کمبود نیروی انسانی در مراکز انتقال خون خراسان جنوبی/تولید خون استان پاسخگوی نیازهاست

محمدرضا عاملی  اظهار داشت: در حال حاضر 5 مرکز خونگیری در سطح استان فعالیت دارد که یک مرکز در طبس هر روزه فعالیت دارد و یک مرکز قاین و فردوس هفته‌ای دو روز و دو مرکز بیرجند هم هر روزه فعالیت دارند.

وی گفت: چون نیاز استان تامین می‌شود برای افزایش مراکز اهدای خون برنامه‌ای نداریم و بیشتر در زمینه سلامت خون فعالیت‌ها را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اهدای خون در نیمه نخست امسال تصریح کرد: در این مدت 10 هزار و 825 واحد خون در سطح استان به نیازمندان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در دهه نخست محرم نیز 881 واحد خون در استان اهدا شده بیان کرد: این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به جنسیت اهداکنندگان خون در این مدت گفت: از این تعداد 9 هزار و 965 نفر آقا و 860 نفر بانوان هستند.

عاملی با تاکید بر اینکه بیش از 13 هزار و 500 نفر به مراکز خون‌گیری مراجعه داشته‌اند افزود: از این تعداد 10 هزار و 825 نفر موفق به اهدای خون و 81 نفر موفق به اهدای پلاکت شده‌اند.

وی تاکید کرد: نیاز به خون در تمام طول سال وجود داشته بنابراین از شهروندان می‌خواهیم اهدای خون را به مناسبت‎های خاص موکول نکنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی خواستار همکاری بانوان در اهدای خون شد و افزود: بانوان هم می‌توانند مانند آقایان اهدا کننده خون باشند.

قیمت خودرو امروز ۱۳۹۷/۰۷/۲۳|پژو پارس ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
مشاهده