وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به شهادت هفت نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر در جریان راهپیمایی بازگشت در روز جمعه ششم مهر تاکید کرد بیست و هفتمین راهپیمایی بازگشت خونین‌ترین روز پس از جنایت ۱۴ می بود.

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد  نظامیان اشغالگر صهیونیستی سیاست تیراندازی مستقیم به شرکت کنندگان در راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت در بخش شرقی نوار غزه را در پیش گرفتند .

القدره اعلام کرد: نوع جراحت ها در شهیدان و مجروحان شرکت کننده در بیست و هفتمین جمعه راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند، حاکی از آن است که نظامیان اشغالگر صهیونیستی برای مقابله با شرکت کنندگان در این راهیمایی به وحشیانه‌ترین و خونین‌ترین روش پس از جنایت رژیم در 14 می گذشته متوسل شده بودند.

در جریان راهپیمایی روز گذشته، نظامیان صهیونیست با گلوله جنگی به جان شرکت کنندگان در راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت افتادند که در نتیجه آن، هفت نفر شهید و بیش از 500 نفر زخمی شدند.

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس گذشته(جمعه 10 فروردین) آغاز شد که تا کنون به شهادت 193 نفر و زخمی شدن 20 هزار نفر منجر شده است.

در جنایت رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه چهاردهم می(24 اردیبهشت)، بیش از 50 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید و 2700  نفر دیگر زخمی شدند، مردم فلسطین در این روز که مصادف بود با هفتادمین سالروز نکبت(تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی)، در محکومیت انتقال سفارت آمریکا از  تل‌‌آویو به قدس اشغالی و اعلام ترامپ مبنی بر اینکه به زعم وی، قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است، تظاهرات گسترده‌ای برگزار کرده بودند.

عراق| ابطال تصمیمات العبادی درباره رئیس هیئت حشد شعبی
مشاهده