پس از گزارش‌های ضدو نقیض رسانه‌های غربی مبنی بر دیدار مقامات افغان با طالبان در عربستان، رئیس شورای عالی صلح افغانستان نیز هرگونه گفت‌وگو با این گروه را تکذیب کرد.

«کریم خلیلی» رئیس شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که تا کنون هیچ گفت‌وگوی رسمی با گروه طالبان صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد که هیچ مذاکره مستقیم بین دولت و گروه طالبان صورت نگرفته و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها نیز درباره این موضوع حقیقت ندارد.

خلیلی افزود: تلاش‌ها جریان دارند تا زمینه مذاکرات مستقیم با گروه طالبان فراهم شود زیرا بی اعتمادی بین طالبان و دولت افغانستان کاهش یافته است.

رویترز اخیرا به نقل از منابع ناشناس در این گروه اعلام کرد، مقامات افغان با نمایندگان طالبان در عربستان دیدار کردند و درباره آزادی زندانیان این گروه و تامین امنیت انتخابات گفت‌وگو کردند.

این در حالی است که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در واکنش به این موضوع، گزارش رویترز درباره دیدار اعضای این گروه با مقامات افغان در عربستان را تکذیب کرد.

پیش از این نیز بارها گزارش‌هایی در مورد دیدار مقامات افغان و سایر کشورها با طالبان منتشر شده که از سوی این گروه تکذیب شده است.

طالبان بارها از نیروهای خارجی به عنوان بزرگترین مانع در برابر آغاز گفت‌وگوهای صلح  عنوان کرده و توقف جنگ را نیز به خروج این نیروها مشروط دانسته است.

اصفهان| گزارش ویژه از جزئیات پرونده قتل کودک ۵ ساله فلاورجان؛ دستگیری عامل قتل در کمتر از ۲۴ ساعت
مشاهده