صدر اعظم آلمان هرگونه نفرت و خشونت با توجه به مسئله پناهندگان در کشورش را قابل توجیه ندانسته و در عین حال این بحران را عاملی برای جدایی در آلمان دانست.

به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، “آنگلا مرگل”، صدر اعظم آلمان با نگاهی به بحث هایی که درباره مهاجران شکل گرفته است تاکید کرد که این نوع نفرت ها قابل توجیه نیست.

وی همچنین از اختلافات زیاد در موضوع مهاجرت در آلمان سخن گفته و تصریح کرد که این یک واقعیت است که مسئله پناهندگان این کشور را کمی از هم جدا کرده است.

مرکل که در مصاحبه ای با “آیسبورگر آلگماینه سایتونگ” سخن می گفت همچنین گفت که این تحولات مواضع سیاسی مختلف را توجیه می کند، اما برای این نوع نفرت قابل توجیه نیست.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که باید همه اقدامات انجام شود که حزب افراطی جایگزینی برای آلمان حتی الامکان کوچک باقی بماند. برای این منظور باید مسائل و مشکلات انسان ها را جدی گرفته و حل کنیم. اما باید یک مرز کامل و مشخص آنجایی کشیده شود که نفرت وجود دارد و سوء ظن های عمومی که به به حاشیه رانده شدن اقلیت ها می انجامد وجود دارد.

وی همچنین در آستانه سالروز وحدت آلمان خواستار درک بیشتر نارضایتی بسیاری از ساکنان آلمان شرقی شده و گفت: در مجموع اتحاد دوباره آلمان یک موفقیت بود. اما این هم درست است که بسیاری از آنچه در اوایل دهه نود اتفاق افتاده است حالا یک بار دیگر برای مردم روی میز قرار می گیرد. بسیاری از انسان ها کار خود را از دست داده اند و باید از نو شروع کنند. وحدت آلمان منجر به تحولات سخت و شدیدی شد و بسیاری از ساکنان آلمان شرقی نمی توانستند دوباره در شغل خود کار کنند. اما این هرگز توجیهی برای نفرت و خشونت نیست.

ساعت بازی استقلال و سایپا تغییر کرد
مشاهده