به نوشته آسوشیتدپرس{لینک}هکرهای موسوم به Fancy Bear که ردپایشان در حمله به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به اثبات رسیده، به اصحاب رسانه‌ که برخلاف نظرات دولت روسیه عمل کنند؛ حمله می‌کنند.

آسوشیتدپرس اسامی 200 روزنامه‌نگاری که از 2014 بدین سو مورد حمله سایبری این گروه به انحای مختلف قرار گرفته‌اند را از گروه امنیتی Secureworks به دست آورده که در این میان نام 50 روزنامه‌نگار نیویورک تایمز برجسته است. (مقاله‌نویس واسنگتن پست و گزارشگر دیلی بیست نیز در این فهرست هستند.)

50 روزنامه‌نگار دیگر روس بوده که بعضا مخالف سیاست‌های مسکو عمل کرده‌اند. سایرین نیز از اوکراین، مولداوی، منطقه بالتیک و نیز اصحاب رسانه در واشنگتن هستند.

هکرهای مذکور از تاکتیک‌های کلاسیک کا.گ.ب(سازمان اطلاعات شوروی سابق) استفاده کرده و سعی کردند به نفع ترامپ وارد کارزار انتخاباتی آمریکا شوند.

عمده روش حمله هکرهای Fancy Bear یا Iron Twilight فیشینگ و ارسال ایمیل آلوده است که به محض کلیک توسط دریافت کننده، سیستم در اختیار حمله‌کنندگان قرار گرفته و دیتای شخصی به سرقت رفته و در زمان لازم علیه روزنامه‌نگار مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

بازاریابی و تبلیغات رقابت در اپ استور را تضعیف کرده است
مشاهده