علی عسکری  به مناسبت روز آتش‌نشانی اظهار داشت: این روز به بهانه تجلیل از حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های آتش‌نشانان و با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و جلوگیری از حوادث نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه این روز بهانه‌ای است که یاد خاطره کسانی را گرامی بداریم که از جان خود برای جان و مال مردم می‌گذرند تا آسایش مردم حفظ شود افزود: آتش‌نشانان در خط مقدم خدمت‌رسانی در حوادث و سوانح شهری هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی کرمان به مناسبت این روز برنامه‌هایی را تدارک دیده است گفت: رژه خودروهای آتش‌نشانی به سمت گلزار شهدا، غبارروبی، عطرافشانی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا را آتش‌نشانان کرمانی در برنامه دارند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی کرمان گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و شرکت آتش‌نشانان در نماز جمعه، حضور در مدارس  و ارائه نکات ایمنی برای  دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات انشا‌ء نویسی و نقاشی ویژه دانش‌آموزان و بازدید دانش‌آموزان از ایستگاه‌های آتش‌نشانی از دیگر برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی کرمان به مناسبت این روز است.

عسکری عنوان کرد: همایشی تجلیل از آتش‌نشانان نمونه استان کرمان با همکاری استانداری کرمان فردا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی سه وظیفه اصلی اطفاء حریق، امداد و نجات و ایمنی و پیشگیری را برعهده دارد گفت: در بحث اطفاء حریق و امداد و نجات در شش ماهه نخست امسال بالغ بر 2 هزار و 500 عملیات را انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان با تاکید بر اینکه این تعداد آمار بالایی است که باید شهروندان نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند عنوان کرد: از این تعداد 300 مورد به حریق منازل مسکونی مربوط بوده است.

چون خَمُشان بی‌گنه روی بر آسمان
مشاهده

وی با بیان اینکه در بحث پشگیری اقدامات خوبی در کرمان انجام شده است افزود: شعار، هدف و رویکرد ما در سازمان آتش‌نشانی این است که رویکرد ما از مقابله به پیشگیری تغییر کرده و شعار ما شهر ایمن و تاب‌آور است.

عسکری با اشاره به اینکه در این خصوص کارگاه‌هایی هم تشکیل شده است، گفت: یکی از این کارگروه‌ها ایجاد کارگروه بررسی و پیشگیری از کارگاه‌های ساختمانی با همکاری بازرسان اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی، نظام مهندسی و دادگستری در سطح شهر است.

وی از 300 مورد مشاوره ایمنی به شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 600 نفر از شهروندان، دانش‌آموزان و کارمندان دولت اصول ایمنی و آتش‌نشانی را فرا گرفته‌اند.