همه ما به دنبال زندگی در خانه ای شیک و زیبا هستیم، که نیازهای همه افراد خانواده را پوشش داده و زندگی راحتی را برایمان به ارمغان آورد . این موضوع به  ترفند های چیدمان دکوراسیون داخلی منزل  بستگی دارد. در طراحی دکوراسیونی ویژه فصل پاییز ( دکوراسیون پاییزی )، عوامل مختلفی حائز اهمیت هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

فصل پاییز، مسیر عبور به فصل زمستان است. به همین دلیل مواد ضخیم تر و سنگین تر بیشتر کاربرد دارند. طرح های بومی بر روی فرش ها و کوسن ها، شال مبل،  فرش های پشمی ، بالشتک های متعدد، مبل های چوبی و اکسسوارهایی که نمادی از پاییز هستند ، از جمله مواردی به شمار می روند که همیشه در دکوراسیون پاییزی منزل اعتبار خود را حفظ کرده اند.

تغییرات دکوراسیون ممکن است به نظر پرهزینه و مشکل به نظر برسد اما در حقیقت با انتخاب ها و راهکارهای هوشمندانه می توان خانه ای با بودجه محدود ایجاد کرد.

معنی دکوراسیون در لغت نامه فارسی آراستن، چیدمان و مرتب کردن است. وقتی که صحبت از دکوراسیون داخلی می‌شود، منظور نحوه چیدمان و انتخاب مناسب وسایل قسمت های مختلف خانه از جمله قسمت پذیرایی و نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و دستشویی می باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، هماهنگ ‌سازی اجزای داخلی خانه است که با هدف زیباتر شدن و ایجاد یک فضای گرم و دل انگیز در فضای خانه می باشد. خصوصا در خانه های کوچک و نقلی آپارتمانی امروزی ، با استفاده از طراحی درست دکوراسیون داخلی منزل می‌توان این فضا را بهینه سازی کرد و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ ها و وسایل ، جلوه‌ گری آنها را بیشتر کرد.

چیدمان خانه

دکوراسیون داخلی

اروپایی ها معتقدند که برای رسیدن به خط پایان شما باید اول از همه بدانید که به کجا می روید. پس با در نظر گرفتن یک فضای کلی در ذهن خود از خانه‌ ای که مطلوب شماست ، می توانید مراحل مختلف چیدمان دکوراسیون را انجام دهید.

راهنمای خرید لباس نوزاد برای سیسمونی
مشاهده

پس یک نقشه کلی از دکوراسیون در نظر بگیرید و ببینید، مثلا در کنارمبلی که قصد خرید آن را دارید از چه نوع تلویزیون و میز تلویزیون و همچنین میزجلومبلی ، پرده ، فرش و وسایلی استفاده می کنید. وقتی همه آنها را در ذهن مجسم کردید بعد اقدام به خرید کنید ، تا همه وسایل با ذهنیت قبلی و با خط مشی مشخص خریداری شوند. اینکار از هدر رفتن هزینه ، وقت و انرژی شما هم جلوگیری می کند.

حتما این وسایل را با توجه به متراژ و ابعاد فضایی که در اختیار دارید خریداری نمایید زیرا خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای در دسترس باعث می‌شود که شما نتوانید چیدمان درست و اصولی در خانه داشته باشید.

ترفند های چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

برای اینکه طراحی دکوراسیون داخلی منزل به بهترین نحو ممکن انجام شود، باید فاکتورهای مختلفی مد نظر قرار گرفته شود .تا در نهایت با کمترین مشکل و سریع ترین و کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ها بهترین و مثبت ترین تغییرات در فضای دکوراسیون داخلی خانه ها انجام شود.

یکی از این فاکتورها که مهمترین آن نیز می باشد، نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی است . زیرا مبل ها در دکوراسیون پاییزی خانه ها  در این روزها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند . پس باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشته باشید تا با هماهنگی سبک و همخوانی روکش و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هماهنگی بیشتری در خانه ایجاد کنید.

ترفند های چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

ترفند های چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

پوست حیوانات روشی برای گرم تر نشان دادن فضا به شمار می روند. به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی منزل از پوست مصنوعی حیوانات در طراحی داخلی بسیار استفاده می کنند. شما نیز می توانید با استفاده از فرشی که با پوست مصنوعی حیوانات تهیه شده استفاده کرده و ظاهری گرم تر به محیط زندگی خود ببخشید.

بااین رنگ ها کودکتان را آرام کنید
مشاهده

از دیگرترفند های چیدمان دکوراسیون داخلی منزل ، انتخاب قاب عکس ها و قاب های هنری متناسب با فضای خانه ، طراحی  دکوراسیون پاییزی و روحیه ای است که در داخل خانه برقرار است.

از پارامترهای مهم دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی مکان‌های مسکونی و سایر محیط ها باید به آن توجه شود، نورپردازی و تاثیر نور و روشنایی در دکوراسیون می باشد؛ زیرا این نورپردازی می تواند به کمک نورهای طبیعی لوسترها انجام شود .

اگر قرار است از نورهای مختلف در ساختمان استفاده شود، بهتر است در بهترین مکان ممکن قرار بگیرند و سبک شاخه های نوری با سبک کلی دکوراسیون منزل در تناسب و هماهنگی باشد و میزان نور در مکان های مختلف با توجه به نیاز هر قسمت باشد. همچنین رنگ نور متناسب با سلیقه و حس و حال فضا انتخاب شود.

از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین چیدمان دکوراسیون داخلی منازل پارتیشن بندی فضا در دکوراسیون می باشد . این ویژگی بیشتر مخصوص خانه هایی با متراژ بالاست، که شما باید فضای مختلف را پر کنید و قسمت‌های بزرگ را به قسمت های کوچک تر و کاربردی تقسیم کنید، که با استفاده از پارتیشن بندی این کار به راحتی انجام می‌شود.

طراحی داخلی خانه

طراحی داخلی خانه

رنگ آمیزی از مهمترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون داخلی منازل است . بیشترین فضای داخلی که جلوی دید هر مخاطب جلوه‌ گری می‌کند، دیوارها هستند و رنگ و بافتی که در دیوارهای یک خانه به کار میرود . شما میتوانید با انتخاب یک رنگ و طرح مناسب فضای خانه را بزرگتر جلوه دهید و یا باعث پوشش نواقص یک خانه شوید.

یکی از فاکتورهای مهم و قابل توجه در طراحی  دکوراسیون داخلی منزل  تغییر و تحول در کفپوش خانه ها می باشد که متناسب با دکوراسیون داخلی منازل می باشد. انتخاب یک کف پوش مناسب با سبک دکوراسیون داخلی از ترفند های چیدمان دکوراسیون است که تاثیر بسیار شگفت انگیزی در فضای خانه شما خواهد داشت.

طرز تهیه ماسک صورت خانگی با آلوئه ورا
مشاهده

گاهی استفاده از برخی عناصر و المان ها در یک خانه می‌تواند تأثیر خارج از تصور داشته باشد. به طور مثال اگر به جای بخاری یا پکیج ها از شومینه به عنوان وسایل گرمایشی خانه استفاده کنید و کنار آن را با ترفندهای خاصی تزیین کنید، خانه شما فضایی گرم تر و صمیمی تری به خود می گیرد ، به خصوص در طراحی های  دکوراسیون پاییزی.

همان طور که پیش تر نیز گفته شد، هر فصلی ویژگی های دکوراتیو مخصوص به خود را دارد. میوه درخت کاج، برگ ها، شاخه های درختان و اشیاء این چنینی نیز از جمله مواردی هستند که احساس پاییز را زنده می کنند. در کنار این موارد می توانید از مجسمه و اکسسوار های برگرفته از حیوانات نیز استفاده کنید. برای مثال شاخ گوزن از جمله اکسسوار هایی است که هم برای فصل پاییز و هم برای فصل زمستان مناسب است. این نوع اکسسوار ها علاوه بر این که به مکان شخصیت می بخشند، احساسی از فصل پاییز را نیز زنده می کنند.

دکوراسیون پاییزی

دکوراسیون پاییزی

با به کار گرفتن کتابخانه در طراحی  دکوراسیون داخلی منزل و قرار دادن کتاب های مختلف داخل طبقه‌ ها و شلف ها می توانید فضای فرهنگی و لاکچری در خانه خود ایجاد کنید . علاوه بر کتاب، می‌توانید داخل این قفسه ها را با جام های افتخار و تابلوها و وسایل یادگاری پر کنید.

یکی از ترفند های چیدمان دکوراسیون داخلی منزل استفاده از گل های آپارتمانی در داخل فضای خانه خود است ، که علاوه بر ایجاد طراوت و سرزندگی در فضای خانه ، فضای منزل شما زیباتر می شود و در روحیه افراد خانه هم تاثیر گذار خواهد بود.

برای انتخاب نوع گلدان هم می‌توانید به سبک خانه توجه کنید. بعضی از گلدان ها طوری طراحی شده اند که برای خانه هایی با سبک کلاسیک مناسب ‌تر هستند و بعضی ها دقیقاً برای خانه هایی با سبک مدرن طراحی و ساخته شده اند.