سروسامان دادن تمام لوازم و زیورآلات رنگارنگ و ریزودرشت مانند گردنبندها، گوشواره‌ها، ساعت، عینک، کمربندها و… به آرامش و نظم اتاق شما کمک می­‌کند و علاوه بر آن نگهداری و مراقبت درست از زیورآلات بدلی یا جواهرات گران‌قیمت، طول عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مدت بیش‌تری درخشش و زیبایی خود را حفظ کنند. برای آشنایی با ایده‌هایی خلاقانه برای مرتب کردن و نظم دادن به زیورآلات خود در ادامه با ما همراه شوید.

1. اگر کلکسیون ساعت یا عینک آفتابی دارید

برای سروسامان دادن و مرتب کردن زیورآلاتی مانند ساعت و یا عینک آفتابی بهتر است یک ظرف مخصوص که قابلیت تقسیم‌بندی کردن هم داشته باشد انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از یک کشوی کوچک و تقسیم‌کننده‌های مخصوص کشو استفاده کنید. در هنگام تقسیم‌بندی کردن کشو دقت کافی داشته باشید که عینک‌ها در وضعیت مناسبی قرار گیرند و شیشه و دسته‌های آن‌ها تحت‌فشار نباشد. علاوه بر این می‌توانید برحسب نیاز خود از یک جعبه استفاده کرده، آن را قسمت‌بندی کنید و یا به سراغ جعبه‌های مخصوص نگه‌داری عینک و ساعت بروید که به‌صورت آماده به فروش می‌رسند.

2. اگر جواهرات گران‌قیمتی دارید

اگر جواهرات گران‌قیمتی دارید، بهتر است محل نگه‌داری آن‌ها را با دقت بیش‌تری انتخاب کنید. صندوق‌های قفل‌دار مخصوص جواهرات بهترین محل برای نگه‌داری جواهرات گران‌قیمت‌تر هستند. اگر پولتان از پارو بالا می‌رود، در صورت تمایل می‌توانید ساخت کشوهای طبقه‌بندی‌شده روکش‌دار را به نجار سفارش دهید تا فضای نگهداری از جواهرات ارزشمند هم مثل خود این زیورآلات کاملاً لاکچری باشد.

3. از دستکش‌های پلاستیکی استفاده کنید

یک مجسمه گچی به شکل یک دست می‌تواند گزینه مناسبی برای قرار دادن زیورآلاتی مثل انگشتر یا دستبند باشد. برای درست کردن این مجسمه مقداری پودر گچ را با آب مخلوط‌کنید و مایعی را که تهیه‌کرده‌اید درون یک دستکش پلاستیکی بریزید. دقت کنید که تمام حجم دستکش و انگشت‌ها پر از گچ شده باشند. حالا باید دستکش را آویزان کنید تا گچ درون آن کاملاً خشک شود. پس از خشک شدن، دست گچی را از درون دستکش بیرون بیاورید. سپس با استفاده از سنباده سطح روی آن را صاف کنید. حالا می‌توانید مجسمه دست‌سازتان را بر روی میز آرایش قرار داده و زیورآلات خود را بر روی آن بیاویزید.

4. روی لباس قفل کنید

اگر به ست کردن جواهراتی مانند گوشواره و گردنبند با لباس‌های خود علاقه دارید می‌توانید آن‌ها را به همراه یک سنجاق قفلی لباس موردنظرتان داخل کمد محکم کنید. علاوه بر این می‌توانید از آویزهای دیواری پارچه‌ای با قسمت‌بندی‌های کوچک استفاده کرده و زیورآلات مربوط به لباس‌های داخل کمد را در جیب‌های آن قرار دهید.

5. بر روی دیوار آویزان کنید

آویزهای تزئینی دیواری گزینه مناسبی برای آویزان کردن لوازم تزئینی شما هستند. می‌توانید تعدادی آویز چوبی تزئینی را کنار یا بالای میز آرایش خود بیاویزید و زیورآلات خود را از آن­ها آویزان کنید. علاوه بر این می‌توانید از قاب عکس‌های ساده در اندازه‌های مختلف برای انجام این کار کمک گرفته و قلاب‌های موردنظرتان را درون آن‌ها نصب کنید.

6. جعبه بسازید

جعبه­‌های تقسیم‌بندی زیادی مخصوص زیورآلات و جواهرات در بازار وجود دارد، اما اگر می‌خواهید با صرف هزینه کم‌تری یک جعبه مخصوص زیورآلات داشته باشید بهتر است یک جعبه قدیمی چوبی یا مقوایی محکم را انتخاب کرده و داخل آن را با استفاده از ورقه‌های چوب یا مقوای کلفت، طبق نیاز خود، طبقه‌بندی کنید. برای تزئین روی جعبه می‌توانید از سنگ‌ها و مهره‌های رنگی باقی‌مانده از زیورآلات قدیمی‌تان کمک بگیرید.

7. از ظروف آشپزخانه کمک بگیرید

ظروف قدیمی آشپزخانه هم گزینه مناسبی برای نگه‌داری لوازم‌آرایشی شما هستند ظروف چینی مختص سرو اردوور و شیرینی با تقسیم‌بندی‌های کوچک و بزرگ یا کاسه‌های چینی قدیمی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای قرار دادن زیورآلات شما باشند. ظرف موردنظرتان را بر روی میز آرایش خود قرار داده و زیورآلات خود را درون آن بچینید.

کاردستی با دور‌ریختنی‌ها
مشاهده