علی عسکری عصر امروز در همایش تجلیل از آتش‌نشانان کرمان که با حضور مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان و سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان بر گزار شد با بیان اینکه هفتم مهرماه روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی است اظهار داشت: این روز به پاس خاموش کردن پالایشگاه اهواز در پی بمباران رژیم بعث عراق نامگذاری شد و در آن حادثه 21 نفر از آتش‌نشانان ما به شهادت رسیدند.

وی با یادآوری اینکه در هفته اخیر دو شهید آتش‌نشان در سطح کشور داشتیم که نشان از ایثار و از خود گذشتگی آتش‌نشانان دارد گفت: سازمان آتش‌نشانی وظیفه اطفای حریق، امداد و نجات و پیشگیری از حوادث را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان با اشاره به اینکه در 6 ماهه ابتدای امسال بالغ بر 920 عملیات اطفاء حریق در سطح شهر کرمان انجام شده است افزود: لایحه قانون یکپارچه‌سازی آتش‌نشانی شهر و روستا در مجلس در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه در گرفتن حیوانات موزی آمار زیادی داریم که وظیفه آتش‌نشانی نیست و باید جوابگوی محیط زیست هم باشیم عنوان کرد: در زمینه حوادث آسانسور نیز آمار زیادی در شهر کرمان وجود دارد که این هم  وظیفه آتش‌نشانی نیست.

عسکری با اشاره به اینکه مردم در شهر کرمان کمتر به ایمنی توجه می‌کنند بیان کرد: مردم ما باید مطالبه‌گر ایمنی در ساخت و سازها و خرید منازل مسکونی باشند.

وی با بیان اینکه در بحث پیشگیری از حوادث ساختمانی هم وارد شده‌ایم افزود: نقشه‌های املاک بالای سه طبقه در آتش‌نشانی بررسی می‌شود که از ابتدای امسال حدود 350 نقشه ساختمانی بررسی و تائیدیه آتش‌نشانی را گرفته است.

نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی؛ لزوم الگوگیری از شرایط زمان جنگ تحمیلی برای حل مشکلات امروز
مشاهده

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات ما در آتش‌نشانی کرمان محدود است گفت: برای همین همیشه دعا می‌کنیم حادثه‌ای رخ ندهد.

وی با بیان اینکه آموزش برای همه اقشار جامعه به‌ویژه در مدارس را در برنامه داریم عنوان کرد: از ابتدای سال جاری حدود هزار و 600 مورد آموزش در کرمان برگزار شده است.

عسکری با اشاره به اینکه کارگروه بازدید از اماکن عمومی و نظارت بر رعایت ایمنی در کرمان تشکیل شده و موارد به دادستانی کرمان اعلام می‌شود افزود: در تمام برنامه‌های مذهبی و ملی آماده‌باش هستیم و در ایام محرم 12 اکیپ آتش‌نشانی آماده باش بود.

وی با بیان اینکه نقشه ایمنی بازار بزرگ شهر کرمان نیز تهیه شده است گفت: مشاوره ایمنی در آتش‌نشانی فعال شده و از ابتدای امسال حدود 200 مورد مشاوره رایگان آتش‌نشانی داده شده است.