جلسه ستاد تنظیم بازار استان اردبیل با حضور مسئولان استانی در اردبیل برگزار و مسائل و مشکلات پیرامون این موضوع بررسی شد و در زمینه نحوه کنترل بازار مسئولان حاضر دستگاه‌های اجرایی مختلف استان تبادل نظر کردند.

ارائه گزارش از وضعیت موجودی انبارهای کالاها توسط مسئولان بخش‌های مختلف اقتصادی که کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم را تامین و مکلف شدن مسئولان مربوطه مبنی بر ارائه گزارش کاملی از وضعیت موجودی و نیازهای استان به کالاهای ضروری و مایحتاج مورد نیاز از جمله تصمیمات در این جلسه بود.

گرانی در بازار اردبیل ناشی از نبود نظارت است

فرماندار اردبیل در این جلسه با اشاره به گرانی‌ها در بازار اظهار کرد: در حالی که در فصل برداشت سیب‌زمینی قرار گرفتیم اما افزایش قیمت این محصول سبب نارضایتی‌های مردمی شده است به طوری که قیمت هر کیلو از این محصول در بازار چهار هزار تومان بوده و به فروش می‌رسد که اگر این روال همچنان ادامه داشته باشد شاهد افزایش هر چه بیشتر قیمت سیب‌زمینی خواهیم بود.

جواد زنجانی بیان کرد: به طور قطع تداوم این روند و افزایش قیمت سیب‌زمینی سبب می‌شود تا در زمستان شاهد گران‌تر شدن این محصول باشیم و این امر نگرانی‌های مردم را افزایش می‌دهد و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت این محصول در اردبیل به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها و کنترل‌ها بر بازار گفت: گرانی و گرانفروشی‌ها در بازار اغلب ناشی از نبود نظارت‌ها بوده و انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه در این حوزه تلاش و اهتمام همه‌جانبه‌ای داشته و نظارت‌های لازم را بر بازار انجام دهند.

دبیر فدراسیون تیراندازی: از ماکسیموویچ بی‌خبر نیستیم/ وزارت ورزش خواسته بود به سفرهای غیر ضروری نرویم
مشاهده

فرماندار شهرستان اردبیل با تاکید بر تشدید برخورد با هرگونه گرنفروشی خودسرانه توسط اصناف و واحدهای صنفی در بازار تصریح کرد: باید در این زمینه تمامی مدیران مربوطه تمهیدات اساسی اتخاذ کرده و با تشدید نظارت‌ها با هر گونه اقدام به گرنفروشی برخوردهای لازم را داشته باشند.

 نظارت بر بازار در اردبیل تشدید می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد:با توجه به شرایط موجود و گرانی و گرانفروشی‌ها موضوع تنظیم بازار از اهمیتی بالاتری برخوردار بوده که با توجه به این امر جلسات ستاد تنظیم بازار استان به صورت هفتگی برگزار و مسائل در این حوزه بررسی می‌شود.

سیدحامد عاملی افزود: ارائه راهکارهای عملی برای کنترل قیمت‌ها و ممانعت از گرانفروشی‌ها اقدامی بوده که با جدیت در جلسه ستاد تنظیم بازار به دنبال دستیابی به این مهم هستیم و در راستای تحقق این هدف انتظار می‌رود مسئولان مربوطه همکاری و مشارکت لازم را داشته و تصمیمات اتخاذشده در این جلسه را عملیاتی کنند.

وی از تشدید نظارت بر بازار با هدف کنترل قیمت‌ها خبر داد و گفت:‌ برای مبارزه با گرانی و گرانفروشی و تثبیت در بازار اقدامات نظارتی و کنترلی افزایش خواهد یافت و در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تامین گوشت مورد نیاز مردم خبر داد و افزود: در زمینه تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ مشکلی در استان وجود ندارد و گوشت مورد نیاز مردم به اندازه کافی و با قیمت مناسب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

عاملی بیان کرد: مقرر شد تا مسئولان مربوطه همه کالاهای مورد نیاز و اختصاصی را از بنادر و کارخانجات تولیدی به استان حمل کنند و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها نیز تمهیدات لازم را برای تامین کامیون لازم برای حمل کالاهای مصرفی واحدهای تولیدی مانند نهاده‌های دامی به عمل آورد.

لیگ ستارگان قطر | پیروزی الغرافه با گل‌های مهدی طارمی
مشاهده

راه‌اندازی 2 میز صادرات محصولات کشاورزی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تولید سالانه 750 هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به میزان بالای تولید این محصول در استان، صادرات بخشی از سیب‌زمینی تولیدی در استان به اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی اعلام شده بود که به دنبال این امر و صادرات محصول سیب‌زمینی شاهد افزایش قیمت آن در استان بودیم.

خلیل نیکشاد از راه‌اندازی دو میز صادرات برای کالاهای اساسی در سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: برای صادرات کالاهای کشاورزی به ویژه محصول سیب‌زمینی به کشورها و بازارهای خارجی این میزهای صادراتی راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در زمینه صادرات سیب‌زمینی از استان به کشور آذربایجان درخواست یارانه صادراتی شده که با توجه به نوسانات در بازار ارز به نظر می‌رسد تخصیص این یارانه سخت بوده و امکان‌پذیر نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نیازمندی‌های استان در مورد این محصول بیان کرد: در این زمینه نیازهای استان در مورد صادرات سیب‌زمینی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده که امیدواریم با مساعدت‌های لازم وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری مسئولان استانی بتوانیم مشکلات در این حوزه را برطرف کنیم.