عبدالله نادری ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان دشتی از همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتی در برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس با سپاه امام رضا (ع) تقدیر کرد.

فرماندار شهرستان دشتی، روز هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی را به مجموعه آتش‌نشانی تبریک گفت و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال، آسایش مردم، حفاظت از محیط‌زیست است.

وی افزود: این روز بهانه‌ای است تا به گرامیداشت انسان‌هایی بپردازیم که از جان، زندگی، خانواده و آسایش خود درراه حفظ جان ما می‌گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی کنم به همه کارکنان پرتلاش آتش‌نشانی در سطح شهرستان دشتی تقدیر می‌کنیم.

نادری سالروز شهادت سرداران اسلام شهیدان سرلشکر فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش،  سرلشکر سید موسی نامجو وزیر دفاع،  سرلشکر یوسف کلاهدوز قائم‌مقام سپاه پاسداران، سرلشکر فکوری ‌مشاور جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش و سرلشکر جهان‌آرا ‌فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر و آبادان در روز هفتم مهرماه سال 1360 را تسلیت گفت.

فرماندار شهرستان دشتی بابیان این‌که پیاده‌روی اربعین حرکت عظیم سیاسی، فرهنگی و مذهبی است گفت: از روزی که حرکت عظیم اربعین به راه افتاد دشمن از پیام سیاسی محرم در هراس افتاد.

وی با بیان اینکه رسانه‌های دشمن از اتحاد ایران و عراق در هراس هستند گفت:  رسانه‌های دشمن تلاش می‌کنند به هر نحوی که شده در اتحاد مسلمانان ایران و عراق خدشه ایجاد تا بتوانند سیاست شوم خود را اجرایی کنند.

نادری با بیان اینکه حرکت خودجوش مردمی پیاده‌روی اربعین دشمن را به لرزه انداخته است و علاوه بر این آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند وحدتی که بین شیعه و سنی ایجادشده به هم بزنند، تصریح کرد: امروز جهان اسلام با دشمن واحدی مواجه است برای دشمنان اسلام و دین فرقی میان اهل تشیع و تسنن وجود ندارد و آن‌ها فقط با اسلام عداوت دارند.

دیدار تیم‌های فوتسال ایران - برزیل لغو شد
مشاهده

نادری با بیان اینکه اربعین حسینی متعلق به یک کشور نیست افزود: سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و اربعین متعلق به تمام آزادی خواهان دنیا و بشریت است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی در سطح شهر و حمایت و پشتیبانی از کاروان اربعین به ستاد کنیم و هیئت مذهبی و سازمان تبلیغات نسبت به مکان‌هایی که برای عبور در مسیر اربعین قرار می‌گیرند از هم‌اکنون اقدام کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان دشتی نیز گفت: اقلام مورد نیاز زائران در اربعین از 20 مهرماه از دشتی به عراق اعزام و از 25 مهرماه نیز خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی انجام می‌شود.

مراد زارع خاطرنشان کرد: موکب قمر بنی‌هاشمی ویژه شهرستان دشتی در کربلا بر پا و آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است که 1000 متر با بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) و ابوالفضل (ع) فاصله دارد.

وی گفت: این موکب روزانه پذیرایی یک هزار زائر اهم از صبحانه، نهار و شام، چایی، شربت و شیرینی می‌باشد.

زارع بابیان این‌که دو خبرنگار نیز در این مدت پوشش خبری را انجام می‌دهند خاطر نشان کرد:  600 تخته پتو، یک هزار متر موکت، یک‌تن خرما، تعداد 200 هزار ظروف یک‌بارمصرف، برنج یک‌تن، حبوبات 300 کیلو، شکر 320 کیلو، به همراه 30 خدمه در دو هفته آینده به کربلا اعزام می‌شوند.

وی افزود: یک دستگاه نانوایی سیار برای پخت نان گرم به زائران نیز آماده حمل به کشور عراق است.