یداله مهرعلیزاده  اظهار داشت: قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان خوزستان به استناد مصوبات جلسه شورای تامین استان خوزستان و برای پیگیری امور تنظیم بازار استان و رصد نیازهای مردم استان، تشکیل و مسئولیت آن به عهده حوزه معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان نهاده شد.

وی با بیان اینکه این قرارگاه با اهدافی جهت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و علمی تشکیل شده، در تشریح اهداف آن گفت: این قرارگاه هدف هایی دارد که از جمله آن ایجاد امید و آرامش روحی در جامعه برای حصول اطمینان از دسترسی به موقع مردم به کالاهای اساسی 25 گانه (با دوام) مورد نیاز آنان شناسایی، رصد و تامین نیازهای اساسی بازار و مردم و بهره گیری از امکانات درون و برون استانی برای مقابله با تحریم پیگیری اشاره کرد.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی ادامه داد: تامین، تخصیص و توزیع کالاهای مورد نیاز استان خوزستان، مقابله با اختلال در بازار کالا توسط افراد، بنگاه‌ها و اخلال‌گران اقتصادی از دیگر تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان خوزستان است.

وی ادامه داد: هماهنگی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی یعنی طراحی و اجرای یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور و استان است.

مهرعلیزاده این الگو دارای ویژگی‌هایی نظیر درون‌زا و برون گرایی، مردم بنیاد، دانش بنیان، عدالت محور و همیشه بارور برای کمک به مردم و بازار و حمایت و تقویت تاب‌آوری اقتصادی و فرهنگی مردم استان و بهبود شاخص‌های امنیت کالاهای اساسی به ویژه غذایی و سوختی در استان خوزستان است.

بازخوانی پرونده قاچاق حرفه ای و سازمان یافته با سوء استفاده از ضعف سامانه‌ها
مشاهده

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی افزود: در ادامه این مصوبه به پیشنهاد ستاد شورای تامین استان، این قرارگاه با اختیارات لازم در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان تشکیل شد.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی از تاریخ تشکیل این قرارگاه، موظف به هماهنگی و همکاری لازم هستند؛ در نهایت، گزارش اقدامات و پیگیری‌ها به صورت روزانه در جلسات فرماندهی قرارگاه رصد می‌شود.