اگر اتو کشیدن لباس‌ها زمان زیادی از شما می‌برد یا لباس‌های اتو شده‌تان به‌اندازه کافی شیک و مرتب به نظر نمی‌آید، شاید این چند نکته ریز را از قلم انداخته‌اید.
ظاهر و لباس‌های شما اولین چیزی است که در ملاقات با افراد مختلف به چشم می‌آید. پس ترکیب مرتب لباس‌ها، تمیز، و معطر بودن آن‌ها بسیار مهم است؛ اما یکی از مهم‌ترین مواردی که نشان‌دهنده شخصیت آراسته شما خواهد بود، چروک نبودن لباس شما است . اگر اتو کردن لباس‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد، بعد از اتو کردن از صاف بودن لباس‌هایتان راضی نیستید یا به دنبال روش‌های مناسبی برای تا کردن لباس‌های اتو شده‌تان می‌گردید، در ادامه با ما همراه شوید.

روش اتو کشیدن مخصوص به هر لباس

در ابتدا باید بدانید که هر لباسی روش اتو‌کشیدن مخصوص به خود دارد‌. نمی‌توانید شلوار، مانتو یا دامنتان را به یک روش اتو کنید.

  • پیراهن

اتو کردن پیراهن بیش‌تر از پنج دقیقه زمان نمی‌برد‌. ابتدا از آستین‌های پیراهن شروع کنید، آستین‌ها بعد از اتو شدن از دو طرف میز اتو آویزان می‌شوند و چروک نخواهند شد. اما چنانچه آستین‌ها را برای آخر کار نگه‌دارید ممکن است در هنگام اتو کردن آن‌ها، بقیه قسمت‌های لباس هم مجدداً چروک شوند .بعد از اتو کردن سایر قسمت‌های پیراهن، یقه را کاملاً بازکرده و اتو کنید .درنهایت پیراهن را درجایی آویزان کنید تا سرد شود.

  • شلوار

برای اتو کردن شلوار معمولاً از لفظ پرس کردن استفاده می‌شود، پس بهتر است اتو را به‌آرامی روی آن گذاشته و به‌سرعت بردارید تا بخار و گرمای اتو چروک‌های شلوار را باز کند . اگر خط اتو را پیدا نمی‌کنید نگران نباشید ، شلوار را روی میز اتو گذاشته، لبه‌های دو طرف را روی‌هم قرار دهید تا خط اتوی شلوار مجدداً مرتب شود.

  • دامن

اتو کردن دامن اصلاً سخت نیست و زمان کمی از شما می‌برد. دامن‌ها را معمولاً از بالا به پایین اتو می‌کنیم.تنها استثنا دامن‌هایی هستند که پایین آن‌ها چین دارد؛ برای اتو کردن این دامن‌ها باید از پایین شروع کرده و هر چین را جداگانه و با دقت اتو کنید . اگرچه اتو کردن دامن چندان زمان‌گیر و سخت نیست، اما در هنگام اتو کردن، مخصوصاً برای تعیین درجه‌ی اتو، باید به جنس پارچه‌ی دامن موردنظرتان دقت کنید .

نکاتی برای استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل
مشاهده

روش‌های تا کردن لباس

بعضی از افراد عادت دارند لباس‌های اتو شده خود را بر روی تخت یا صندلی قرار دهند تا حالت آن‌ها به هم نخورده و چروک نشوند، اما این کار درست نیست، محل نگه‌داری لباس درون کمد و کشوهای لباس است پس باید راه‌حلی پیدا کنیم تا لباس‌ها بعد از اتو کردن، مجدداً چروک نشوند .

شلوار

بهترین روش برای نگه‌داری شلوارهای پارچه‌ای اتو شده، آویزان کردن آن‌ها به صورتی است که خط اتوی شلوار خراب نشود. اما در مواقعی که امکان این کار وجود ندارد، مثل زمانی که می‌خواهیم لباس‌ها را در چمدان قرار دهیم، بهترین کار دنبال کردن این مراحل است:
– شلوار را روی سطح صاف پهن کنید، بعد به پهلو تا‌کرده و لبه‌های آن را روی‌هم مرتب کنید.
– شلوار را از وسط تا‌ کنید و دوباره یک تای دیگر بزنید. با انجام این کار ممکن است شلوار شما یک چروک اطراف زانو داشته باشد، اما یکی دو چروک کوچک بهتر از چروک بودن تمام سطح لباس است.

پیراهن

ابتدا دکمه بالای یقه و دکمه سوم پیراهن را بسته و جلوی آن را روی زمین قرار دهید، حالا پشت لباس رو به روی شماست. آن را مرتب کنید تا چروکی روی آن نیفتاده باشد. یک‌سوم از هر دو طرف پیراهن را به داخل تاب زنید و آستین را روی یک‌سوم تازده شده، مرتب کنید. حالا یک‌سوم پایینی پیراهن را به‌دقت تا‌کرده و بعد دوباره تا روی یقه تا می‌زنیم. حالا می‌توانید پیراهن خود را درون کشو، ساک یا چمدانتان قرار دهید.

این نکات را فراموش نکنید:

  1. لباس ها را در اتاق‌خواب اتو کنید. در هنگام اتو کردن لباس‌ها در اتاق‌خواب علاوه بر دسترسی داشتن به چوب‌رخت‌ها و کمد‌های لباس، می‌توانید از تختخواب هم برای اتو کردن لباس‌های بزرگ‌تر کمک بگیرید.
  2. با قرار دادن قطعه‌ای از کاغذ آلومینیوم در زیر کاور میز اتو می‌توان زمان اتو کشیدن را به‌شدت کاهش داد. با انجام این کار، در هنگام اتو کردن گرما بازتاب خواهد داشت و هر دو طرف لباس با یک‌بار کشیدن اتو، حرارت دیده و صاف خواهد شد.
  3. اتو کشیدن را از لباس‌هایی که احتیاج به حرارت کم‌تری دارند شروع کرده و با لباس‌هایی که حرارت بیش‌تری لازم دارند به پایان برسانید.
  4. برای اتو کردن آستین‌ها می‌توانید درون آن را با یک حوله پر‌کنید. با انجام این کار آستین، فرم خود را حفظ خواهد کرد.
  5. بعد از اتو کردن اجازه دهید لباس کاملاً سرد شود. پوشیدن لباسی که تازه اتو شده ممکن است دوباره آن را چروک کرده و تمام زحمات شما را به باد دهد.
راهنمای خرید ملحفه برای نوزاد
مشاهده