ماسک خانگی آلوئه ورا یکی از بهترین راه‌ها برای درمان پوست خشک است؛ به خصوص در این روزها که خشکی پوست به دلیل از راه رسیدن هوای پاییزی شایع است. در این مقاله با طرز تهیه پنج ماسک خانگی آلوئه ورا برای آبرسانی و شفافیت هر چه بیشتر صورت آشنا می‌شوید که طرز تهیه آن‌ها بسیار آسان و به صرفه است.

ماسک خانگی آلوئه ورا و روغن بادام

اگر صورتتان خیلی خشک است و به اصطلاح پوست پوست می‌شود، ماسک خانگی آلوئه ورا و روغن بادام برای شما ایده‌آل است. برای درست کردن این ماسک به ژل آلوئه ورا، روغن بادام و موز نیاز دارید. ابتدا یک موز را با چنگال له کنید و داخل یک کاسه بریزید. دو قاشق سوپ‌خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا مواد حالت خمیری پیدا کنند. سه قاشق سوپ‌خوری روغن بادام را به آن اضافه کنید و هم بزنید. وقتی ماسک آماده شد آن را با سرانگشتان تمیز روی صورت تمیز بگذارید تا به مدت 15 دقیقه باقی بماند. سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید تا چسبندگی آلوئه ورا از بین برود. بعد می‌توانید صورتتان را با آب خنک بشویید تا منافذ آن بسته شود.

ماسک صورت آلوئه ورا

ماسک خانگی گلاب و آلوئه ورا

ماسک خانگی آلوئه ورا و گلاب برای از بین بردن عفونت یا آلودگی بسیار مناسب است و اگر در تابستان پوست صورتتان سوخته باشد، این ماسک می‌تواند با لایه برداری رنگ پوستتان را به حالت اولیه برگرداند.
برای درست کردن ماسک گلاب و آلوئه ورا به خیار هم نیاز دارید. نصف یک خیار را داخل مخلوط کن یا غذا ساز بیندازید و له کنید. اگر می‌خواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، پوست خیار را بکنید و آن را با چنگال له کنید. خیار له شده را داخل کاسه بریزید و سپس یک قاشق سوپ‌خوری گلاب و دو قاشق سوپ‌خوری ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. این ماسک را به مدت یک ربع ساعت روی صورتتان بگذارید تا عملیات آبرسانی را به خوبی انجام دهد. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و بعد هم کمی آب سرد به پوستتان بپاشید.

اکسسوری زنانه مناسب دوران بارداری
مشاهده

ماسک صورت خانگی برای آکنه

برای درست کردن این ماسک صورت به آلوئه ورا و آب گوجه فرنگی یا یک گوجه کوچک نیاز دارید. کافی است دو قاشق سوپ‌خوری آب گوجه را داخل یک کاسه بریزید یا یک گوجه فرنگی را داخل مخلوط کن بیندازید و آن را له کنید. (له کردن گوجه با چنگال برای کسانی که به مخلوط کن دسترسی ندارند، مشکلی ایجاد نمی‌کند.) سپس یک قاشق سوپ‌خوری ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. این نمونه ماسک صورت خانگی آلوئه ورا  را هم به مدت 15 دقیقه روی صورت و گردن بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید. سپس از آب خنک برای بستن منافذ پوست کمک بگیرید.

ماسک صورت آلوئه ورا

ماسک خانگی سفت کننده صورت

ماسک خانگی آلوئه ورا و تخم مرغ برای سفت کردن پوست صورت، مرطوب سازی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک عملکرد خوبی دارد. کافی است یک تخم مرغ بزرگ را داخل یک کاسه بشکنید و آهسته با چنگال هم بزنید. سپس دو قاشق سوپ‌خوری ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که ترکیبی پفکی به دست بیاورید. این ماسک را برای ربع ساعت روی صورت بگذارید. سپس به آن آب ولرم بزنید و با استفاده از یک حوله نرم ماسک را از روی صورت پاک کنید. برای بار دوم صورتتان را با آب ولرم بشویید و سپس کمی آب خنک به پوستتان بزنید.

ماسکی برای از بین بردن میکروب‌ها

برای درست کردن ماسک خانگی آلوئه ورا و ریحان به یک مشت پر از ریحان نیاز دارید. ریحان‌ها را کف دستتان بریزید و با شست‌هایتان فشارشان دهید و له‌شان کنید تا احساس عطر ریحان کاملا قابل استشمام است. آن‌ها را به همراه یک قاشق سوپ‌خوری داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا آب کاملا مخلوط شود. سپس یک قاشق سوپ‌خوری ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا سطح برگ‌ها کاملا با این ژل آغشته شود.
سپس این ماسک را روی صورتتان بگذارید تا به مدت یک ربع ساعت باقی بماند. بعد صورتتان را با آب ولرم و سپس آب سرد بشویید. این ماسک صورت خانگی علاوه بر آبرسانی قوی باعث از بین رفتن آلودگی‌ها و میکروب‌های سطح پوست هم می‌شود.

راهنمای کامل خرید کالسکه نوزاد
مشاهده