با مصوبه شورای رقابت، قیمت رسمی (کارخانه‌ای) تولیدات ایران‌خودرو حدود ۸٫۲ درصد و سایپا به‌طور میانگین ۸٫۹ درصد افزایش خواهد داشت. بر این اساس، می‌توان قیمت بعضی از این محصولات را پیش‌بینی کرد.

شورای رقابت قیمت محصولات ایران‌خودرو را افزایش داد. طبق مصوبه جدید این شورا، بر اساس تورم بخشی یک‌ساله اعلام‌شده توسط بانک مرکزی، پس از کسر تورم‌های اعمال‌شده قبلی در سه ماه اول و دوم سال ۹۹ و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری، برای شرکت ایران‌خودرو به‌طور متوسط ۸٫۲ درصد و برای شرکت سایپا به‌طور متوسط ۸٫۹ درصد افزایش قیمت محاسبه شده است.

این افزایش قیمت، برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود. مصوبه شورای رقابت تأکید کرده است که برای تمامی کسانی که تا پایان سال ۹۹ برای خرید خودرو ثبت نام کرده و پیش پرداخت داشته‌اند و مشمول دریافت سود نیستند، افزایش قیمتی تعلق نمی‌گیرد.

بنا بر گزارش روزنامه خراسان، شورای رقابت «میانگین» رشد قیمت خودروسازان را اعلام کرده است و برای قیمت‌های نهایی باید منتظر جزئیات بیشتر بود؛ اما می‌توان به‌صورت سرانگشتی حدود قیمت رسمی خودروها را مطابق جدول محاسبه کرد. در همین حال برخی کارشناسان به گران شدن خودرو با وجود ارزان شدن قیمت ارز و کاهش هزینه‌های ارزی خودروسازان و افت قیمت مواد اولیه خودرو نظیر فولاد، انتقاد کردند.

ابط الجوزا در تصویر جدید: ستاره‌ی سرخی که جوان‌مرگ می‌شود
مشاهده