سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس: سد عنبران تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

صدیف بدری عصر امروز در بازدید از سد در حال احداث عنبران اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو، مجوز و طرح نهایی سد عنبران تایید شد و طی قرارداد منعقد شده با پیمانکار طرح، سد طی #دو_سال و با اعتبار اولیه 20 میلیارد تومان احداث شود.

وی افزود: طرح احداث سد عنبران از چند سال پیش مطرح بود ولی با این وجود طرح و مجوز احداث سد نهایی نشده بود. با پیگیری از وزارت نیرو مجوز و طرح نهایی و تایید شده است و سد با ظرفیت یک میلیون مترمکعب برای مقاصد توسعه و رونق گردشگری، تامین حقآبه سنتی اراضی پایین سد، تغذیه سفره‌ زیرزمینی و چاه‌ها و تامین آب مورد نیاز صنایع کوچک در حال ساخت است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس تصریح کرد: اعتبارات این طرح از محل مهار آب‌های مرزی است و به همین دلیل مشکل خاصی برای تامین اعتبار وجود نخواهد داشت.

بدری گفت: برای 6 ماهه دوم امسال برآورد اولیه اعتبار برای سد عنبران 4 میلیارد تومان است که در سال آتی این اعتبار به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داشت تا طرح طبق #زمانبندی پیش‌بینی شده به اتمام برسد.

وی افزود: 20 روز از انتخاب پیمانکار جدید می‌گذرد و با مذاکرات انجام شده، راه انحرافی و دسترسی به #عنبران_علیا توسط پیمانکار در حال انجام است و انتظار می‌رود تا ظرف یکماه آینده آسفالت ریزی شود و در کنار آن برخی مسیرهای خاکی داخل شهر عنبران با مشارکت شهرداری و پیمانکار طرح آسفالت ریزی خواهد.

رئیس کل بانک مرکزی: آمریکا در تحریم نفت ایران ناکام ماند/ بر ثبات بازار ارز تمرکز کردیم
مشاهده

بدری ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه زیرساخت‌های گردشگری عنبران اظهار کرد: راه دسترسی به پیکره سنگی بابا داوود عنبران با مشارکت راه و شهرسازی و راهداری استان ظرف یکماه آینده اصلاح و بازگشایی خواهد شد.