وقتی نوبت به خرید بهترین عطرهای پاییزی زنانه و مردانه  می‌رسد، لازم است با برخی قوانین رایحه‌های مناسب این فصول آشنایی داشته باشید ، تا در یک فصل سرد، حس گرما را به استایل خود بدهید. انتخاب  بهترین عطرهای مناسب پاییز و زمستان درست از همان قانونی پیروی می‌کند که شما برای انتخاب لباس‌های پاییزی رعایت می‌کنید.

قوانین انتخاب بهترین عطرهای پاییزی زنانه و مردانه :

قاعده اصلی این است که نباید از یک عطر برای تمام فصول سال استفاد کنید، همانطور که لباس‌هایتان را متناسب با هوا تغییر می‌دهید، عطرهای روی میز آرایشی‌تان را نیز با تغییر آب و هوا تغییر دهید.در این مطلب ۴ قانون برای انتخاب عطر مردانه یا زنانه مناسب برای پاییز و زمستان را به شما یاد می‌دهیم. با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید تیپ پاییزی و زمستانی خود را با رایحه‌ای دلچسب برای هوای سرد کامل کنید.

۱. عطر مناسب پاییز و زمستان باید نت پایانی گرم و قوی داشته باشد

اولین و شاید مهم‌ترین نکته درانتخاب  بهترین عطرهای پاییزی زنانه و مردانه  توجه به رایحه‌ی پایه یا نت پایانی آن است. رایحه‌ی پایه در یک عطر یا ادکلن پاییزی و زمستانی باید گرم و قوی باشد؛ رایحه‌هایی مانند عطر وانیل، چوب، نعنا و مشک. برای روشن‌تر شدن این نکته در ادامه اندکی درباره‌ی نت‌های یک عطر توضیح می‌دهیم.

هر عطر سه رایحه یا نت اولیه ، میانی و پایه (پایانی) دارد. این سه نت در ترکیب با هم آکورد یک عطر را می‌سازند.

نت اولیه رایحه‌ای بسیار سبک و تازه است که بلافاصله پس از استفاده از عطر به مشام می‌رسد. این رایحه به سرعت هم از بین می‌رود. برای مثال هرگونه عطر و بوی مرکبات جزو رایحه‌ی اولیه عطر به حساب می‌آید.

نت میانی یا همان قلب عطر، بویی است که پس از از بین رفتن رایحه‌ی اولیه به مشام می‌رسد. بوهایی مانند عطر گل‌های رزماری یا بنفشه در دسته‌ی نت‌های میانی قرار می‌گیرند.

رایحه‌ی پایه یا نت انتهایی ، قوی‌ترین رایحه‌ی یک عطر است که برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

ترندهای لباس 2018، به روز انتخاب کنید!
مشاهده

۲. عطر و ادکلن شیرین برای فصل سرد مناسب‌تر است

در ماه‌های سرد سال هیچ چیز نمی‌تواند جای یک عطر شیرین و گرم را بگیرد. عطرهایی با رایحه‌ی دسر، وانیل، شکلات و کارامل برای پاییز و زمستان کاملا مناسب هستند.

ممکن است در فصل گرم عطرهای شیرین به نظر بیش از حد قوی و تند به نظر برسند اما در هوای سرد بهترین انتخابند. برندهای دیور و پرادا کندی انتخاب‌های خوبی برای عطر و ادکلن شیرین در اختیار شما قرار می‌دهند.

۳. در فصل سرد از عطر تند نترسید

عطرهای تند با رایحه‌های شرقی انتخاب مناسبی برای استفاده در ماه‌های سرد سال هستند. این عطرهای تند معمولا رایحه‌ای از دارچین، زنجبیل، زیره و جوزهندی دارند.

عطر و ادکلن‌های تند معمولا گرم، عجیب و پیچیده‌اند. بهترین عطرهای تند مردانه و زنانه را می‌توانید در برند شانل پیدا کنید.

۴. پاییز و زمستان را وارد دنیای چوبی شوید

انواع رایحه‌ی چوب مانند چوب صندل، چدار، نعناع و بلوط هم از رایحه‌های شرقی مناسب برای پاییز و زمستان به شمار می‌روند. رایحه‌های چوب معمولا خشک و زمینی و نزدیک به عطر مشک هستند و در فصل سرد برای عطر زنانه و مردانه انتخاب خوبی به شمار می‌روند.

ویژگی عطر و ادکلن های مناسب پاییز و زمستان

بهترین عطرهای پاییزی مردانه :

Million1 – Paco Rabanne

یکی از عطرهای لوکس و فوق العاده محبوب میان آقایان وان میلیون از شرکت پاکو رابان است که از رایحه هایی چون دارچین، چرم، عنبر، گریپ فروت، نعناع، رز، چوب و ادویه های تند تولید شده است. شیشه این عطر حس قدرت و ثروت را به مردان منتقل می کند.

Le Male- Jean Paul Gaultier

از بهترین عطرهای مناسب پاییز می توان به این عطر اشاره کرد .لو میل عطری از شرکت ژان پل گولتیر است که از رایحه اسطوخدوس، نعنا، هل، ترنج و از اسانس های ثانویه مثل دارچین، وانیل، عنبر، چوب صندل، دانه تونکا و بهار نارنج تشکیل شده است.

آموزش یوگای صورت، برای جوانی پوست
مشاهده

La Nuit de l`Homme- Yves Saint Laurent

این عطر یکی از بهترین عطرهای پاییزی محسوب می شود که رایحه چوب و ادویه های تند را به شما منتقل می کند. رایحه اصلی این عطر دارچین و رایحه های ثانویه آن اسطوخدوس و ترنج است.

Fahrenheit- Christian Dior

اگر از رایحه های گل لذت می برید، این عطر عطر فارنهایت دیور انتخاب خوبی برایتان خواهد بود که شامل رایحه های اصلی گل مینا چمنی، اسطوخدوس، سدر، نارنگی، زالزالک، ترنج، بابونه و لیمو است.

The One – Dolce & Gabbana

یکی از بهترین مدل های عطر دولچه و گابانا، د وان مردانه است که رایحه اصلی آن گریپ فروت، گیشنیز و ریحان و رایحه های ثانویه آن زنجبیل و هل به اضافه تنباکو، عنبر و سدر است.

Encre Noire- Lalique

عطر انکر نوار لالیک که از ترکیب تنها 3 رایحه سرو، چوب کاشیرو و علف وتیور ساخته شده است از بهترین عطرهای مردانه با بویی متفاوت است.

Boss- Hugo Boss

عطر هوگو باس رایحه ای گرم، سرزنده و بسیار مردانه دارد. از ترکیبات آن می توان به سیب، ترنج، لیمو، گوجه فرنگی، آلو و زعفران اشاره کرد. از رایحه های ثانویه آن نیز دارچین، میخک قرنفلی، وانیل، چوب صندل، سدر، زیتون و علف وتیور هستند.

London- Burberry

عطر لندن باربری، عطری شرقی است که خاطره عطری ماندگار را در خاطر شما و اطرافیان تان باقی خواهد گذاشت و از رایحه های اصلی آن دارچین، اسطوخدوس و ترنج را می توان نام برد. چرم و تنباکو نیز از رایحه های ثانویه آن هستند .

L’Homme Prada Intense

این مدل عطر رایحه ای گرم و دلنشین دارد که برای روزهای سرد سال بسیار مناسب است که از دو اسانس عنبر و زنبق ساخته شده اند.

Armani-Stronger With You

از بهترین عطرهای مناسب پاییز این عطراست که رایحه ای شیرین با عطر گل ها دارد و از اسانس هایی چون شاه بلوط، وانیل، فلفل قرمز و گل بنفشه ساخته شده است.

ویژگی لباس های تابستانه
مشاهده

عطرهای پاییزی زنانه و مردانه

بهترین عطرهای پاییزی زنانه :

My Burberry Festive

این عطر را که از ترکیبات گل هایی چون رز و شمعدانی تشکیل شده است یادآور شور و نشاط جوانی است وبهترین انتخاب برای مهمانی هاست.

Bond No. 9 New York New Haarlem

این عطر، عطری گرم و لطیف است که مواد تشکیل دهنده آن قهوه، وانیل و نعناع هندی می باشد و دوام فوق العاده دارد.

Jo Malone Nutmeg & Ginger Cologne

عطری گرم، منحصر بفرد و پر از شادابی که از ترکیب اسناس هایی چوب سدر، جوز هندی و زنجبیل ساخته شده است .

Yves Saint Laurent ‘Black Opium’

این عطر خوشبو از ترکیب اسانس هایی چون قهوه، وانیل و چوب سدر تشکیل شده است.

Tom Ford Tobacco Vanille Eau de Parfum

این عطر از ترکیبات گل، وانیل، میوه های خشک و کاکائو شده و رایحه شیرینی دارد .

Scentbird Monthly Perfume Subscription Box

اگر به دنبال تغییر و تنوع  و انتخاب بهترین عطرهای مناسب پاییز هستید، این عطر را به شما پیشنهاد می کنیم.

Elizabeth and James Nirvana Bourbon

این عطر از اسانس هایی چون وانیل، چوب بلوط و گل مریم ساخته شده است. از

Guerlain Shalimar Perfume

این عطر که از ترکیبات ترنج، زنبق، وانیل و عنبر ساخته شده و هر خانمی در هر سنی می تواند از آن استفاده کند.

TokyoMilk Dark Femme Fatale Collection

این عطرازبهترین عطرهای مناسب پاییز برای خانم هایی است که می خواهند متفاوت از دیگران باشند. از اسانس های تشکیل دهنده این عطرفلفل تایلندی ، زنجبیل ، کندر و وانیل هستند.

Hermes 24 Faubourg

عطری کلاسیک و زمینی است که قدرت ماندگاری بالایی دارد واز ترکیب اسانس هایی چون عنبر، گل های سفید، چوب و وانیل این عطر بوجود آمده است .

بهترین عطرهای پاییزی زنانه

Flowerbomb by Viktor & Rolf

این عطر مناسب برای مهمانی های شبانه می باشد و گل یاسمن، رز، ارکید و نعناع هندی از عناصر تشکیل دهنده آن هستند.

Clean Air Perfume

عطری سبک، شاداب و خالصاست که از اسانس هایی چون مشک و ترنج تشکیل شده است.