اگر تا امروز فکر می‌کردید تنها چیزی که می‌تواند چهره‌تان را جوان کند، کرم دور چشم و لیفتینگ است، بهتر است تا دیر نشده نظرتان را عوض کنید و یک گزینه دیگر را به جوان‌کننده‌ها اضافه کنید؛ مدل مو!
کافی است نگاهی به چهره‌ بازیگران مطرح هالیوودی که پا به چهل سالگی و بالاتر گذاشته‌اند بیندازید تا متوجه شوید چطور خودشان یا آرایشگرشان به صورت آگاهانه مدل‌هایی را انتخاب می‌کنند که سن آن‌ها را به طرز عجیب و غریبی پایین می‌آورد. با بعضی از این مدل‌های جوان‌کننده در ادامه آشنا می‌شوید.

1- از لایه‌های بلند غافل نشوید

اگر در نگهداری از موهای بلند خوب عمل می‌کنید، از آرایشگرتان بخواهید لایه‌های روی موها را کم حجم و کمی سبک کند. این کار مانع چسبیدن موها به کف سر می‌شود و در عوض باعث می‌شود موها در حالت عادی کمی پف کرده و توی هوا بایستند.

2- کمی خرد کنید

از آرایشگرتان بخواهید موهایتان را کمی خرد کند. بهتر است بگذارد جلوی موها پرپشت‌تر در نظر گرفته شود و داخل آن خیلی خلوت نشود. بعد این قسمت را رو به عقب و کج حالت بدهید تا چهره‌تان باز و جوان‌تر نشان داده شود.

3- حالت‌دارها کوتاه کنند

موهایتان خود به خود حالت و موج دارد؟ یا به قول شعرا زیر موهایتان موج دریاست؟ این دریا را نشان دهید. موها را تا کمی بالاتر از شانه‌ها کوتاه کنید تا گردنتان کشیده‌تر به نظر برسد. با این کار چند سالی از سنتان کم می‌شود.

4- چتری‌های بزرگانه

چتری‌هایی که کمی بلند باشند، مثلا تا زیر ابروها بیایند برای بزرگسالان مناسب هستند. این مدل را امتحان کنید. شلوغی چتری مثل یک لیفتینگ طبیعی عمل می‌کند. در عین حال به خاطر داشته باشید این مدل می‌تواند توجه بیننده را به سمت چشم‌های شما جلب کند و نه احیانا خطوط ریز اطراف دهان.

۵- اگر موهایتان نازک شده است

طبیعی است که با بالا رفتن سن، تار موها کمی نازک شوند. در چنین وضعیتی سراغ مدل‌های کوتاه خرد بروید و همیشه مرتب نگهشان دارید. این روش باعث می‌شود اعداد معنایشان را از دست بدهند و سنتان کمتر به نظر برسد.

6- پیشانی‌ات بلند باد!

پیشانی بلند جان می‌دهد برای کج باز کردن فرق و خرد کردن یک دست جلوی موها. این کار را انجام دهید و قد موها را تا روی شانه‌ها بگذارید تا متوجه تغییر سنتان شوید.

عضوی که هیچکس درباره آن با شما حرف نمی‌زند
مشاهده