق سعادتیان عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به امضای قانون کاداستر در بهمن‌ماه سال 93 اظهار داشت: قانون جامع حدنگاری در ماده 5 خود، سازمان ثبت را مکلف کرده تا اقدامات حقوقی ثبت شده را جمع‌آوری کند.

 وی بیان کرد: 3 درصد اراضی در استان تهران در سامانه کاداستر ثبت شده است که اگر همه آن‌ها ثبت شود قطعاً مانع از زمین‌خواری در سطح استان می‌شود.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران ادامه داد: سازمان جنگل‌ها 180 هزار هکتار اراضی سنددار دارد یعنی 92 درصد دارای سند هستند که باید در سامانه کاداستر پیاده شود تا مشخص شود چه قسمتی از اراضی ملی و چقدر چه قسمتی از آن جزو اراضی کشاورزی است.

سعادتیان تصریح کرد: از 2500 کیلومتر اراضی حریم بستر 1079 متر در نقشه جانمایی شده و رودخانه‌ها مشخص شدند که آب منطقه‌ای باید نقشه‌ها را به اداره ثبت ارسال کند تا بتوان 100 درصد اراضی حریم بستر را ثبت کنیم.

وی همچنین در مورد تعداد روستاها گفت: 793 روستا در تهران در سامانه کاداستر ثبت شده که 424 روستا طرح هادی دارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: اجرای قانون حدنگار کاداستر می‌تواند جلوی زمین‌خواری را بگیرد که متأسفانه همکاری لازم برای اجرای این قانون در استان تهران وجود ندارد که باید در این زمینه همه دستگاه‌ها فعال عمل کنند.

حضور ایلیا هندی در رقابت‌های ناین بال قهرمانی نوجوانان جهان
مشاهده