دانلود فیلم ساعت 5 عصر

دانلود فیلم ساعت پنج عصردانلود فیلم ساعت 5 عصر با کیفیت عالی + تیزر و نقد و بررسی منتشر شد.
تهیه کننده و کارگردان: مهران مدیری
موضوع (ژانر): اجتماعی، کمدی
کیفیت: بسیار عالی
تاریخ اکران: تیر 1396
مدت زمان: 90 دقیقه
مخاطب: بزرگسال
محصول کشور: ایران

بازیگران: نگین معتضدی، سیامک انصاری، آزاده صمدی، مهران مدیری، امیر جعفری، پانته آ سیروس و…

به خلاصه داستان سینمایی ساعت 5 عصر بپردازیم:

خلاصه داستان: فیلم سینمایی ساعت 5 عصر، از 7 صبح تا 5 بعد از ظهر یک فرد را در تهران روایت میکند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد. فیلم مثل گلوله برفی است که هرچه جلوتر می رود بزرگتر می شود و ریتم مدام تندتر می شود و دیوانه وار بودن ماجرا بزرگتر و موضوع عظیم تر می شود، در نهایت میتوان گفت: ساعت پنج عصر زندگی مردی را از 7 صبح تا 5 بعد از ظهر در تهران روایت میکند که باید در این مدت کار دشواری را انجام دهد… دانلود فیلم ساعت 5 عصر

⇓ دانلود فیلم ساعت 5 عصر ⇓

دانلود download

مصرف اینترنت برای دانلود قانونی، نیم بها می باشد. کلیه اپراتورها موظف به اعمال هستند.
[دانلود نسخه 480p با حجم 560.72 مگابایت –  1.500 تومان] ⇐  دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 720p با حجم 882.98 مگابایت –  1.800 تومان] ⇐  دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 1080p با حجم 1.39 گیگابایت –  2.000 تومان]  ⇐  دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 1080p HQ با حجم 3.28 گیگابایت –  2.500 تومان] ⇐  دانلود از سرور 2
دانلود تمامی کیفیت های فیلم ساعت 5 عصر –  3.000 تومان  ⇐  دانلود از سرور 2

 کاربران گرامی سایت بازدید ایده برای مطالعه نقد و بررسی + تیزر فیلم به پایین صفحه مراجعه نمایید

«ساعت ۵ عصر» پس از پایان اکران «نهنگ عنبر۲» اکران می شود
علی سرتیپی با اعلام این مطلب افزود: براساس مصوبه شورای صنفی نمایش اکران فیلم ساعت ۵ عصر بعد از پایان نمایش فیلم نهنگ عنبر ۲ تعیین شده است. اما از آنجا که اکران نهنگ عنبر ۲ همچنان ادامه دارد آغاز نمایش فیلم ساعت ۵ عصر به عید سعید فطر نمی‌رسد.
وی ادامه داد: هم اکنون فیلم نهنگ عنبر ۲ در هفته پنجم اکران خود قراردارد و قرار است ۵ هفته دیگر نیز اکران شود همچنین با توجه به اینکه هفته‌های اکران در ماه مبارک رمضان محاسبه نمی‌شود بنابر این اکران فیلم نهنگ عنبر ۲ تا بعد از عید فطر ادامه دارد و هر زمان که اکران این فیلم تمام شود فیلم ساعت ۵ عصر در گروه سینمایی قدس اکران می‌شود.
سرتیپی با اشاره به بازدید مهران مدیری از مجموعه سینمایی کوروش گفت: برنامه‌های تبلیغاتی برای فیلم داریم و منتظر هستیم تا تاریخ دقیق اکران مشخص شود و بعد از آن اجرای برنامه‌های خود را آغاز کنیم اما آنچه که تا امروز مشخص است این است اکران فیلم همزمان با عید فطر نخواهد بود. دانلود فیلم ساعت 5 عصر

جزئیات بیشتر درباه 5 عصر:

فیلم ساعت 5 عصر اولین کار سینمایی مهران مدیری است. وی در این باره گفت: دلیل فیلم سینمایی نساختن در این سال ها، ترس از ساخت فیلم سینمایی کمدی نبود. ترس از ساخت فیلم سینمایی بود. با وجود اینکه این تجربه کم نیست، اما برای سینما کم است. و دوست داشتم وقتی به سینما می آیم خیلی حرفه ای باشد.
فیلم ساعت پنج عصر یک فیلم سخت و خیابانی و بسیار شلوغ پر ازدهام است. در هر سکانس حدودا 700 نفر حضور دارند اما فیلم تنها یک بازیگر اصلی دارد و باقی مردم هستند. فیلم همانند گوی برفی هرچه جلوتر میرود و به ساعت 5 عصر نزدیکتر می شود بزرگتر، پیچیده تر و ریتم پی در پی تندتر و دیوانه وارتر می شود. فیلم دارای مضمونی اجتماعی و جدی اما به صورت کمدی ساخته شده است که همه ی ما همواره در طول روز با آن روبرو هستیم ولی به آن توجهی نمی کنیم… این فیلم به دلیل طولانى شدن مراحل فنى به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر نرسید.

دانلود سریال مانکن قسمت ششم 6
مشاهده

نقد و بررسی فیلم ساعت 5 عصر:

نقد و بررسی فیلم ساعت پنج عصر
توجه: این نقد شامل اسپویلر یا بخش های حاوی لو دهنده داستان میباشد، لذا دوستانی که این فیلم را هنوز ندیده اند از مطالعه این متن خودداری نمایند.
مهران مدیری، نامی آشنا در عرصه  طنز و تلویزیون که بعد از مدت ها و سالها این اجازه را به خود میدهد تا با حفظ فاصله از سریال های نود قسمتی شبانه و یا حتی استند آپ کمدی های تلویزیونی این بار با ساخت یک پروژه سینمایی در دل مردم جا باز کند پروژه سینمایی ای که خوب یا بدش میتواند
باعث کسب اعتبار بیشتر وی یا حتی یک سقوط تعبیر گردد با سایت بازدید ایده و نقد ساعت پنج عصر همراه باشید. (دانلود فیلم ساعت 5 عصر)
ساعت پنج عصر را میتوان به مثابه همان کمدی درست و شاخص در ابعاد پرده با ابهت سینما دانست پروژه ای که در میان همه لحظات زیبا و مفرحش بیننده را به فکر وا میدارد که پشت همه این خنده ها چه مضامین درست و صحیحی قرار گرفته است به عبارت دیگر ساعت پنج عصر همان کمدی آشنای قهرمان محوریست که این قهرمان قرار است زبان آرایه  تمام دغدغه های ذهنی  مهران مدیری در مقام کارگردان باشد منتها این به این معنا نیست که قهرمان قصه از بدو ورودش دست خطی از کارگردان را ولو به صورت سپرده شده به ذهن به مخاطب ارائه دهد بلکه لازمه آرایه تمامی این مضامین ذهنی وی
۱-شخصیت پردازی کاراکتر اصلی به میزانی است که القای مضامین از جانب وی برای مخاطب باور پذیر و داستانی باشد
۲-کاراکتر توانایی آرایه مضامین را ندارد به عبارت دیگر مضامین و مفاهیم مورد نظر کارگردان در حد و اندازه کاراکتر قصه نیست و این موقعیت ها هستند که قرار است کاراکتر را در القای مضامین یاری دهند. دانلود سینمایی ساعت 5 عصر

از آنجا که با یک کار کمدی به ظاهر اجتماعی اما در لایه های زیرین کاملا سیاسی طرف هستیم مهران مدیری راه دوم را انتخاب میکند یعنی کاراکتر قصه را تحت تاثیر شلوغی و پیچو تاب موقعیت ها به قدری پایین میکشد که فقط موقعیت ها هستند که ناخود آگاه زبان کارگردان در دل قصه میشوند

مهران مدیری در مقام فیلمنامه نویس اثر بار ها و بارها در خلال پروژه سعی دارد با ارائه کد هایی مثل سال نود و دو  یا قضایایی شبیه به این به مخاطب خود بفهماند که این فیلم تنها یک کمدی اجتماعی است و تمامی این کوشش وی از دو جهت حائز اهمیت میباشد.
۱-فرار از ممیزی های بی جهت وزارت ارشاد که فیلم را پاره پاره میکند.
۲- القای مفاهیم ارزشی با پوشش تقلبی قصه
اینکه به واژه تقلبی اشاره دارم بدین منظور است که در طول کل زمان پروژه مفاهیم ارزشی جایگاه والا تر و ارزشمند تری برای مهران مدیری داشته اند در ادامه خواهیم دید که او چگونه از کمدی خود مفاهیم عمیق سیاسی این چند سال اخیر را استخراج میکند.
قهرمان قصه سیامک انصاری را میتوان همان پرسوناژ یا پل ارتباطی ای خطاب کرد که قرار است دلیل خلق موقعیت های کمدی ناخواسته در دل قصه باشد ضمن اینکه در تمام این موقعیت ها و گیرو دار ها ما نهایتا با شرایطی رو به رو میشویم که همه چیز بر عکس است به عبارت دیگر میشود هایی که همیشه نشود است همه میدانند اما مهران آنها را میشود خطاب میکند.

دانلود ساعت 5 عصر

دانلود سینمایی ساعت 5 عصر

کارمند بانکی که بی نهایت مهربان و پیگیر امور است یا پرستاری که قصد کمک رسانی به وی را با تمام دل و جانش دارد.
قصه از اپارتمان مسکونی قهرمان فیلم اغاز میشود شخصی که باید تا قبل ساعت پنج عصر در بانک برای پرداخت بدهی منزلش باشد
در واقع تنها موقعیتی که مهران فرصت پیدا میکند کمی به پرداخت شخصیت قهرمان قصه بپردازد همین پلان  های آغازین میباشد اما این میزان شخصیت پردازی اصلا مخاطب را اغنا نمیکند با این حساب  موضوعی که سبب درگیری زیاد مخاطب میگردد پروداکشن سنگین پر هزینه و داستان پر حادثه آن  میباشد به عبارت دیگر مخاطب تا پایان قصه چیز زیادی در بحث شناسایی قهرمان از جانب مدیری دستگیرش نمیشود و فقط هیجان و هیجان را دنبال میکند.

دانلود سریال رالی ایرانی 2 (قسمت پنجم 5)
مشاهده

در ادامه بخوانیم:

لازم به ذکر است که مهران زمان کمی برای طرح و جمع بندی قصه اش دارد لذا  شخصیت پردازی کاراکتر ها جایی در دل قصه اش ندارد و تمام تلاش وی طرح و بسط اتفاقات به شکلی باور پذیر و کاملا پیوسته و منطقی در ساعت پنج عصر میباشد.
یکی از المان های موثر در یک کمدی رئال اغراق میباشد بدین صورت که تمامی وقایع شکل گرفته از مترو تا بهشت زهرا و بعد شلوغی ها ی خیابانی همه و همه به طور کامل در آن زیاده روی مشاهده میگردد این زیاده روی ها در جهت تحکیم پایه های کمدی فیلم و همچنین کمک برای ارائه مفاهیم ارزشی فیلم در سایه محتوا  میباشد. (دانلود فیلم ساعت 5 عصر)
این میزان اغراق را نیز میتوان در وجوه شخصیتی حتی کاراکتر های فرعی نیز مشاهده کرد برای مثال شخص صاحب خانه که اصرار زیاد برای دریافت بدهی همسایه ها دارد و یا حضور همسایه ای به شدت درشت اندام به اسم امید جان که حضورش به خودی خود یاد اور موقعیت هایی کاملا کمدی میباشد حتی این میزان کمدی را جدا از بحث اغراق میتوان در شیوه اکت یا کنشو واکنش کاراکتر ها هم ملاحظه نمود.
طنز اجتماعی و سیاسی ساعت پنج عصر طنزی است که از هیچ یک از المان های شناخته شده پیشین مهران مدیری بهره نمیبرد المان هایی نظیر
۱-تیپ سازی و تکرار
۲-استفاده از لغات یا واژگانی به صورت پر تکرار
۳-تماس مستقیم با دوربین به شیوه مرسوم پیشین خود و نظیر کمدی های شناخته شده ای همچون لورل و هاردی و….
بلکه با ایجاد یک فضای رئال قصه ای را به تصویر میکشد که در آن همه چیز بر حسب اتفاق صورت میپذیرد و نکته مهمتر پیوستگی این زنجیره اتفاقات میباشد که در طول قصه هیچگاه گسسته نمیگردد. دانلود سینمایی ساعت 5 عصر
موقعیت دوم
با ورود به موقعیت دوم ما با یک توشات یا نمای دو نفره به شدت کمیک طرف هستیم نمای بسته سیامک انصاری و پیرمرد بیمار روی ویلچر که مشکل تنفسی دارد، البته این موضوع را هم تاکید کنم این موضوع بارها و بارها در دنیای امروز توسط ما دیده شده و همچنین ارزیابی گردیده است، اما اینکه در دنیای پیرامون ما هیچگاه به آن نمیخندیم اما در سینما به آن میخندیم دلیلش وجود و حضور فرم به شکل صحیحش در تصویر میباشد مهران مدیری بعد از این همه سال کار در عرصه طنز نبض مخاطب را میداند بدین معنا که تقطیع فنی فیلمنامه با ضرب درست صورت گرفته و برای همین مدیوم کلوز اپ توشات ان دو خنده آور میباشد. (دانلود فیلم ساعت 5 عصر)
در بحث بیمارستان همه آنچه که باید به عنوان دغدغه ذهنی مدیری مطرح میگردید به درستی مطرح شد در این بین میتوان به مواردی همچون:
۱-عدم رسیدگی به بیماران
۲-اوضاع بد بیمارستان ها
۳-صف های طویل مقابل صندوق بیمارستان و….
که همه به ضعف مدیریتی سیستم بیمارستان های ما اشاره دارد. ضمن اینکه نما ها همگی به صورت کرود شات و پرجمعیت میباشد و این میزان جنب و جوش افراد نیز به مثابه فیلمی روی دور تند میباشد که خود این موضوع همان بحث اغراق را شامل میشود. به عبارت دیگر یکی از راه های شوخی با مسائل پیرامون اغراق و بزرگنمایی مشکلات به شیوه کاملا فانتزی و کاریکاتور گونه میباشد.

دانلود فیلم زهرمار
مشاهده

موقعیت سوم
بهشت زهرا
ما با دو مراسم خاکسپاری طرف هستیم یکی مربوط به هنرمند شناخته شده کشور و دیگری مربوط به شخصی که سیامک درگیر آن میباشد
در این موقعیت نیز میتوان به نماهای کرود شات های انگل دوربین اشاره داشت که به نوعی در بحث فرم میزان درماندگی و بیچارگی سیامک در قبر کنده شده کنار متوفی را به نمایش در میاورد.
موقعیت چهارم
راننده خیابانی است که بازی آن را امیر جعفری عهده دار میباشد، میتوان اینطور عنوان داشت که پلان های موقعیت چهارم نسبت به بقیه موقعیت های قبلی کمترین تاثیر در پیش برد قصه را دارا میباشد، این بدین معناست که با حذف این پلان ها که به نوعی گویای اوضاع و احوال مخرب اعتیاد در سراسر کشور میباشد اسیب چندانی به بدنه اصلی فیلم وارد نمیگردد و به نوعی کمترین رابطه معنایی با مسایل پیش آمده در دل قصه را دارا میباشد.
موقعیت پنجم
درگیری خیابانی
اساس و بنیان ساعت پنج عصر در مرحله ایده پردازی و حتی طراحی برپایه همین موقعیت بوده است، یعنی مهران مدیری اول این موقعیت را به طور کامل در ذهن خود بال و پر داده است و بعد آرام آرام قبل و بعدش را طراحی کرده است چرا که مهمترین بخش ارزشی فیلم قطعا موقعیت پنجم یا همان درگیری های خیابانی میباشد؛ این بخش به دلیل شباهت زیادش به اتفاقات پیرامون سال هشتاد و هشت بارها و بارها دستخوش ممیزی شده است اما در نهایت آنچه که ما در مقام مخاطب و بیننده اثر شاهد هستیم حرکت طعنه امیز وی نسبت به اتفاقات ان سال میباشد.
از تظاهرات مردمی داخل خیابان تا حضور مامورین ضد شورش و عدم برخورد آنها با وی همگی دلالت بر یک کمدی برعکس دارد کمدی ای که تمامی مفاهیم ارزشی اش پشت بشود هایی پنهان شده که همیشه نمیشود بوده است در این میان میتوان همچنان به پروداکشن سنگین و پر هزینه و پرجمعیت پروژه اشاره داشت و گفت الحق و الانصاف مهران مدیری سنگ تمام گذاشته است. (دانلود فیلم ساعت 5 عصر)
موقعیت ششم و پایانی
حضور سیامک در وزارت اطلاعات جهت بازجویی
در پلان های پایانی شاهد حضور مهران مدیری در مقام بازجو با گریمی به شدت متفاوت و بازی ای بسیار خاص رو به رو هستیم دیالوگ ها به شدت کمیک و اکت هر دو به شدت قابل قبول میباشد.

جمع بندی

مهران مدیری با ورود به سینما ثابت کرد که همچون ستاره ای بی مثال چه در بحث بازیگری چه فیلمنامه نویسی و چه کارگردانی میدرخشد و توانایی آرایه جنس کمدی ای دارد که قطع به یقین به واسطه پروداکشن سنگین و همچنین پر هزینه در سایه عدم حضور ستارگان متعدد سینمایی میتواند مخاطب را درگیر و محو لحظات مفرح و جذاب خود کند این در حالیست که مفاهیم و دغدغه های ذهنی وی به صورت کاملا کادو پیچ شده با پوشش کامل محتوا از کانال موقعیت های شکل گرفته آرایه میگردد.