اکسسوری چیست؟ اکسسوری شامل زیورآلاتی مثل دستبند، گردنبند، گوشواره و همچنین کیف، کفش، کلاه، کمربند و عینک می‌شود. همین وسایل به‌ظاهر ساده و بعضاً کوچک، نقش مهمی در استایل شما بازی می‌کنند. اگر به دلیل بارداری اضافه‌وزن پیدا کرده‌اید و دوست دارید این وزن را پنهان کنید، خوب است به این مقاله نگاهی بیندازید و از راهکارهایی که اکسسوری زنانه برای زیبایی بیشترتان فراهم می‌کنند، کمک بگیرید.

اکسسوری زنانه و قوانین مربوط به زیورآلات

یادتان باشد اگر به هر دلیلی اضافه‌وزن دارید، بهتر است قید زیورآلات زنانه کوچک را بزنید. این زیورآلات نه‌تنها به چشم نمی‌آیند؛ بلکه در استایلتان گم می‌شوند و اگر کسی به آن‌ها دقت کند ممکن است متوجه عدم تناسب زیورآلات با ظاهر و به دنبال آن متوجه اضافه‌وزن شما شود؛ بنابراین بهتر است سراغ زیورآلاتی بروید که نسبتاً بزرگ هستند. برای مثال به‌جای دستبندهای ظریف از النگو یا دستبندهای پهن استفاده کنید و آویز گردنبندتان را بزرگ انتخاب کنید. بعضی از کارشناسان مد و لباس پیشنهاد می‌دهند از گردنبند بلند در استایلتان استفاده کنید؛ اما یادتان باشد بلند بودن گردنبند فقط در صورتی برایتان مناسب است که اضافه‌وزن شما در قسمت شکم نباشد و برای مثال در قسمت ران یا بازوها باشد. در غیر این صورت توجه مخاطب مستقیماً به شکمتان جلب خواهد شد.

زیورآلات زنانه در بارداری


نکته مهم:
 یادتان باشد هیچ وقت تعداد زیادی زیورآلات را با هم به کار نبرید. قبل از استفاده از زیورآلات با خودتان فکر کنید و ببینید قصد دارید روی کدام قسمت از بدن تأکید بیشتری کنید، برای مثال اگر گردنتان کشیده است و می‌خواهید توجه بیننده را به آن جلب کنید و از اضافه‌وزن قسمت‌های دیگر دور کنید؛ سراغ استفاده از یک گوشواره بلند و بزرگ بروید. در این شرایط دیگر لازم نیست از انگشتر و دستبند و گردنبند هم استفاده کنید.

عضوی که هیچکس درباره آن با شما حرف نمی‌زند
مشاهده

کدام کمربند زنانه برایم مناسب است؟

به طور کلی کمربندهای زنانه یا خیلی پهن هستند، یا نازک. اگر در ماه‌های اول بارداری هستید یا اضافه وزنی که دارید در قسمت کمر و پهلوها متمرکز نیست، استفاده از کمربندهای باریک سه سانتی‌متری یا هشت سانتی‌متری برایتان مناسب هستند. اگر هم در قسمت کمر اضافه‌وزن دارید، استفاده از یک کمربند باریک که روی برآمدگی‌های لگن قرار می‌گیرد، برایتان بهتر است.
نکته: یادتان باشد در دوران بارداری به‌هیچ‌وجه سراغ اکسسوری زنانه تنگ، از جمله کمربند تنگ نروید. بهتر است روی شکم فشاری ایجاد نکنید.

کمربند زنانه در بارداری

سراغ کدام مدل کفش زنانه بروم؟

اگر کفش را هم در مجموعه اکسسوری زنانه قرار دهیم؛ همان کاری که بیشتر کارشناسان مد و لباس انجام می‌دهند، توجه به سه نکته اساسی را باید مد نظر قرار داد:

  • به خاطر داشته باشید کفش‌هایی که نوک‌تیز هستند، اندام را لاغرتر از کفش‌هایی نشان می‌دهند که نوکشان گرد است.
  • اگر قوزک پاهایتان پهن است به‌هیچ‌وجه سراغ کفش‌های T-Strap نروید. این کفش‌ها همان‌هایی هستند که رویه‌شان بندی شبیه حرف تی انگلیسی دارد.
  • کمترین پاشنه هم توانایی شیک‌تر کردن استایل شما را دارد. با وجود این به دلیل شرایط خاص بارداری بهتر است پوشیدن کفش با پاشنه نه چندان بلند را به مهمانی‌های ضروری محدود کنید.

 

خرید کفش مناسب بارداری

مدل کیف زنانه مناسبتان را بشناسید

نحوه درست لباس پوشیدن در بارداری یک طرف، استفاده از جزئیاتی مثل کیف و کفش هم در طرف دیگر ساختن استایل مناسب برای شما قرار می‌گیرد. در این دوران به جای استفاده از کیف‌های کوچک سراغ کیف‌های بزرگ بروید. یادتان باشد به دلیل شرایط ویژه‌ای که در این دوران تجربه می‌کنید، بهتر است وزن کیفتان زیاد نباشد. پهن بودن بند کیف هم به تقسیم وزن بهتر کمک می‌کند. پس به عنوان آخرین اکسسوری زنانه سراغ کیف بزرگ و سبک با بند پهن بروید.

مدل کیف مناسب بارداری