فرماندار ایالت کالیفرنیا چندین لایحه مربوط به کنترل سلاح را امضا و آنها را به قانون تبدیل کرده است.

به نقل از رویترز، جری براون فرماندار ایالت کالیفرنیا روز جمعه قانون کنترل سلاح را امضا کرده است.

بر اساس این گزارش لایحه های امضا شده از سوی جری براون شامل تدابیری برای اعمال محدودیت بیشتر برای خرید و فروش سلاح در این ایالت است. یکی از مهمترین تدابیر اتخاذ شده در این قانون، افزایش حداقل سن برای خرید سلاح از 18 به 21 سال است.

این قانون جدید در حالی از سوی فرماندار کالیفرنیا امضا شده است که هفت ماه قبل یک فرد مسلح با شلیک گلوله در یک دبیرستان در پارکلند فلوریدا 14 دانش آموز و سه بزرگسال را به قتل رساند. این دومین تیراندازی بزرگ و مرگبار در مدارس در تاریخ ایالات متحده به شمار می رود.

این جنایت هولناک که ظاهرا توسط یکی از دانش آموزان سابق این دبیرستان که 19 ساله بوده انجام شده است، موجب انتقادات شدید و گسترده ای از سوی فعالان مدنی و خانواده های قربانیان شده و آنها خواستار اتخاذ تدابیر ویژه ای برای جلوگیری از خشونت با اسلحه و اعمال محدودیت های بیشتر برای خرید و فروش سلاح شده اند.

کالیفرنیا پیش از این نیز یکی از سختگیرانه ترین قوانین مربوط به کنترل سلاح را در آمریکا داشته است. آنتونی پورتانتینو سناتور ایالت کالیفرنیا که این لایحه را نوشته است، گفت: فاجعه تیراندازی مرگبار در فلوریدا و سایر تیراندازی های فاجعه بار وی را ترغیب کرده است تا این لایحه را تنظیم کند.

مجید نامجو‌مطلق: نظر کمیته فنی حمایت از شفر است، با یک بازی اتفاقی نمی‌افتد/ «استوری‌ام» درباره پرسپولیس شوخی بود
مشاهده

این قانون جدید که قرار است از اول ژانویه در کالیفرنیا اجرا شود، ماموران اجرای قانون و اعضای ارتش آمریکا را مستثنی کرده است.

انجمن ملی سلاح با طرح شکایتی در یک دادگاه فدرال به دنبال رد قوانین جدید کنترل سلاح است. این انجمن معتقد است که قوانین جدید نقض حقوق قانونی شهروندان آمریکایی به شمار می رود.