پلتفرم Omniverse Enterprise انویدیا مخصوص طراحان سه‌بعدی است و بر پایه‌ی فریم‌ورک USD پیکسار ساخته شده. این پلتفرم امکان همکاری در پروژه‌های سه‌بعدی را فراهم می‌کند.

در مراسم هفته‌ی گذشته‌، انویدیا پلتفرمی برای طراحان سه‌بعدی معرفی کرد که آمنی ورس اینترپرایز (Nvidia Omniverse Enterprise) نام دارد و به آن‌ها امکان می‌دهد در پروژه‌ها همکاری کنند. آن‌طور که ZDNET می‌نویسد، انویدیا مدعی شده است که نرم‌افزار اشتراکی جدیدش عملکرد بهتری در مقایسه‌ با تمام نرم‌افزارهای مشابه بازار دارد.

آمنی ورس اینترپرایز بر پایه‌ی فریم‌ورک USD پیکسار طراحی شده است و طراحان را قادر می‌سازد «در هر جای دنیا و با استفاده از هر دستگاهی» وارد دنیایی مجازی شوند و هم‌زمان با هم کار کنند.

ریچارد کریس، مدیرکل واحد تجاری محتوای چندرسانه‌ای و سرگرمی انویدیا، می‌گوید: «میلیون‌ها فریلنسر در دنیا وجود دارند که از پکیج‌های سه‌بعدی استفاده می‌کنند؛ اما این افراد سراغ چندین پکیج سه‌بعدی می‌روند. مثلاً برخی طراحان چندین پکیج مدل‌سازی سه‌بعدی و برخی دیگر از ترکیب مدل‌سازی سه‌بعدی و چاپ سه‌بعدی استفاده می‌کنند. به‌ همین دلیل در اغلب مواقع طراحان مجبور هستند محتوا را در بین اپلیکیشن‌های مختلف جابه‌جا کنند.»

به گفته‌ی کریس Omniverse با قرار دادن آن اپلیکیشن‌ها در فضایی آنلاین شرایط را تغییر می‌دهد. به‌ لطف پلتفرم جدید، طراحان می‌توانند به‌راحتی بین سرویس‌ها جابه‌جا شوند. توانایی کار با چندین فرمت به‌ لطف سازگاری Omniverse Enterprise با اپلیکیشن‌های ادوبی، اتودسک، اپیک گیمز، بلندر، بنتلی سیستمز و ESRI به دست آمده است. کریس اضافه می‌کند: «می‌توانید به USD به‌عنوان HTML دنیای سه‌بعدی نگاه کنید و Omniverse را به‌عنوان مرورگری برای HTML دنیای سه‌بعدی در نظر بگیرید.»

انویدیا همچنان قصد دارد نسخه‌ای از پلتفرم Omniverse را به‌رایگان در دسترس افراد قرار بدهد؛ اما حساب ویژه‌ای روی Omniverse Enterprise باز کرده و امیدوار است این نسخه‌ی سازمانی مشتریان بیشتری را به سمت پلتفرم آمنی ورس بکشاند.

تخم‌های آبی دایناسورها نشان از شباهت غیرمنتظره دایناسورها و پرندگان مدرن دارد
مشاهده

سرویس اشتراکی انویدیا شامل سرور مدیریت Nucleus و کانکتورهایش، Omniverse Create برای ایجاد صحنه، Omniverse View برای رندرینگ، مجموعه ابزار برای ایجاد اپلیکیشن به‌منظور گسترده‌تر کردن پلتفرم و یک ورکستیشن مجازی RTX است. Omniverse Enterprise قرار است تابستان امسال در نیم‌کره‌ی شمالی زمین در دسترس مشتریان قرار بگیرد. انویدیا می‌گوید Omniverse Enterprise برای دستگاه‌های RTX و پلتفرم EGX بهینه‌سازی شده است.

انویدیا می‌‌گوید در عرض سه ماه انتشار نسخه‌ی بتا تقریبا ۱۷ هزار مشتری سراغ استفاده از پلتفرم جدید رفته‌اند. تیم سبز در دو سال اخیر با ۴۰۰ شرکت در سراسر دنیا روی Omniverse کار کرده است. در بین شرکت‌هایی که سراغ آزمایش پلتفرم Omniverse رفته‌اند می‌توانیم به BMW اشاره کنیم. بی‌ام‌و اخیرا با بهره‌گیری از پلتفرم آمنی ورس انویدیا توانست نسخه‌ای بسیار دقیق از یکی از کارخانه‌های خود را در دنیای مجازی پیاده‌سازی کند.

به گفته‌ی بی‌ام‌و،‌ Omniverse و سرویس هوش مصنوعی انویدیا به این شرکت امکان داده‌اند تمام ۳۱ کارخانه‌ای که در شبکه‌ی تولیدی‌اش دارد، با جزئیات زیاد شامل تجهیزات تولیدی، ربات‌ها، ساختمان‌ها و قطعات مونتاژ شبیه‌سازی کند. بی ام وی مدعی است به‌ لطف سرویس Omniverse زمان برنامه‌ریزی برای تولید کاهش می‌یابد و این شرکت به انعطاف‌پذیری و دقت بیشتری در کارهایش می‌رسد. اکتیویژن و اریکسون نیز از مدتی پیش مشغول استفاده از Omniverse برای اهداف متفاوتی شده‌اند.

جن سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در این زمینه می‌گوید: «هر چند دهه یک بار فناوری‌ها هم‌گرا می‌شوند تا قابلیت کاملا جدید را ممکن کنند؛ Omniverse چنین دستاوردی است.»