در ادامه مطلب کاردستی با دورریختنی‌ها، استفاده از شانه تخم مرغ، ایده جالبی است که کودکان را به وجد می‌آورد و به شما کمک می‌کند چندساعتی آن‌ها را سرگرم کنید و ضمن بازی و شادی، کمی هم خلاقیت به خرج دهید. شانه تخم‌مرغ‌هایی که هر بار به‌راحتی راهی سطل آشغال می‌کنید این قابلیت را دارند که به اسباب‌بازی و وسایل سرگرم‌کننده مناسبی برای کودکان تبدیل شوند. آن‌ها را با دستمال مرطوب تمیز کنید و بعد با کمک چند وسیله ساده و ارزان، دست‌به‌کار شوید.

با شانه تخم‌مرغ گل بسازید

شانه‌های تخم‌مرغ را طوری برش بزنید که فنجان‌های کوچکی از درونشان بیرون بیاید. می‌توانید بر روی لبه‌ها دالبرهایی ایجاد کنید. حالا از فرزندتان بخواهید که به کمک رنگ گواش و قلم‌مو آن‌ها را رنگ‌آمیزی کنند. سپس کمی صبر کنید تا مقوا خشک شود. در مرحله بعدی به کمک نوک قیچی سوراخی در کف گل ایجاد کرده و از فرزندتان بخواهید دور سیم را با نوار گاترین بپوشاند. سیم را از کف گل بیرون آورده و با چسب حرارتی سرجای خودش محکم کنید. مراقب باشید که کودک به چسب دست نزند. درنهایت یک‌تکه از مقوای اضافی شانه تخم‌مرغ را رنگ‌آمیزی کرده و کف گل بچسبانید. کاردستی زیبای شما آماده است. گل‌های رنگی را در گلدانی قرار داده و در صورت دلخواه با روبان تزئین کنید.

کاردستی-با-شانه-تخم مرغ

قلک مقوایی

به کمک قیچی یکی از قسمت‌های شانه تخم‌مرغ را جدا کرده و از کودک بخواهید بیرون از آن را رنگ کند و بعد از خشک شدن، بخش داخلی مقوا را با گواش رنگ کند. بعد پول‌های خرد را داخل آن‌ها بریزد تا به‌این‌ترتیب از کودکی اصول پس‌انداز کردن را بیاموزد. به او بگویید که وقتی قلکش پر شد می‌تواند با پول‌های جمع شده برای خودش خوراکی بخرد.

دکوراسیون منزلتان را بانردبان تغییردهید
مشاهده

جایی برای خرده‌ریزها

شانه تخم‌مرغ را مطابق اندازه‌ای که در شکل می‌بینید برش بزنید. برای هرکدام از حفره‌ها یکرنگ در نظر بگیرید و اجازه دهید کودک مراحل رنگ‌آمیزی را به پایان برساند. سپس از کودک بخواهید به اتاقش برود و خرده‌ریزهایی برای قرار دادن در این جعبه‌رنگی در نظر بگیرید. سپس از او بخواهید که هر شی‌ء را در خانه‌ای به رنگ خودش یا یکی از رنگ‌های مشابه قرار دهد تا برای خرده‌ریزه‌ای مختلف محفظه‌هایی مطابق رنگ خودشان داشته باشد و بتواند بعد از استفاده وسایل را به سرجای خودشان برگرداند.

حشرات بامزه

با ساختن این کاردستی ترس کودک از حشرات کمتر شده و به محیط‌زیست علاقه‌مند می‌شود. برای تهیه این کاردستی علاوه بر وسایل عمومی به چند جفت چشم عروسکی و سیم در رنگ‌های سبز و مشکی هم نیاز دارید. می‌توانید از یک یا چند بخش از شانه تخم‌مرغ استفاده کنید. آن‌ها را برش بزنید و فنجان‌های تکی را آماده کنید. سپس سه فنجان را برگردانده و در یک راستا کنار هم قرار دهید. بعد از فرزندتان بخواهید که برای ساختن کرم ابریشم مقواها را به رنگ سبز درآورد. در مرحله بعد به کمک چسب حرارتی آن‌ها را به هم بچسبانید. بعد با نوک قیچی سوراخ‌هایی در کناره بدن کرم ابریشم ایجاد کرده و سیم‌های را برش زده، در این محل بچسبانید. مرحله آخر نوبت چسباندن چشم‌های عروسکی است. کاردستی شما آماده است! البته باکمی خلاقیت می‌توانید حشرات دیگری مانند کفشدوزک هم بسازید یا کودک را در ساخت حشره دلخواهش آزاد بگذارید.

لِگوهای شانه تخم‌مرغی

برای داشتن یک اسباب‌بازی سبک و بی‌خطر می‌توانید این ایده جالب را اجرا کنید. کافی است شانه تخم‌مرغ‌های کوچکی را انتخاب کرده و با کمک فرزندتان آن‌ها را رنگ کنید. بعد باکمی خلاقیت و ایده پردازی از فرزندتان بخواهید که خانه‌سازی‌های جالبی انجام دهد یا شکل‌های متنوعی بسازد. این بلوک‌های رنگی دست‌ساز برای کودکان جذاب هستند و هر وقت از آن‌ها خسته شدند، می‌توانید آن‌ها را به اسباب‌بازی دیگری تبدیل کنید.

جغجغه مقوایی

ساخت این جغجغه‌ها بسیار ساده و آسان و درعین‌حال هیجان‌انگیز است؛ مانند موارد قبلی شانه تخم‌مرغ‌ها را جدا کرده و دو فنجان را جداگانه رنگ‌آمیزی کنید. اجازه دهید خشک شود و بعد یک قاشق سوپ‌خوری برنج داخل یکی از آن‌ها بریزید. فنجان مقوایی در رنگ دیگری را روی اولی قرار داده و با چسب حرارتی محکم بچسبانید. حالا وسیله بازی صدادار شما آماده است که می‌تواند برای کودکان کم سن و سال سرگرمی جالبی باشد و در کنار سایر اسباب‌بازی‌های صدادار، اصواتی را ایجاد کند.

اشتباهات رایج فنگ شویی در دکوراسیون
مشاهده

جایی برای کاشت نشاء

با نزدیک شدن به فصل بهار بازار کاشت گل و گیاهان حسابی داغ می‌شود. یک ایده عالی برای افرادی که دستی در کشت و کار دارند این است که از شانه تخم برای کاشت دانه گیاهان استفاده کنند و بعد از رشد نشاء، آن‌ها را به گلدان اصلی منتقل کنند. علاوه بر این می‌توانید اصول اولیه کشت و کار را با این ایده به فرزندتان بیاموزید. برای اجرای کار بهتر است شانه تخم‌مرغ را به‌اندازه دلخواه جدا کرده و کف آن سوراخ کوچکی برای زهکشی آب ایجاد کنید. سپس شانه تخم‌مرغ را داخل زیرگلدانی یا یک سینی لبه‌دار قرار دهید. داخل آن را با خاک سبک پرکنید و بعد بذر موردنظر را بکارید. می‌توانید بر روی مقوای شانه تخم‌مرغ با ماژیک بنویسید که شامل چه بذرهایی است. به‌این‌ترتیب جداسازی بذرهای مختلف برای انتقال به گلدان‌های اصلی راحت‌تر می‌شود.