مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان در رشت اظهار داشت: امروز شاهدیم که کالایی مانند رب سال گذشته تولید شده اما امروز به قیمت تولید روز و برخلاف قیمت درج شده بر روی کالا فروخته می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید یک راهکار منطقی برای عدم مخدوش شدن قیمت‌های ثبت شده بر روی کالاها پیش‌بینی شود ابراز داشت: باید معیاری منطقی برای شناخت گران‌فروشی تعیین شود.

سالاری با بیان اینکه نمی‌توانیم از اصناف بخواهیم تا کالاهایشان را به قیمت سال گذشته به فروش برسانند تصریح کرد: فروشنده و مصرف‌کننده در یک زنجیره قرار دارند و هیچ‌کدام حق ندارند به دیگری آسیب بزنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه نباید بی‌دلیل پرونده‌های تعزیراتی تولید کنیم خاطرنشان کرد: اینکه ما بخواهیم همه فروشندگان را مجرم کرده و جریمه کنیم قبح جرم شکسته می‌شود.

وی با اعلام اینکه استان گیلان در حوزه تردد کامیون‌داران مشکلی ندارد و مشکلات ایجاد شده مربوط به استان‌های دیگر است ابراز داشت: وجود معضل در حوزه حمل و نقل بر حوزه تامین برخی کالاها تاثیرگذار بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بازار استان تهران قیمت کالاهای سراسر کشور را تعیین می‌کند خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا معضلات حوزه حمل و نقل هرچه سریعتر رفع شود.

سالاری با انتقاد از عملکرد برخی مدیران به دلیل عدم حضورشان در جلسات استانداری تصریح کرد: زمانی که فردی مدیر می‌شود باید تمام کارهایش را کنار بگذارد و در جلسات حضور منظم داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا مدیران کل استان شخصاً در جلسات حضور پیدا کنند.

فوتبال جهان| آمادگی ورزشگاه‌های قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ دو سال زودتر از موعد
مشاهده

سیدمحمد احمدی با انتقاد از عدم حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: رئیس این دانشگاه هیچگاه در این جلسات حضور نداشته است و این مسئله قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت بیشتر کمیسیون نظارت بر قیمت کالا‌ها در راستای تحلیل دقیق علت افزایش قیمت کالا‌ها گفت: باید بررسی شود که واردات گوشت گرم به گیلان به تولیدات داخلی استان صدمه نزند.

احمدی با انتقاد از عملکرد برخی اصناف مانند اتحادیه نانوایان استان گیلان خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها نباید به‌صورت سر خود تصمیماتی را اخذ کنند زیرا ممکن است تبعاتی را در پی داشته باشد.