درشرایط فعلی بازار که خریداران مجبورند روزانه بر نواسانات و قیمت روزخودرو نظارت داشته باشند، امکان قرار دادن تابلو برای اعلان قیمت روز خودرو برای معامله ماشین بدون شک امکان پذیر نیست .به همین علت برای اطلاع از قیمت روز خودرو چاره ای جز اینکه در سایت ها به دنبال قیمت خودرو ها باشیم وجود ندارد.

قیمت روز خودرو در بازار همچنان رو به افزایش

آیا واقعا تحریم ها موثر هستند؟!

تعداد بسیاری هستند که با افزایش قیمت خودرو سود زیادی به دست می آورد و با کاهش قیمت خودرو در هفته اخیر سبب نگرانی آن ها شده است.برخی از تحلیلگران بر این باورند که با افزایش محبوبیت بایدن در انتخابات این روند کاهش قیمت ادامه پیدا می کند.

با خارج شدن ترامپ از برجام اولین ضربه به شرکت های خودرو سازی وارد شدو به دنبال آن خودروسازان اروپایی و آسیایی که به پشتوانه تعهد برجام مجددا رونقی به خط تولید ایران خودرو و سایپا داده بودند، بار دیگر تعهدات خود را کنار گذاشته و از کشور خارج شدند این اتفاق باعث شد تامین قطعات خودرو های خارجی مشکل تر شود وسبب افزایش قیمت خودرو های خارجی شود البته خودروهای داخلی نیز از این موج افزایش قیمت خودرو عقب نماند و قیمت روز خودرو با قیمت دیروز آن تفاوت بسیاری داشته باشد .

با افزایش قیمت ارز و تحریم های دیگر کشور های اروپایی و آسیایی ، باعث افزایش مشکلات در واردات قطعات خودرو شده است وبه همین سبب قیمت خودروها افزایش چشمگیری داشته است و پراید 20میلیون تومانی به بالای 100 میلیون تومان برسد . اما در هفته های گذشته قیمت روز خودرو افت چشگیری داشته است ، هر چند مسئولان کشور بر این باورند که تحریم ها تاثیری بر شرایط کشور نداشته است.

قانون نرخ گذاری دستوری قیمت خودرو، مفید است یا مضر ؟

یکی از دلایل اصلی تفاوت قیمت روز خودرو در بازار و کارخانه ها شده ، قانون نرخ گذاری دستوری است .به همین دلیل خودروسازان اجازه ندارند قیمت خودرو را بیش تر از حد مشخص شده دولت بالاتر ببرنند و اما این ناهماهنگی قیمت خودرو می تواند خودروسازان وهم خریداران متضرر کند . به همین دلیل خودرسازان برای جبران خسارات، از کیفیت خودرو ها کم میکنند تا بتوانند این شکاف را کم تر کنند.

در چند ماه گذشته با حذف نرخ گذاری دستوری شرایط بازارخودرو به فاجعه ای بزرگ تری مواجه کند. اما حالا که قیمت روز خودرو در حال کاهش هست می توان با حذف نرخ گذاری دستوری این فاصله قیمت روز خودرو در بازار و کارخانه کمتر کند و خرید برای خریداران آسان تر شود .

سخن پایانی

هرچند که در بازار آبان ماه 99 خودرو با افت قیمت شدیدی مواجه شده اما هنوز هم تعداد زیادی قدرت خرید خودرو مورد نظر خود را ندارد علاوه بر آن در حال حاضر نمی‌توان خرید خودرو با این قیمت‌ها را به‌صرفه دانست. برخی از تحلیل گران معتقدند که با پیروزی بایدن در انتخابات روند کاهش قیمت خودرو حفظ می شود . اما اگر قصد خرید خودرو را دارید بجای دعا برای پیروزی بایدن خودرو مورد نظر خود را خریداری کنید و اما اگر قصد خرید خودرا ندارید بهتر فعلا صبر کنید تا ببینید که این روند کاهش قیمت خودرو واقعی است با استراحتی برای افزایش قیمت دوباره است.

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی بازدید-ایده در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.