لاک ناخن و انواع مدل های آن ، غیر از انتخاب لباس زیور آلات وعطر مناسب ،یکی از کارهایی که انجام دادنش زیبایی شما را دو چندان میکند لاک زدن است انتخاب رنگ لاک متناسب با لباس، کار آسانی نیست.بنابراین برای انتخاب لاک ناخن ،علاوه بر رنگ باید به فاکتورهای دیگری نیز توجه کنیم مثل جنس آن ، لاک مناسب فصل گرم یا سرد بودن آن ،براق بودن یا نبودن و…
از درسالهای اخیر، مدل های مختلفی از لاک ناخن مثل لاک آینه ای و لاک هولوگرامی و… وارد بازار شده اند . از آن جایی که تنوع این مدل ها بسیار زیاد است ما تصمیم گرفتیم که در بازدید ایده با معرفی برخی ازمدل های جدید و پرطرفدار به شما در انتخاب بهترین لاک ناخن کمک کنیم.

طراحی ناخن + لاک آینه ای

لاک ناخن نوعی مادهٔ شیمیایی است که برای زیبایی به ناخن‌های دست یا ناخن‌های پا زده می‌شود. البته گاهی اوقات از لاک برای محافظت از ناخن‌ها استفاده می‌شود.
انسان از سه هزار سال پیش از میلاد در جاهایی مانند مصر، و چین ناخن‌های خود را رنگ می‌کرد و برای این کار از مواد طبیعی مانند گیاه حنا، ترکیب صمغ عربی، سفیده تخم‌مرغ، ژلاتین و موم زنبورعسل استفاده می‌کرد.

نام انگلیسی این وسیله nail polish میباشد. خانم ها همواره در خرید و استفاده از لوازم ارایشی دغدغه های خود را دارند. برای استفاده از لاک ناخن دغدغه آنها خرید لاک ناخن باکیفیت, استفاده از لاک مناسب و نکاتی است که باید رعایت کنند. خواص مناسب یک لاک شامل سهولت استفاده, زمان مناسب خشک شدن, جلوه لاک و پایداری آن میباشد.
یک لاک خوب باید اثر صافی را بر روی ناخن بگذارد و نهایتا ۵ الی ۷ روز روی ناخن بماند . ماده اصلی لاک شامل نیترو سلولوز میباشد که با تخیر حلال ترکیب شده با آن لایه نازکی از نیتروسلولوز به جای میگذارد. مواد سازنده لاک شامل نیترو سلولز , استون , آمین استات , بوتیل استیارات , صمغ استری و عطر و رنگ میشود.

انواع مدل های لاک ناخن را بیشتر بشناسیم:

لاک هاردنر(محافظ ناخن) :  ناخن ها را در مقابل ضربات فیزیکی متنند شکنندگی ناخن محافظت می کند.
لاک سوپر شاین : خاصیت ضد زردی داشته و سطح روی ناخن را شفاف می کند
لاک وایتنر: روشن کننده بسیار قوی و مناسب سصح ناخن .ابن لاک از زردی روی ناخن جلوگیری کرده و کمک به روشن شدن سطح ناخن می کند.
لاک ویتامینه : برای مقاوم شدن سطح ناخن در هنگام شست و شوی دست ها استفاده می شود.
لاک تلخ : اگر عادت به جویدن ناخن هایتان دارید، این لاک به شما کمک خواهد کرد .

لاک های زیر ساز : این گروه از لاک ها باعث خوب چسبیدن لاک به ناخن شده و سبب صاف شدن ناهمواری های جزئی ناخن می شود.
لاک های موقت : این گروه از لاک ها به وسیله آب و یا جدا کردن آن از ناخن پاک شده و به دو مدل فرم برچسبی و فرم مایع در بازار عرضه می شود.
لاک های براق کننده : سبب براق شدن و با دوام شدن لاک ناخن می شود.

لاک های غیرسمی کودکان : خیلی از دختربچه ها عاشق ناخن های رنگی هستند اما خوردن ناخن و به دهان بردن دست ها هم در میان آن ها شایع است. این موضوع باعث نگرانی خیلی از مادرها می شود اما به تازگی لاک هایی غیرسمی (non toxic) تولید شده که پایه آبی دارد. مواد این لاک ها آب، اکریلیک و رنگ های غیرسمی است. این لاک ها به راحتی با آب پاک می شود و اگر روی لباس بچه هم بریزد، می توانید با یک شست و شوی ساده آن را تمیز کنید. تنوع رنگ شان بسیار وسیع است و اکثرا براق است.

عضوی که هیچکس درباره آن با شما حرف نمی‌زند
مشاهده

لاک های روکش:
شاید لاکی خریده باشید که روی آن نوشته شده باشد «Base Coat». این لاک ها در اصل محافظت کننده ناخن است نه لاک.
انواع باکیفیت آن ها پروتئین، ویتامین E و کلسیم دارد و از شکستن ناخن و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند. این لاک را ابتدا روی ناخن می زنند و بعد روی آن لاک زده می شودم البته می توان تنها از آن هم استفاده کرد ولی فقط برق کمی به ناخن می دهد و از آن محافظت می کند.

لاک های طراحی : این گونه از لاک ها جهت طراحی استفاده می شود که قلموهای آن ها نسبت به لاک های معمولی ریز تر است.

لاک های مات : این گروه از لاک ها مات بوده و اغلب برای براق کردن بخشی یا تمام آن از برق ناخن استفاده می شود. از لاک های مات برای آرایش زیر ناخن نیز استفاده می شود.

لاک های تَرَک : باید حتماً قبل از استفاده از این لاک، روی ناخن خود یک لاک دیگر را زده باشید و بگذارید خشک شود. سپس یک لایه از این لاک را روی لاک قبلی بکشید چند ثانیه صبر کنید تا خشک شود خواهید دید که ترک ترک شده و طرحهای زیبایی را بوجود می آورد.

لاک ترک +مدل های لاک

لاک ژلیش : ژلیش لاکی است که دوام زیادی دارد که پک مخصوص به خود را دارد که شامل :
1-بیس کد 2-لاک ژله ای رنگی (که رنگهای مختلفی دارد) 3- تاپ کد و لاینر را دارا می باشد.لازم به ذکر است که ژلیش بر روی ناخن های طبیعی استفاده می شود و بر روی کاشت خیلی قطور می شود.

لاک ژله ای با ظاهری شبیه لاک‌های طبیعی و با ژل اکریلیک ترکیب شده است. بر روی ناخن‌هایتان قرار می گیرد. لاک ژله ای زیر نور ماوراء بنفش و دستگاه UV محکم و سفت می شود. زمان ماندگاری آنها دو الی سه هفته است و با استون یا لاک پاک کن، پاک نمی‌شود. دست چپ و راست به مدت حداقل ۵ دقیقه در زیر دستگاه ماورا بنفش باید بماند و طی عمل شیمیایی ژل به ناخن خواهد چسبید. لاک ژله‌ای را در منزل نیز می‌توانید انجام دهید ولی در مراکز کاشت ناخن این عمل بهتر و با ظرافت خاصی بعد از مانیکور دستان‌تان انجام خواهد شد.

لاک های نئونی:
لاک های نئونی به شما کمک می کند تا ناخن های تان در تاریکی بدرخشد. رنگ این لاک ها مانند ماژیک های هایلایت است و خیلی سریع خشک می شود و با توجه به مارک انتخابی، ماندگاری دارد اما نسبت به جنس های دیگر ماندگاری شان کمتر است. لاک نئون بسیار براق و درخشنده است و جذابیت آن ها در شب چندین برابر می شود.

لاک مغناطیسی (مگنتیک) :
لاک های مغناطیسی از آن دسته لاک هایی است که مدتی است فروشگاه ها و لوازم آرایشی ها را پر کرده است. خوب حالا برای خیلی از ما سوال شده از این لاک حاوی براده آهن چطوری برای ناخن هایمان استفاده کنیم؟
نحوه استفاده از لاک مغناطیسی:
اول لاک را روی ناخن ها زده سپس قبل از اینکه خشک شود با استفاده از آهن ربایی که همراه لاک خریده اید روی ناخن طرح هایی رو ایجاد کنید. آهن رباها طرح های متفاوتی دارد و ممکن است به شکل ستاره، مورب و… باشد.

چه وقتی چی بپوشیم؟
مشاهده

لاک مخملی:
یکی از مدل های مانیکور است و می توان گفت عجیب ترین شان لاک های پرزدار و مخملی است.
نحوه استفاده از لاک مخملی:
ابتدا لاک معمولی که بهتر است همرنگ لاک مخملی باشد را می زنید، اگر از دو لایه لاک استفاده کنید کارتان تمیزتر می شود. تا زمانی که لاک خشک نشده، فرصت دارید پودر مخملی یا پرزها را روی لاک های خیس بریزید و با یک قلم موی نرم کناره های ناخن را تمیز کنید و با کمک ابزار فرنچ آن ها را روی ناخن محکم کنید.

لاک مخمل +مدل های لاک

لاک های کریستالی یا اکلیلی : این گروه از لاک ها به وسیله اضافه شدن اکلیل یا صدف به بازار عرضه شده و رنگ بندی و اشکال متنوع در بازار وجود دارد.
شاید باورتان نشود این لاک در هر فصلی استفاده می شود و بسیار پرکاربرد است. بسیاری از خانم‌ها در دیزاین ناخن از این لاک استفاده می‌کنند. در مراسم شب با زدن طلایی اکلیلی دست شما می‌درخشد. بعضی از اوقات می‌توانید لاک خود را زده و روی آن از لاک شاین بی‌رنگ استفاده کنید.

مدل لاک آینه ای یا حرارتی:
امروزه طراحی ناخن روز به روز در حال پیشرفت است و لاک ناخن تنوع فوق العاده زیادی پیدا کرده که برای سلیقه ها, استایل ها, موقعیت ها و فصل های مختلف قابل استفاده اند. نسل جدید لاک ناخن را میتوان لاک های آینه ای یا کروم دانست که باعث میشوند ناخن های شما مانند آینه بدرخشند , این مدل لاک های ناخن حالت فلزی و براقی دارند که جذابیت خاصی به دستان خانم ها میبخشند.
ازانواع مدل لاک آینه ای میتوان به مدل لاک آینه ای رز گلد ،لاک الماس آبی، لاک آینه ای رنگ بدن ، و …اشاره کردکه لاک مناسب فصل گرم است.

 

لاک کروم:
ترکیب این لاک با لاک آینه ای بسیار جذاب میشود. اگر اهل زرق و برق نیستید این لاک بسیار مناسب شماست. بدی این لاک این است که ممکن است ورقه ورقه شده و یا خط بیوفتد. برای استفاده از آن بهتر است که به آرایشگاه بروید. این لاک برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب است.
قبل از استفاده از لاک کروم باید سطح ناخن خود را مانیکور کرده و یا سوهان بکشید تا سطح ناخن صاف باشد. سپس رن مورد علاقه خود را به ناخن خود بزنید و منظر بمانید تا خشک شود .
هنگامی که ناخن ها خشک شد به وسیله فرچه یا ابر سایه چشم پودر کروم را به ناخن های خود بمالید تا پودر جذب شود و حالت آینه ای یا براق را پیدا کند. اگر به پودر کروم دسترسی ندارید می توانید از پودر سایه چشم اکلیلی متالیک استفاده کنید .که مانند پودر کروم حالت براقی به ناخن های شما می دهد.

لاک کریستالی :
این نوع لاک به وسیله اضافه شدن اکلیل به لاک تولید شده و رنگ بندی و اشکال مختلفی دارد. این لاک ها برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند. دوام این لاک ها نسبت به لاک های معمولی بیشتر است.
استفاده از فیکساتور برای این لاک ها بسیار ضروری است. روقه ورقه شدن در این لاک ها بیشتر به چشم میآید. ایراد این لاک این است که پاک کردن آن زحمت فراوانی دارد. با ایراداتی که دارد زحمت کشیدن برای آن ارزشش را دارد.

نکاتی برای استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل
مشاهده

لاک هولوگرامی :
لاک هولوگرامی یکی از جدیدترین لاک های ناخن در دنیای فشن و زیبایی است. لاک هولوگرامی که به آن هفت رنگ هم می‌گویند، نوعی لاک متالیک نقره‌ای است که درخششی هفت رنگ روی آن مشاهده می‌شود و همین درخشش رنگارنگ و زیبا ، لاک هولوگرامی را خاص و جذاب کرده است. لاک هولوگرامی یا هفت رنگ گزینه مناسبی برای فصل بهار و تابستان است. از انواع لاک هولوگرامی میتوان به لاک هولوگرامی گلد یا طلایی و لاک هولوگرامی سبز اشاره کرد.

لاک هولوگرامی +لاک مناسب فصل گرم

لاک شنی :
این نوع لاک همانند لاکهای مخملی میباشد و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارد. این لاک برای فصل تابستان بسیار محبوب است.
پاک کردن آن کمی سخت است اما نه به اندازه لاک های اکلیلی. فیکساتور ها برای این لاک بهتر است که مورد استفاده قرار گیرند. ست کردن آن با رنگ لباس خود با توجه به تنوع رنگ آن ساده است.

لاک مناسب فصل گرم :

لاک کرم ( قهوه ای روشن):
این لاک به علت اینکه ملایم است برای فصل بهار به دستان‌تان طراوت و زیبایی می‌بخشد. این لاک را برای لاک فرنچ نیز استفاده می‌توان کرد.

لاک کرم + لاک مناسب فصل گرم

لاک آبی آسمانی:
این رنگ به مانند باران بهاری روی دستان شما حس آرامش می‌بخشد. این رنگ همچنین به طرف مقابل نیز که به دستان شما نگاه می‌کند حس آرامش را القا می‌کند.

لاک سبز:
سبز به معنای سرزندگی و سلامتی برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب است. سبز در تناژهای مختلف از جمله یشمی، زیتونی، چمنی، مغز پسته ای، ارتشی، لجنی و غیره موجود است.

لاک نارنجی:
نارنجی روشن برای فصل تابستان و گرما مناسب است و یادآور خورشید و گرماست. بسیاری از خانم‌های جوان در این فصل پوست خود را برنزه می‌کنند و رنگ نارنجی به علت داشتنی پوستی برنزه دستان شما را زیباتر می‌کند.

لاک زرد:
زرد نشان از خورشید و ماه گرم است و در تناژهای مختلف از لیمویی، طلایی، نخودی، هلویی و شیری و غیره در بازار وجود دارد. این رنگ لاک با آرایش مناسب تابستان معرکه است.

لاک یاسی:
رنگ یاسی که از خانواده بنفش است لاک مناسب فصل گرم و به مصداق گل های بهاره به دستان شما زیبایی می‌دهد.

لاک مشکی:
رنگ لاک مشکی رنگی است که هم در فصل گرم و هم در سرد می‌توانید به ناخن‌ها بزنید و همیشه دستان‌تان را خاص نشان می‌دهد.

لاک سفید:
لاک سفید که حس آرامش را در وجود انسان ایجاد می‌کند لاک مناسب فصل گرم است.

لاک سرخابی:
شاید پرطرفدارترین لاک رنگ سرخابی باشد که مخصوص فصل تابستان و بطور کلی لاک مناسب فصل گرم  است. سرخابی که از خانواده رنگ بنفش است در شماره‌بندی مختلف در بازار موجود است.

لاک فصل سرد:

لاک فصل سرد

لاک آبی تیره:
این رنگ مورد علاقه بسیاری از بانوان است و با لباس های شب راحت ست می‌شود. به علت تیرگی گرمابخش دستان سرد شما در فصل سرماست.

لاک نقره ای:
این رنگ لاک در فرنچ و به صورت ساده استفاده می‌شود و اگر متالیک نقره‌ای باشد درخشش به ناخن‌های شما می‌دهد.

لاک بنفش تیره:
بنفش رنگی دوست‌داشتنی است و چه زیباتر می‌شود زمانی که در روزهای پاییزی و زمستانی از این رنگ استفاده کنیم.

لاک زرشکی:
زرشکی زیرزمینه رنگ قرمز است و به نوعی قرمز تیره است. در فصل زمستان و به هنگام بارش برف دستان‌تان زیبایی برف زمستانه را به رخ همگان می‌کشد و سرمای زمستان را رو به گرمی فرح‌بخش می کشا‌ند.