بافتنی‌های تزیینی برای سیسمونی دختر و پسر

شاید برایتان جالب باشد بدانید در دنیا روزی به نام «بافتنی در محیط عمومی» وجود دارد. در برخی از کشورها افراد دومین شنبه ماه ژوئن در یک محیط عمومی مانند خیابان دورهم جمع می‌شوند و در کنار یکدیگر بافتنی می‌بافند. درواقع این روز کمک می‌کند تا این هنر زیبا افراد را دورهم جمع کند تا نه‌تنها کنار یکدیگر باشند، بلکه ایده‌هایشان را به دیگری یاد دهند. همین موضوع بهانه‌ای شد تا برای مادرانی که در این هنر مهارت دارند، چند ایده بافتنی که برای کودک و چیدمان سیسمونی مناسب است را معرفی کنیم.

1. بند پستانک

اگر فرزند دلبند شما از آن کودکانی است که پستانک یکی از موارد جدانشدنی از اوست و پستانک را با بند به لباس او وصل می‌کنید می‌توانید با استفاده از این ایده و هنر خودتان ظاهری متفاوت به بند پستانک بدهید. بافت شکل‌های حیوانات یا گل برای بند پستانک و آویزان کردن آن به لباس کودک، حتی جلوه لباس او را نیز تغییر می‌دهد.

بافتنی و بند پستانک

2. عروسک بافتنی

عروسک‌های بافتنی متنوعی در بازار وجود دارد اما اگر خودتان به هنر بافتنی مسلط هستید دست‌به‌کار شوید و برای فرزندتان با کاموا عروسک ببافید. الگوهای بافت این عروسک‌ها در کتاب‌های بافتنی و البته اینترنت موجود است. کافی است کمی وقت بگذارید و از این عروسک‌ها که در اشکال و مدل‌های مختلف مانند حیوانات، دختر یا حتی عروسک انگشتی هستند، ببافید. استفاده از هنر خودتان در سیسمونی کودک یا هدیه دادن به خواهرزاده یا برادرزاده‌ می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

عروسک کاموایی

3. هدبند بافتنی

حتماً از این مدل هدبندها دیده‌اید. هدبندهای بافتنی که می‌توانید با استفاده از گل، دکمه یا موارد دیگر آن‌ها را از سادگی دربیاورید، یکی از چیزهایی است که فرزندتان را خوش‌پوش‌تر می‌کند. به‌علاوه استفاده از این هدبندها در فصول سرد چون روی گوش‌های کودک را می‌پوشاند، کارایی خوبی دارد.

4. گیره و گل سر بافتنی

دخترتان با گل سر بافتنی که مادر یا مادربزرگش برایش درست کرده ظاهری جذاب‌تر خواهد داشت. با استفاده از کامواهای رنگی گل، پاپیون یا هر شکلی که دوست دارید ببافید و آن را روی گیره سر او وصل کنید. حتی برای این کار لازم نیست از گیره‌های جدید استفاده کنید، بعضی از گیره سر یا تل‌های او که گل رویشان افتاده می‌تواند با این هنر شما دوباره ظاهری نو به خود بگیرد.

گیره سر دخترانه بافتنی

5. تزیین قاب عکس با کاموا

چند قاب عکس ساده در خانه دارید که دوست دارید سروشکلی تازه به آن‌ها بدهید؟ با استفاده از کاموای رنگی یا تک‌رنگ این کار را امکان‌پذیر کنید. کامواها را دورتادور کادر قاب عکس بپیچید و با چسب آن را محکم کنید. سعی کنید کامواها را طوری دور قاب بپیچید که فضای خالی به وجود نیاید و سراسر قاب پوشانده شود. استفاده از شکل‌های حیوانات نیز ظاهری جدید به قاب عکس می‌دهد. می‌توانید خودتان هر شکلی دوست دارید با مقوای کارتون درست کنید و دورش را با کاموا بپوشانید. عکس فرزندتان را در این قاب قرار داده و در تزیین اتاق کودکتان از آن استفاده کنید.

قاب عکس کاموایی

6. اسم نوزاد با کاموا

یکی از ایده‌هایی که می‌تواند چیدمان سیسمونی یا اتاق کودکتان را زیباتر کند، نصب اسم او با حروف انگلیسی است. این کار را می‌توانید با استفاده از کاموا انجام دهید. فقط کافی است روی یک مقوای محکم ( مقوای کارتن) حروف یا تنها اولین حرف نام او را برش دهید و کامواها را همانند ایده قاب عکس دورتادور آن بپیچید. این حروف را می‌توانید با استفاده از دکمه، گل بافتنی یا نمد بیشتر تزیین کرده و روی دیوار بالای تخت او نصب کنید. از افتادنش هم نگران نباشید چون وزنی ندارد!!!

حروف اسم نوزاد

7. آویز بالای تخت نوزاد

یکی از لوازمی که در اتاق نوزاد دیده می‌شود، آویز بالای تخت است. اشکال جالبی که نوزاد به آن‌ها نگاه می‌کند و دست‌وپایش را باذوق تکان می‌دهد. برای درست کردن این آویزها می‌توانید از هنر بافتنی و کاموا استفاده کنید. شکل‌هایی مثل توپک‌های پشمی، گوسفند یا حتی خود گلوله کاموا ایده‌هایی هستند که در رنگ‌های مختلف می‌توانید برای این آویزها استفاده کنید.

8. چوب‌لباسی بافتنی

چوب‌لباسی‌ها معمولاً ظاهر ساده‌ای دارند، وقتش رسیده دست‌به‌کار شوید و ظاهر آن‌ها را تغییر دهید. برایشان کاور ببافید! بافتنی‌های رنگارنگ که دور چوب‌لباس قرار می‌گیرند ظاهر آن‌ها را جذاب‌تر می‌کنند و حتی برای دکوراسیون کمد سیسمونی نوزاد نیز مناسب‌اند. ویژگی خوبش این است که مانع از سر خوردن لباس از روی چوب لباسی می‌شود. امتحان کنید!

9. آویز در اتاق کودک

خوشامدگویی را با بافتنی نشان دهید! می‌توانید حلقه‌هایی بافتنی با کاموا درست کنید و آن‌ها را روی در اتاق نوزاد آویزان کنید تا هم از سادگی دربیاید، هم نشان دهید اینجا اتاق کودک است!

10. بافتنی‌های کوچک تزئینی

یکی از ریزه‌کاری‌هایی که دیوار اتاق یا کمد نوزاد را زیباتر می‌کند، استفاده از تزیینات بافتنی است. به‌سادگی می‌توانید شکل‌های کوچک درست کنید و به‌صورت مگنت یا آویز به دیوار، تخت یا کمد نوزاد وصل کنید.

چطور پوستی به نرمی پوست کودکان داشته باشیم؟
مشاهده