در این مقاله به معرفی موفق ترین کسب و کار های اینترنتی برای رسیدن به درآمد عالی ، همچنین نحوه راه اندازی ومیزان سرمایه لازم برای شروع این کسب و کارها می پردازیم. وبه سوالاتی مثل اینکه اصلا چرا باید به فکر راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی باشیم؟ پاسخ می دهیم.

اگر شما بخواهید یک کسب و کار سنتی راه‌اندازی کنید، هزینۀ زیادی را باید صرف خرید یا اجاره فضا، طراحی، نیروی انسانی، کارهای اداری و کسب مجوز، مالیات و سایر موارد کنید. حالا اگر سرمایۀ کافی برای این موارد را نداشته باشید، باید بیخیال راه‌اندازی کسب و کار شوید؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

باید بدانید که نوعی از ارائه خدمات یا عرضه محصولات است که از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام می‌شود. در نوع سنتی کسب و کار، فروشنده یا تولیدکننده نیاز به محلی برای عرضه محصولات یا تبلیغ خدماتش داشت. با توجه به امکانات اینترنت و فضای مجازی امروزه دیگر نیازی به محلی برای نمایش و فروش محصولات یا تبلیغات خدمات وجود ندارد.( مزایای کسب و کار ) شما می‌توانید ازامکانات اینترنت به عنوان ویترین فروشگاه خود استفاده کنید؛ این نوع از کسب و کار را کسب و کار اینترنتی می‌گویند.

ایده کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی را می‌توان با استفاده از وب‌سایت، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های مجازی انجام داد. مشتریان شما با مشاهده محصولات و اطلاع از خدماتی که ارائه می‌دهید، در اینترنت نسبت به سفارش کالا یا محصولات مورد نیاز خود اقدام می‌کنند.

مزایای کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی مشکلات و معضلات بسیاری را در دنیای امروزی برطرف کرده است. از طرفی به دلیل دسترس بودن اینترنت برای تعداد زیادی از مردم دنیا به رشد کسب و کارها کمک کرده است.

برخی  از مزایای کسب و کار اینترنتی به شرح زیر است:

  • کسب و کار اینترنتی در منزل باعث سهولت اشتغال و کارآفرینی برای افراد با هر میزان سرمایه را فراهم کرده است.
  • کاهش رفت‌وآمد برای خرید کالا
  • در دسترس بودن کالا و خدمات برای همه
  • رشد کسب و کارهای خانگی و کوچک با توجه به اینکه کسب و کار اینترنتی محدود به محل و شهر خاصی نیست
  • امکان مدیریت زمان و سهولت دسترسی صاحب کسب و کار به مشتریان خود
  • افزایش درآمد و اشتغال‌زایی
  • امکان ارائه محصولات و خدمات متنوع با توجه به نیاز مشتری
  • کاهش هزینه‌های مربوط به انبارداری، دفتر کار
  • محیط کارتان را خودتان انتخاب میکنید
  • میتوانید همزمان دارای چند شغل باشید

مزایای کسب و کار اینترنتی

چرا باید به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشیم؟

از مزایای کسب و کارهای اینترنتی نیاز به سرمایه اندک است ، شما با سرمایه بسیار کمی میتونید یک کسب و کار اینترنتی پولساز راه اندازی کنید. در هر سنی میتونید کسب و کار آنلاین خودتون راه اندازی کنید. برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی هیچ محدودیت سنی وجود نداره و میتونید همین الان کسب و کارتان را در اینترنت راه اندازی کنید.

در کسب و کارهای آنلاین اصلا جنسیت مهم نیست! شما چه خانوم باشید و چه آقا میتوانید کسب و کارتان را در اینترنت راه اندازی کنید.یکی از باورهای اشتباه نسبت به کسب و کار اینترنتی اینه که خیلی از افراد فکر میکنند کسب و کارهای اینترنتی منسوخ شده است و کسی حاضر نیست از طریق اینترنت محصولی را تهیه کند، اما شما با یک جستجو ساده میتونید ببینید که دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران روزانه بالای 30 میلیارد تومان فروش اینترنتی دارد.

در کسب و کارهای اینترنتی هیچ سقف درآمدی وجود ندارد! اگر اصولی کسب و کار آنلاین ‌تان راه اندازی کنید بعد از 1 الی 2 سال خیلی راحت میتوانید به درآمدهای بالای 100 میلیون تومان برسید. شما به عنوان شغل دوم میتوانید کسب و کار آنلاین ‌تان را راه اندازی کنید. اگر کارمند یا دانش آموز و دانشجو هستید میتوانید در کنار کار و تحصیلاتتان کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید.

اگر شغل آزاد مثل فروشندگی هم دارید میتوانید کسب و کارتان را در اینترنت راه اندازی کنید. به عنوان مثال ممکن است شما یک فروشگاه فیزیکی کیف و کفش داشته باشید، شما میتوانید خیلی راحت با راه اندازی کسب و کار آنلاین  محصولاتتان را در اینترنت بفروشید. برای فروش محصولاتتان به صورت اینترنتی فقط و فقط به یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید.

راهنمای جامع برنامه توسعه فردی IDP
مشاهده

اگر هیچ محصول و خدماتی ندارید باز هم میتوانید در اینترنت کسب و کارتان را راه اندازی کنید.برای کسب و کار در اینترنت به هیچ مجوزی نیاز ندارید. برای همین است که هر کسی میتواند کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کند.

عملکرد سیستم مغز انسان به شکلی است که همیشه سعی میکند، از تغییر کردن و ورود به موقعیت هایی که حتی خطر کمی در آن وجود دارد، دوری کند. به همین دلیل است که همیشه از ریسک کردن و وارد شدن به دنیاهای جدید میترسیم. اما حداقل بعد از شکل گرفتن کسب و کارهای موفق و جدیدی مثل اسنپ و دیجی کالا متوجه شدیم که امروز ریسکِ تغییر نکردن، خیلی بیشتر از ریسکی است که تغییر کردن به ما تحمیل میکند.

با توجه به همین موضوع و اینکه فضای بعضی از کسب و کارهای قدیمی به شدت رو به زوال و پیری میرود، این مقاله را در خصوص معرفی کسب و کارهای موفق و تازه ای که در حال شکل گیری هستند، برای شما آماده کرده ایم ، که مزایای کسب و کار های اینترنتی را هم برایتان شرح میدهیم.

برای راه اندازی و مشغول شدن در اغلب کسب و کارهایی که در ادامه به آنها اشاره میکنم، به جای سرمایه مالی نیاز به سرمایه گذاری روی خودمان جهت یادگیری داریم.

معرفی انواع کسب و کارهای اینترنتی

سئو و بهینه سازی وبسایت

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پر درامد سئو و بهینه سازی وبسایت ها میباشد . شما اگر به یک متخصص سئو تبدیل شوید خیلی راحت میتوانید پروژه های سئو انجام بدهید که درامد بسیار بالایی دارد . این را بدانید که برای سئو و بهینه سازی سایت اصلا نیاز به علم کد نویسی و زبان برنامه نویسی خاصی نیست .

علم سئو مانند علم برنامه نویسی نیست، با یاد گیری سئو میتوانید آینده ی خود را تضمین کنید ،ولی برای یاد گیری این شغل اینترنتی باید زمان بگذارید تا خیلی زود به یک متخصص سئو حرفه ای تبدیل شوید . سئو علمی است که از طریق تجربه بدست می آید و شما باید آن را تجربه کنید به هر حال سئو نیز میتواند یک شغل اینترنتی پر درامد باشد .

انجام کارهای گرافیکی

اگر سابقه کار در شرکت هایی را داشته باشید که به هر نحوی با اینترنت سر و کار دارند، احتمالا دیده اید که اغلب این شرکت ها همیشه از یک یا چند نفر نیروی گرافیست برای انجام کارهای خودشان کمک میگیرند. یک نیروی گرافیست بیشتر کارهایش را به کمک یک رایانه و نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و ایلستریتور انجام میدهد. از جمله فعالیت های یک گرافیست عبارتند از:

ساخت بنرهای تصویری،طراحی پست اینستاگرام،طراحی تصاویر وب سایت،طراحی لوگوو…
در دنیای کسب و کار امروز، بازار کار فعالیت های گرافیکی به شدت داغ است و این باعث افزایش درآمد افراد متخصص و فعال در این حوزه شده. همینطور بازار داغ این فعالیت باعث شده که جای خالی زیادی در آن حس نشود؛ این یعنی اگر واقعا قصد شروع فعالیت در شغل گفته شده را داشته باشید، نیازی به نگرانی بابت بازار کارش ندارید.

فعالیت در شغل گرافیست، نیازمند یادگیری یک دانش اولیه و سپس کار و تجربه است. این شغل هم مثل سئو میتواند به شکل دورکاری یا ثابت در محل انجام شود. حتی میتوانید به عنوان یک کسب و کار، یک شرکت خدمات گرافیکی راه اندازی کرده و با استخدام نیرو، درآمد خیلی زیادی داشته باشید. اولین قدم برای تبدیل شدن به یک نیروی گرافیست یادگیری کار با فتوشاپ و سپس ایلستریتور است.

تولید محتوا

به طور رایج تولید محتوا همان نوشتن مقالات سطح وب است. دقیقا من که الان در حال نوشتن این مقاله هستم، در حال تولید کردن یک محتوا هستم. در اصل تولید محتوا بخشی از فعالیت های سئو است اما این نباید باعث شود تصور کنید که این یک شغل کوچک است. هستند تولیدکنندگان محتوایی که به خاطر ارزش و کیفیت بالای کارشان، درآمدی چند برابر حقوق اداره کار دارند.

 از مزایای کسب و کار تولید محتوا: شغل تولید محتوا هم دقیقا مثل همه کسب و کارهای جدید گفته شده تا اینجا، میتواند به شکل حضوری در یک شرکت جلو رفته یا حتی به صورت غیرحضوری و دورکاری انجام شود. همینطور به خاطر تقاضای بالایی که برای آن وجود دارد، راه اندازی یک شرکت تولید محتوا هم به عنوان یک کسب و کار موفق و جدید درآمد زیادی دارد.

پربازده‌ترین جلسات کاری حداکثر از ۸ نفر تشکیل می‌شوند
مشاهده

طراحی سایت

امروزه طراحی وب سایت یکی از کسب و کارهای موفق در حوزه اینترنت است؛ چه قرار باشد آن را به صورت فردی انجام داده و چه بخواهید برای ارائه خدمات یک شرکت راه اندازی کنید.

یک نکته جالبی که باید در مورد این شغل مطرح کنم این است که: با توجه به درآمد بالای طراحی سایت و تقاضای شدیدی که برایش وجود دارد، در حال حاضر عبارت “طراحی سایت” یکی از سخت ترین عبارت ها برای سئو شدن در سطح وب است. این یعنی شرکت هایی وجود دارند که برای رسیدن به صفحه اول گوگل روی این کلمه و دریافت سفارش از مشتری، هزینه های به شدت سنگینی را صرف سئو سایتشان کرده اند. این موضوع نشان دهنده بازار پر رونق این کسب و کار است. برای تبدیل شدن به یک طراح سایت میتوانید از آموزش های برنامه نویسی پایه یا آموزش کار با وردپرس شروع کنید.

هیچ چیز به اندازه داشتن یک سایت ضعیف از نظر طراحی، نمی‌تواند اعتبار یک شرکت را از بین ببرد.اگر شما دانش HTML دارید و در طراحی سایت سلیقه و تجربه دارید می‌توانید یک سرویس راه‌اندازی کنید که سایت‌های مناسب و جذاب برای کسب‌وکارهای کوچک را راه‌اندازی می‌کند.

دانش خودتان را در مسیر کمک به صاحبان کسب‌وکاری که می‌خواهد رشد کنند به کار گیرید. ساخت مجموعه‌ای از نمونه کارها و همینطور ساخت سایت خودتان می‌تواند یک منبع مداوم از درخواست‌ها و مشتریان جدید برای شما به همراه داشته باشد.

فروشگاه‌ اینترنتی تخصصی

برای هر محصول و خدمات، یک دسته از مخاطب وجود دارد، چه مبلمان باشد، چه غذای ارگانیک، چه صنایع دستی تزئینی.
با داشتن یک فروشگاه اینترنتی تخصصی می‌توانید به این مخاطبین که به دنبال محصولاتی خاص هستند دسترسی یابید. دو چیز مهمی که برای شروع نیاز دارید هاست و دامنه است و یک نرم‌افزار فروشگاه اینترنتی (که می‌توانید از ووکامرس، اوپن کارت یا پرستاشاپ استفاده کنید)

پس از راه‌اندازی فروشگاه‌تان حتی می‌توانید با فروشندگان صحبت کنید تا بدون اینکه نیاز باشد، محصول را خودتان خریداری و انبار کرده باشید، آنها محصول را به خریدار بفرستند. ازمزایای کسب و کار : نیازی به ریسک زیاد و سرمایه بالا نخواهید داشت.

شغل اینترنتی همکاری در فروش

یکی دیگر از روش های پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ است. برای کسب درآمد از این روش شما از طریق فروش محصولات دیگران درآمدزایی میکنید. بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در دنیا و حتی ایران سیستم همکاری در فروش را برای سایتشان راه اندازی کردند و باعث ایجاد یک موقعیت پولساز برای افرادی شده که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند.

در این روش میتوانید با فروش محصولات سایت های دیگر در سایت خود به ازای هر فروش پورسانت و مبلغی را دریافت کنید .همان طور که گفتم شما با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی میتوانید محصولات دیگران را در سایت خود بفروشید و به ازای هر فروش مبلغی را از ان سایت دریافت کنید . مزایای کسب و کار اینترنتی همکاری در فروش هزینه کم و درآمد بالا است.

شغل اینترنتی خرید و فروش سایت

برای درک این مدل کسب و کار آنلاین فرض کنید شما در زمینه ی املاک و ساخت و ساز فعالیت میکنید , کسی که خانه را با قیمت پایین تری خریداری میکند و پس از باز سازی و تعمیرات ان خانه را با قیمت بالا تری میفروشد.

شغل اینترنتی تدریس مجازی و برگزاری وبینار

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پرسود و بسیار پر درامد میتواند از برگذار کردن سمینار ها و کلاس های مجازی باشد . تقاضا برای مدرسان اینترنتی بسیار زیاد است . اگر شما در زمینه ای تخصص دارید میتوانید به یک معلم مجازی و مدرس اینترنتی تبدیل شوید .

تنها چیزی که نیاز دارید این است که در زمینه ی کاری و شغلی خود باید حرفه ای باشید ،مثلا اگر در زمینه کسب و کار اینترنتی فعالیت میکنید میتوانید با برگذاری یک وبینار مجازی به درامد میلیونی بسیار زیادی برسید .

راه‌هایی برای تضمین اعتماد مشتری
مشاهده

تنها نیاز شما این است که ، در زمینه ایی تخصص داشته باشید وباید یک وبسایت طراحی کنید تا بتوانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و برای انها سمینار و کلاس برگذار کنید.

شغل اینترنتی طراحی قالب و افزونه وردپرس

یکی دیگر از شغل اینترنتی پر درامد برای برنامه نویسان وب طراحی قالب و پلاگین برای سایت های وردپرسی میباشد . اگر شما با زبان های برنامه نویسی وب اشنا هستید ،خیلی راحت میتوانید به درامد بسیار بالایی از طریق طراحی قالب و افزونه وردپرس برسید . میتوان گفت این شغل اینترنتی میتواند به عنوان سرمایه باشد.

شما هر قالبی را که طراحی میکنید میتوانید در مارکت های ایرانی و خارجی ان را قرار بدهید و بفروشید. البته شما از این طریق میتوانید درامد دلاری هم کسب کنید . شما با طراحی چند قالب و افزونه وردپرس حرفه ای و انتشار ان در بازار اینترنتی ایران و جهان مثل تم فارست و… خیلی راحت به درامد بسیار بالایی خواهید رسید .

شغل اینترنتی خرید و فروش دامنه

یکی دیگر از شغل های اینترنتی خرید و فروش دامنه میباشد . افراد زیادی هستند که از خرید و فروش دامنه به درآمد اینترنتی بسیار بالایی رسیده اند .از مزایای کسب و کار های اینترنتی و این شغل این است که به زمان و سرمایه کمی نیاز دارد . شما دوستان عزیز میتوانید با قیمت بسیار پایین یک دامنه را خریداری کنید و ان را با قیمت بالا تری برای فروش قرار بدهید برای این کار لازم است در سایت های حراج دامنه عضو شوید .

شغل اینترنتی وبلاگ نویسی تخصصی

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی با هزینه ی کم وبلاگ نویسی تخصصی میباشد . اگر به نوشتن خیلی علاقه دارید این شغل میتواند گزینه ی خوبی برای شما باشد .شما با نوشتن موضوعات خاص و با ایجاد یک وبلاگ برای خودتان میتوانید به درامد بالایی برسید .

طراحی یک وبلاگ نیاز به دانش خاصی ندارد و شما میتوانید خیلی راحت و ساده یک وبلاگ خیلی حرفه ای برای خود ایجاد کنید . اگر زمان تایپ کردن دارید میتوانید با تایپ کردن به درامد بسیار بالایی در ماه برسید.

میزان درآمد کسب و کار اینترنتی

میزان درآمد کسب و کار اینترنتی چقدره؟

میزان درآمد کسب و کارهای اینترنتی به خودتان بستگی دارد. ولی در بهترین حالت ممکن اگر خیلی اصولی یک ایده مناسب برای راه اندازی کار اینترنتی تان انتخاب کنید و وب سایتتان را راه اندازی کنید می توانید بعد از ۶ ماه به درآمد چند میلیون تومانی و یا چند ده میلیون تومانی برسید.

اگر خیلی اصولی کسب و کار آنلاین تان را راه اندازی کنید بعد از 2 الی 3 سال خیلی راحت به درآمد بالای ۱۰۰ میلیون تومان می رسید.

آیا برای کسب و کار اینترنتی نیاز به سایت است؟

داشتن سایت برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند بسیار مهم است. شما با استفاده از سایتی که راه اندازی میکنید میتوانید به جایی برسید که کاملاً رایگان بدون نیاز به هیچ هزینه ای که هزاران نفر را در روز با کسب و کارتان آشنا کنید. پس داشتن سایت یک فرصت بسیار عالی برای افرادی است که هیچ سرمایه برای راه اندازی کار اینترنتی ندارد.

مطمئن باشید اگر اصولی سایتتان را راه اندازی کنید و سایتتان در نتایج اول گوگل دیده شود روزانه هزاران نفر با کسب و کارتان آشنا می‌شود و با اعتماد سازی روی کسب و کارتان می توانید کاری کنید که بسیاری از این افراد از محصولات و خدماتی که دارید استفاده کنند. پس اگر واقعاً قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید باید به فکر راه اندازی و ساخت سایت باشید.

سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدره؟

اگر بخواهید کسب و کار اینترنتی پولساز راه اندازی کنید ، چقدر سرمایه اولیه نیاز دارد؟ تنها سرمایه ای که برای راه اندازی کار اینترنتی نیاز دارید سرمایه راه اندازی سایت است. یعنی شما فقط باید برای کسب و کارآنلاین تان یک وب سایت راه اندازی کنید. برای راه اندازی وب سایت هم به یک هاست و دامنه نیاز دارید. شما باید یک هاست و دامنه تهیه کنید و سایت تان را راه اندازی کنید و دیگر به هیچ هزینه اضافی برای شروع کسب و کار اینترنتی نیازی ندارد.