سید محمدرضا هاشمی در نشستی که ظهر امروز با حضور دهیاران و شوراهای بخش‌های استان قم در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در ایام عزاداری امام حسین(ع) هماهنگی‌های لازم در حوزه امنیتی برای برگزاری هرچه بهتر مراسمات عزاداری در استان قم انجام‌شده است.

وی تشریح کرد: رأی مردم به معنای امانت و اعتماد آن‌ها به افراد اعضای روستاها است و این اعضا باید امانت‌دار بوده و از مسئولیت خود در جهت رضایتمندی و خدمت به مردم بهره ببرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم اظهار داشت: با تأکیداتی که مقام معظم رهبری برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی داشتند این مسئله موردتوجه دولت قرار گرفته و ما باید در زمینهٔ جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند افزایش طلاق، مواد مخدر، سرقت و غیره تمام تلاش خود را انجام دهیم.

هاشمی با بیان اینکه شوراهای روستاها و دهیاران با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: از مشکلات اعضای شورای روستایی و دهیاران این است که به جلسات این شوراها حق جلسه داده نمی‌شود، همچنین برخی از دهیاران امنیت شغلی نداشته و بیمه نیستند اما با دین‌داری و غیرتی که داشتند و باوجود همه این کمبودها تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار بسته‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به طرح دولتی ایجاد اشتغال روستایی ادامه داد: دولت 12 هزار میلیارد تومان بودجه جهت ایجاد اشتغال روستایی برای روستاهای کشور اختصاص داده و باید برای گرفتن سهم روستاهای قم از این بودجه پیگیری‌های لازم از طریق سامانه اینترنتی کارا انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت مسئله نشاط اجتماعی در جامعه خاطرنشان کرد: نشاط اجتماعی تنها در مسائلی مانند کنسرت خلاصه نمی‌شود، بلکه باید با توجه به ترویج ورزش، مسائل فرهنگی و دینی نیز نشاط را در میان مردم گسترش دهیم که در این میان همکاری مسئولان روستاها، مساجد و پایگاه‌های بسیج بسیار اثرگذار است، دهیاران باید به دنبال ترویج مسائل فرهنگی و دینی در میان مردم باشند و از ظرفیت‌های دینی برای رفع آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

پورقناد: معیار ما برای کمک‌رسانی درصد رسمی جانبازی نیست/درخواست جانباز ارمنی برای زیارت امام رضا(ع)
مشاهده

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با بیان اینکه عدم وحدت و انسجام میان اعضای شورای روستایی مشکلات زیادی را برای روستاها به وجود می‌آورد تصریح کرد: شوراهای روستایی باید با وحدت و صمیمیت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار گیرند.

وی با بیان اینکه اعتبار دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در سال گذشته 700 میلیون تومان بوده است، گفت: بودجه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم برای رفع آسیب‌های اجتماعی در سال جاری سه برابر شده است.