حسن طلایی در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر قم از برخی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم به مناسبت روز آتش‌نشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: تقویت و رفع برخی از مشکلات کنونی سازمان آتش‌نشانی از اولویت‌های شورای شهر قم است.

وی با اشاره به اهمیت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی افزود: با توجه به جمعیت بالای کلان‌شهر قم و عبور مرور بسیار زیاد وسایل نقلیه، گسترش آپارتمان‌سازی و توسعه شهر در بخش‌های مختلف حفظ آمادگی و تجهیز سازمان آتش‌نشانی مسئله مهمی است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با تأکید بر برخی نیازهای اساسی سازمان آتش‌نشانی شهر قم گفت: سطح آموزش‌ها و آمادگی پرسنل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم در حد قابل‌قبولی است اما باید برخی لوازم و ماشین‌آلات موردنیاز آتش‌نشانی به ویژه برای موفقیت در اطفای حریق در آپارتمان‌های بلندمرتبه تأمین شود.

طلایی استاندارد بودن سرانه‌های آتش‌نشانی شهر قم را موردتوجه قرار داد و ادامه داد: از امتیازهای اساسی و قابل‌قبول شهر قم، استاندارد بودن سرانه ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این شهر است، طبق استانداردهای جهانی باید برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی دایر شود که خوشبختانه کلان‌شهر قم به این استاندارد رسیده است.

عضو شورای شهر قم با بیان تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر قم عنوان کرد: در حال حاضر 24 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قم فعال است که هر کدام از این ایستگاه‌ها جمعیتی بالغ‌بر 50 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و از همین رو نیز استاندارد وجود ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قم قابل‌قبول است، در سال‌های گذشته نیاز به ایستگاه‌های آتش‌نشانی به‌شدت احساس می‌شد که خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در این زمینه احساس نمی‌شود.

آلمان با ۱۰ هزار نیرو در بزرگترین مانور نظامی ناتو از زمان جنگ سرد شرکت می‌کند
مشاهده

طلایی با انتقاد از کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تأکید کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های موجود در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در حال حاضر کمبود نیروی انسانی بوده که امید می‌رود مدیران این سازمان فکری اساسی برای جبران این کمبود داشته باشند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم ادامه پروژه شهید امینی بیات را یکی از اولویت‌های عمرانی شهرداری قم در سال جاری دانست و تأکید کرد: مهم‌ترین مشکل پیش‌روی این پروژه وجود پلاک‌های متعددی بوده که نیازمند تملک است، با تعامل و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بخش قابل‌توجهی از پلاک‌های موجود در این مسیر خریداری‌شده و پروژه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌پیش می‌رود.

عضو شورای شهر قم توزیع عادلانه سرانه‌های اجتماعی در نقاط مختلف شهر را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: سیاست شورای شهر قم بر توزیع عادلانه تمام سرانه‌های فرهنگی، فضای سبز، ورزشی و اجتماعی به صورت متوازن و منصفانه در تمام مناطق هشت‌گانه شهری است و در این راستا نیز دقت نظرهای بسیار زیادی صورت گرفته است.