تبریز| مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید به آموزش‌های روز مجهز شود

مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای اشتغال آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بانک‌ها در تسهیلات اشتغال روستایی در مجموع عملکرد خوبی داشتند اظهار داشت: برخی از بانک‌ها علاوه بر سهمیه استان، توانسته‌اند به دلیل عملکرد مطلوب، بیش از سهمیه استانی و از سایر استان‌ها سهمیه جذب کنند.

وی بر لزوم استخراج دلایل عدم اقبال برخی مراجعه کنندگان از دریافت تسهیلات اشتغالزایی تاکید کرد و با بیان اینکه بانک‌ها باید در فرایند تصویب طرح‌ها تسریع کنند، افزود: عملکرد سه بانک سپه و تجارت و ملت غیر قابل قبول است و باید در عملکرد خود تجدید نظر کنند.

استاندار آذربایجان شرقی توجه به حوزه تولید و بازاریابی کفش را به عنوان مزیت تولید و اشتغال تبریز مورد اشاره قرار داد و گفت: رئیس جمهور در 5 اردیبهشت، به صورت سرزده از بازار کفش بازدید کرد که این موضوع باعث شد تا وزارت صنعت با حساسیت بیشتری صنعت تولید کیف و کفش تبریز را دنبال کند.

وی ایجاد ناحیه صنعتی کفش را برای ایجاد خوشه صنعتی کفش تبریز مهم دانست و گفت: تولیدهای تجربی باید به تولید استاندارد و برندسازی کفش تبدیل شود تا از حالت سنتی به حالت روز و منطبق با سلایق مردم پوست اندازی کند.

خدابخش با اشاره به اینکه می‌توانیم آزمایشگاه مرجع ملی «چرم» را در این ناحیه راه اندازی کنیم ابراز داشت: باید کفش‌هایی که از این مرکز خارج می‌شود، مردم به آن اعتماد کنند و به برندهای ملی و بین المللی تبدیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید پوست اندازی کرده و به آموزش‌های روز مجهز شود خاطر نشان کرد: در هر رشته‌ای باید «طراحی و تحقیق و توسعه و…» در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر شود و از آموزش‌های سنتی فاصله بگیرد.

ادامه دیدارهای ظریف در نیویورک
مشاهده