ولیعهد سعودی در حالی قرار است امروز به کویت سفر کند که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد نشست‌های وی بر حل بحران با قطر متمرکز باشد.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قرار است در سفر به کویت با صباح الاحمد الجابر الصباح امیر و نواف الاحمد الجابر ولیعهد این کشور دیدار کند.

یک منبع عربی به رویترز گفته است اختلافات(سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر در دستورکار مذاکرات قرار خواهد داشت.

روزنامه السیاسه کویت به نقل از یک منبع دیپلماتیک بلندپایه نوشته بود سفر رسمی محمد بن سلمان به کویت دو روزه خواهد بود.

خالد الجار الله معاون وزیر خارجه کویت گفته بود که بحران میان عربستان و قطر از جمله پرونده‌های داغ در منطقه و جهان است که امیر کویت با ولیعهد سعودی مطرح خواهد کرد.

وی در واکنش به سخنرانی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی  امیر قطر در مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار بازگشت به میز گفت‌وگوها شده بود، اظهار داشت  امیدواریم که این سخن، نشانه مثبت و مقدمه‌ای برای پیچاندن صفحه بحران میان برادران باشد.

این در حالی است که وزیر خارجه قطر با تاکید بر اینکه هیچ پیشرفتی در حل بحران با کشورهای محاصره کننده(عربستان، بحرین، امارات و مصر) حاصل نشده، خاطر نشان کرد قطر هیچ نیازی به این کشورها ندارد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در نیویورک گفت اختلافات ما با کشورهای محاصره کننده، شخصی نیست بلکه سیاسی است و هیچ پیشرفتی در حل بحران ایجاد نشده است.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد کشورهای محاصره کننده(عربستان، بحرین، امارات و مصر) بایداز اقدامات غیرقانونی خود علیه قطر دست بردارند.

رایزنی علمای افغانستان برای برگزاری نشست مشترک در اسلام‌آباد
مشاهده

این در حالی است که کریستین جیمز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت تلاش‌هایی برای حل بحران میان قطر و چهار کشور دیگر صورت می‌گیرد، این بحران به تحقق ثبات وامنیت کمک نمی کند و به منافع ایران خدمت می‌کند، تلاش می‌کنیم.