محمد اسلامی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران اظهار داشت: در دهه چهارم انقلاب باید اقدامات فاخری صورت گیرد که باید صداو سیما با ساخت برنامه‌های مختلف مانند استفاده از خاطرات مدیران کل با جهت‌گیری مخاطبان مختلف و محتوای اثربخش را داشته باشند.

وی افزود: باید تعداد بیکاران و شاغلان  استان شناسایی شود و آموزش مهارت‌های لازم ارائه شود و بدانیم تنها پول حلال مشکلات نیست باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.مدیران باید نقش خود را به درستی عمل کنند تا پایدارسازی اشتغال صورت گیرد و خلاف جهت جریان انقلاب کار نکنیم.

اسلامی ادامه داد: هدف ما راه اندازی کارگاه‌های نیمه فعال است که با مدیرانی که پای کار نباشند و در مسیر سنگ اندازی کنند برخورد می‌شود. داشتن انبار سردخانه سورتینگ نیاز استان است که تقاضا زیاد است.

انتخاب راه حل مقابله با تحریم

قاسم احمدی لاشکی، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: دشمن همچنان کار می‌کند. هوشیاری ما فراموش نشود و باید در جنگ روانی و بحث رسانه جهت مقابله با برنامه‌های دشمن را داشته انتخاب راه حل برای شرایط بحران و تحریم داشته باشیم.

وی افزود: در این شرایط خود تحریمی نکنیم و قوه قضاییه به منظور تشویق تولیدکنندگان همت کنند و بانک‌های متولی از واحدها حمایت کنند. دربحث گردشگری ببینیم چه میزان مسافر وارد استان شد که باید در این شرایط اتاق فکر مجزا نیاز است تا موضوعات مختلف را رصد کنیم.

احمدی با اشاره به سیل چند روز گذشته در کجور گفت: متاسفامه هیچ اقدام جدی صورت نگرفت که باید مدیران در این زمینه اقدام اساسی در شرایط بحران داشته باشند.

قتل مشکوک رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان و رئیس دارلعلوم حقانیه
مشاهده

فعالسازی ستاد اقتصاد مقاومتی

علی اسماعیلی، نماینده مردم نورو محمود آباد  در مجلس نیز گفت: امروز که وارد جنگ اقتصادی دشمن شدیم دشمنان انقلاب برای ما برنامه‌ها دارند که باید با همکاری نمایندگان، استاندار، مدیران کل ستاد فرماندهی اقتصادی تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه مردم به شرایط کنونی معترض هستندکه حق دارند باید تدبیری اندیشیده شود که چگونه این بحران را کاهش دهیم، افزود: بسیاری از بنگاه‌ها و احدهای تولیدی مواد اولیه ندارند که این مشکل و مسائل باید رفع شود.

اسماعیلی افزود: سیل کجور و سیل بلده مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که متاسفانه مصوبات راهداری عمل نمی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: مشکلات تولیدی برکسی پوشیده نیست اما با داشتن برنامه مناسب می‌توانیم از شرایط کنونی برون رفت داشته و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

محمد محمدپور افزود:103 هزار و 530 کارگاه فعال در استان فعالیت می‌کند که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشت.