درحالی که از روزهای گذشته روند باربری در اراک به سبب مشکلات عدیده رانندگان و کامیون‌داران با مشکلاتی همراه بود، “سرهنگ گلشن‌زاده” جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به همراه مسئول بسیج کارگری و مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی با حضور در سالن اجتماعات پایانه حمل بار اراک در جمع کامیون‌داران حاضر شد و به بررسی مشکلات آنها پرداخته و پای صحبت و درددل کامیون‌داران نشست.

کامیون داران که از نبود لاستیک و گرانی لوازم یدکی و روغن ماشین و همچنین بالا بودن هزینه بیمه شکایت داشتند انتقادات و مشکلات خود را در حضور جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی مطرح کردند.

پیگیر حل مشکل صنفی کامیون‌داران هستیم

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در حاشیه این دیدار با کامیون‌داران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در روزهای گذشته اعتراضات صنف کامیون‌داران داستند، ما در کنار مردم و پیگیری مطالبات صنفی آنها هستیم بنابراین امروز هم خودجوش بین کامیون‌داران رفتیم و پای درد دل راننده‌ها نشستیم.

سرهنگ محسن گلشن‌زاده افزود: در واقع برخلاف شانتاژ خبری برخی افراد مغرض و رسانه‌های ضدانقلاب، این راننده‌ها اعتصاب نکرده‌اند بلکه یک سری از اقلام مثل لوازم یدکی و لاستیک کم دارند و باید به مشکلات آنها درست و دقیق تا حل مطالبات صنفی پیگیری شود.

وی تصریح کرد: امروز ما که از جانب خود به جمع کامیون‌داران آمدیم و کسی به ما ماموریت نداده بوده اما خب پیگیری می‌کنیم انشاالله مشکلشان برطرف می‌شود و شاهد فعالیت روزافزون این قشر به زودی خواهیم بود.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد: چند روز پیش که جلسه داشتیم بنا بود 400 حلقه لاستیک توزیع شود اما درباره توزیع مدیرکل راهداری استان مرکزی باید توضیحاتی دهد.

الحاق ۲ فروند زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش + عکس
مشاهده

400 حلقه لاستیک بین کامیون‌داران استان مرکزی توزیع شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع تامین لاستیک کامیون‌داران اظهار داشت: تامین لاستیک یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های کامیون‌داران است که دولت برای حل این مشکل عوارض واردات را به 5 درصد کاهش داده و از طرفی ارز دولتی برای واردات لاستیک در نظر گرفته است با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه لاستیک با عوارض گمرکی 5 درصد در راه است.

علی زندی‌فر افزود: با توجه به اینکه تعداد کامیون‌های موجود در استان آماری  قابل توجه است، سهمیه خوبی از لاستیک برای استان در نظر گرفته شده است که در کنار این،  هزار و 300 حلقه لاستیک هم خریداری شده و در حال انتقال به استان است و امروز 400 حلقه لاستیک بین کامیون‌داران توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: محل توزیع لاستیک‌ها انجمن ها خواهد بود و امیدواریم اگر این لاستیک‌ها وارد بازار شود محتکران نیز مجبور به عرضه لاستیک‌های احتکاری شده و مشکلات لاستیک کنترل می‌شود.

زندی فر با انتقاد از حواله‌ای شدن توزیع لاستیک‌ها ادامه داد: ما نیز مخالف این مسئله بودیم، حواله‌ای بودن لاستیک‌ها سبب شده که توزیع کنندگان، لاستیک‌ها را انبار کنند و به بازار ارائه ندهند و مشکلات فراوانی را ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: مسائل مرتبط با روغن و گریس و دیگر مباحث مطرح شده توسط کامیون داران را مطالبی دانست که باید در داخل پیگیری و مدیریت شود.

بررسی مشکلات کامیون‌داران در استانداری مرکزی

کامیون‌داران در این نشست و دیدار،  با تشکر از حضور “گلشن زاده” جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خواستار نشست استاندار برای پاسخگویی به‌ مشکلات کامیون‌دارن شدند و از این عدم پاسخگویی گلایه داشتند که در پایان این جلسه جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از کامیون‌داران خواست تعدادی به نمایندگی برای حضور در جلسه با استاندار مرکزی به منظور بررسی مشکلات، معرفی کنند.

فوتبال جهان| منچستریونایتد فروشی نیست
مشاهده