برای طراحی مدرن ترین کمد دیواری ها برای خانه های کوچک و البته ، برای اتاق خواب های کوچک لازم است که دقت و حوصله بیشتری به خرج دهید. عوامل مختلفی مثل اندازه اتاق خواب ، سن و جنسیت افراد و مهم تر از همه علاقه افراد را در دکوراسیون ، انتخاب رنگ، انواع  مدل و جنس کمد دیواری در نظر بگیرید ، تا خانه هایی مرتب ، زیبا و دوست داشتنی داشته باشید.

کمد دیواری زیبا وشیک

طراحی مدرن ترین کمد دیواری ها برای خانه های کوچک :

طراحی داخلی کمد دیواری و نحوه چیدمان لباس ها درون آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طرح کمد دیواری باید طوری باشد که جایی مخصوص کفش ها، کیف ها و لباس ها داشته باشد. امروزه بیشتر، کمد دیواری های بدون درب مد شده است.

در کمدهای بدون درب باید همیشه لباس ها مرتب چیده شوند زیرا نمای اصلی اتاق خواب را همین کمدها تشکیل میدهند. و هرکس وارد اتاق شود اولین چیزی که جلب توجه میکند کمد دیواری است. بزرگترین مزیت طراحی مدرن ترین کمد دیواری  این است که شما می توانید قبل از سفارش رنگ کمد دیواری و همچنین طرح کمد دیواری را مشاهده کنید و همچنین ببینید طراح چه فضاهایی را برای شما در نظر گرفته است.

نکات مهم در انتخاب کمد دیواری

    

جنس و انواع کمد دیواری :

کمد دیواری در مکان های مختلفی در خانه نصب می‌شوند و هرکدام از آنها کاربرد به خصوصی دارند. جنس و انواع مدل کمد دیواری  بسته به محیطی که کمد در آن قرار می‌گیرد تایین می‌شود. عمدتاً کمد دیواری های امروزی در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی و تولید می‌شوند که در این بخش از مقاله می‌خواهیم این سبک های متفاوت را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.

جنس و انواع کمد

کمد دیواری کلاسیک :

کمد دیواری کلاسیک شامل سه محصول (کمد ممبران، کمد چوبی و کمد روکش چوب) است که از نظر ظاهر بیار به هم شبیه هستند. مشخصه اصلی این سبک کمد دیواری وجود حکاکی و نقوش برجسته است که این نقش و نگارهای زیبا توسط دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی بر روی درب کمد ایجاد می‌شود. کمد دیواری کلاسیک در صدها رنگ متنوع و همچنین تعداد بسیاری طرح جذاب در بازار موجود است.

کمد دیواری کلاسیک شامل تاج ابزار خورده ای است، همچنین امکان استفاده از ستون های منبت و معرق کاری شده در این سبک کمد وجود دارد. در مدل کمد کلاسیک امکان استفاده از درب های ریلی وجود ندارد و این سبک کمد دارای درب بادبزنی است.

کمد دیواری کلاسیک

کمد ممبران محبوب ترین مدل کمد دیواری :

کمد دیواری ممبران که با نام وکیوم هم شناخته می شود ،محبوب ترین مدل کمد دیواری در بازار ایران است. کمد ممبران دارای حکاکی های زیبا در روی درب ها است. این سبک کمد شامل تاج کلاسیک و ستون های منبت کاری شده است.

بعد از زایمان هم بدنتان را دوست داشته باشید
مشاهده

کمد ممبران جزو کمد های کلاسیک است و از قیمت متعادلی برخوردار است. کمد ممبران همیشه دارای درب بادبزنی است و امکان استفاده از درب ریلی در این کمد دیواری وجود ندارد. کمد دیواری وکیوم یا ممبران در رنگهای قابل اجرا هستند.

مدل کمد

کمد دیواری مدرن :

از انواع مدل کمد دیواری ،کمد دیواری مدرن است که  شامل محصولاتی همچون هایگلاس، فرامید و ملامینه است. این کمدها از نظر رنگ ، طیف گسترده ای را شامل می شود. امروزه کمد دیواری مدرن به شکل ریلی اجرا می شود و محبوبیت بسیاری در بازار پیدا کرده است. کمد دیواری مدرن این قابلیت را دارد تا به صورت دو رنگ ساخته شود تا جذابیتی بیش از پیش داشته باشد.

معمولاً در این مدل کمد از تاج استفاده نمی‌شود. کمد دیواری مدرن نسبت به سبک کلاسیک از قیمت پایین تری برخوردار هستند و با هزینه کمتری در دسترس مشتریان است. در میان مدل کمد دیواری مدرن رنگ سفید هایگلاس از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

کمد دیواری مدرن

کمد دیواری ریلی :

کمد دیواری ریلی جز کمد های مدرن محسوب می شود، که در صدها رنگ متنوع قابل تولید هستند، این کمد ها ظاهری شیک و مورد پسند دارند و مناسب برای کمد هایی است که عرض بالای صد سانت دارند. معمولاً خیلی افراد از اینکه درب ها از جاش در میاد یا ریل صدا میده و گیر میکنه از خرید این کمدها امتناع می کنند.

اما در اصل این موارد که گفته شد فقط حاصل استفاده از یراق آلات نامرغوبه که توسط تولیدکننده استفاده شده و نمیشه اون رو نقص این سبک دانست. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم از مراکز و شرکت های معتبر خرید کنید تا با خیالی آسوده خریدی مطمئن را تجربه کنید.

انواع مدل کمد دیواری ریلی نیز متنوع است ، حتی می توان به جای درب از آیینه یا شیشه های شفاف و مات استفاده کرد.

کمد لباس جادار

کمد دیواری بادبزنی (درب بازشو) :

کمد دیواری های باد بزنی یا درب بازشو نسل کمی قدیمی تر در کمد ها محسوب می شوند . درب آنها به صورت لولا آرام بند باز و بسته می شود. این نوع کمد در هر دو سبک مدرن و کلاسیک قابل طراحی و تولید هستند. کمد درب بازشو (بادبزنی) بر خلاف کمد های ریلی مناسب برای کمد رختخواب می باشد.

پیشنهادهایی برای دکوراسیون اتاق دوقلوها
مشاهده

این سبک کمد شامل طبقه بندی، رگال آویز لباس و کشو و… می باشد. جنس یراق آلات (لولا و جک ها) در این سبک کمد تاثیر مستقیم روی عمر کمد دیواری شما دارد. امکان نصب آیینه و شیشه دکوری در این سبک وجود دارد.

مزایای استفاده از کمد دیواری :

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که با وجود انواع مختلف کمد و کشو، چرا باید از کمدهای دیواری استفاده کنیم. طراحی مدرن ترین کمد دیواری در خانه مزایای زیر را به همراه دارد:

مزایای استفاده از کمد در اتاق کوچک

استفاده ی بهتر از فضای خانه :

عموما کمد های دیواری در قسمت هایی از خانه طراحی می شوند که بهترین استفاده از متراژ زمین را به همراه دارند.

سامان دهی وسایل :

اگر شما کمد دیواری خود را طوری طراحی کنید که برای انواع مختلف وسایل جا داشته باشد، نظم خوبی را در خانه خواهید دید. مثلا سایز های مختلف کشو و طبقه های زیاد می تواند کمک زیادی به دسته بندی وسایل شما بکند.

دسته بندی وسایل در کمد

استفاده از فضای عمودی خانه :

معمولا کمد های دیواری را قدی طراحی می کنند .این مورد باعث استفاده ی بهینه از فضای عمودی خانه می شود. حتی می توان از قسمت های بالایی برای انباری داخلی استفاده کرد.

انتخاب رنگ مناسب در کمد

انتخاب رنگ در کمد دیواری :

انتخاب رنگ مناسب در کمد تاثیر به سزایی در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب و همچنین بزرگ تر، کوچک تر، تاریک تر و حتی روشن تر جلوه دادن آن دارد. انتخاب رنگ کمد دیواری، کاملا مساله ای شخصی و سلیقه ای بوده و وابسته به رنگ بندی کلی اتاق می باشد.

اما به طور کلی استفاده از رنگ های روشن به خصوص در کارهای با ارتفاع بالا، کمک می کند تا فضای اتاق بزرگتر و ارتفاع اتاق بلند تر جلوه دهد. هر چقدر فضای اتاق خواب کوچکتر و نور کمتری داشته باشد, بهتر است از کمد دیواری با رنگ سفید استفاده کنیم. با توجه به نکات گفته شده در بالا و سلیقه افراد, رنگ کمد دیواری انتخاب می شود. آینه کاری کمد دیواریها هم از ایده های پرطرفدار در بین متقاضیان می باشد.

انتخاب رنگ روشن کمد در اتاق کوچک

چرا کمد دیواری تک رنگ انتخاب کنیم ؟

ساخت کمد دیواری در اتاق کوچک یک تصمیم بزرگ است. برای اینکه فضای اتاق شلوغ و درهم ریخته به نظر نرسد ،از کمدهای تک رنگ استفاده کنید. یکی از بهترین انتخاب ها استفاده از مدرن ترین کمد دیواری به رنگ چوب است. انواع کمد دیواری چوبی با خود صمیمیت طبیعت را به خانه ها می آورد.

تشخیص تناژ پوست با 6 روش متفاوت
مشاهده

رنگ های طبیعی چوب جذاب ترین رنگ کمد دیواری است. از همین ویژگی برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. کمد دیواری تک رنگ اتاق را بزرگتر نشان می دهد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند کمد های سفید رنگ را در اتاق های کوچک نصب کنند تا اتاق جادارتر دیده شود. هماهنگی لمینت با درب کمد در این تصویر موجب شده تا اتاق بزرگتر دیده شود. این یک ترفند هوشمندانه برای استفاده از رنگ ها در یک اتاق کوچک است.

اگر نمی خواهید کمد ها را مرکز توجه قرار دهید از یک رنگ ملایم و کمرنگ تر از دیوارها برای درب کمد دیواری استفاده کنید.

کمد تک رنگ

پر فروش ترین رنگ های ام دی اف :

رنگ شکلاتی یا قهوه ای
رنگ کرم یا شیری
رنگ طرح چوب
رنگ طوسی ( خاکستری)
رنگ نسکافه ای
رنگ مشکی
رنگ سفید

رنگ شکلاتی و قهوه ای کمد دیواری ام دی اف :

شکلاتی یا قهوه ای جزء یکی از محبوب ترین ( مدرن ترین کمد دیواری ) رنگ های کمد دیواری ام دی اف به شمار می آید. زیرا این رنگ پتانسیل این را دارد که با ترکیب شدن با رنگ های مختلف ست قشنگی را ایجاد کند.

استفاده از کلوزت روم یا واک این کلوزت (WALK IN CLOSET) در منزل :

کلوزت روم یا واک این کلوزت نام فضایی است که دارای کشوها، قفسه ها و کمدهای مناسبی برای نگه داری لباس ها، کیف و کفش ها و… می باشد. معمولا در این فضا استفاده از یک آیینه ی قدی برای چک کردن لباس ها و… مناسب می باشد. در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی لوکس و مدرن کلوزت روم به عنوان یکی از فضاهای اصلی و موردنیاز افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از کلوزت روم

استفاده از کلوزت روم

قیمت کمد دیواری و عوامل موثر بر آن :

یکی از مهم ترین مغوله های طراحی، ساخت و یا خرید هر وسیله ای برای منزل قیمت آن می باشد. قیمت کمد دیواری نیز از این مغوله مستثنی نبوده و طراحی و ساخت مدل های متنوع آن وابسته به رنج قیمتی انتخاب شده توسط مشتری می باشد.

قیمت کمد دیواری به صورت متر مربع حساب می شود و جنس مواد و متریال های مورد استفاده و مقدار زمان صرف شده برای طراحی و ساخت آن، از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن می باشند. دیگر عامل تاثیر گذار بر قیمت کمد، طبقه بندی داخل آن می باشد که طبیعتا از MDF بیشتری برای ساخت آن استفاده می شود.