گروه طالبان در واکنش به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی از سوی نیروهای آمریکایی در دو هفته اخیر اعلام کرد که نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل نباید در برابر جنایات آمریکا در افغانستان سکوت کنند.

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای از نهادهای حقوق بشری در سراسر جهان خواسته است تا در برابر کشتار غیرنظامیان افغان توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان اعتراض کنند.

این گروه تصریح کرد که نیروهای آمریکایی در چند ماه اخیر به صورت هدفمند کشتار غیرنظامیان افغان در مناطق دورافتاده افغانستان را آغاز کرده است که پیش از این سابقه نداشته است.

طالبان با انتشار فهرستی تصریح کرد که نیروهای آمریکایی در چند ماه اخیر ده‌ها غیرنظامی افغان را در ولایت‌های ارزگان، پکتیکا، ننگرهار، کاپیسا و میدان وردک به خاک و خون کشیده است.

این گروه با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل از افزایش تلفات غیرنظامیان در حملات نیروهای آمریکایی و ناتو تاکید کرد که نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی باید به مسئولیت شان در این باره عمل کنند.

طالبان خاطرنشان کرد که رسانه‌های بین‌المللی قضایای کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکایی و ناتو را به صورت موثر تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

در بیانیه طالبان آمده است که اگر کشتار سریالی غیرنظامیان افغان از سوی نیروهای آمریکایی ادامه یابد به عنوان جنایتی در تاریخ معاصر جهان به ثبت خواهد رسید.

این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان ملل نیز بر اثر تشدید حملات هوایی نیروهای خارجی در افغانستان تلفات غیرنظامیان نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است.

عملیات‌های شبانه و حملات هوایی نیروهای آمریکایی به اهداف غیرنظامی در شرق افغانستان به یک سریال تبدیل شده و در چند ماه گذشته ده‌هاغیر نظامی افغان را به کام مرگ کشانده است.

دنبال سهم حداکثری در اقتصاد اینترنت اشیا هستیم
مشاهده

در حالی که نیروهای آمریکایی و ناتو تلفات غیرنظامیان افغان را در نیروهای خارجی کتمان می‌کنند دولت افغانستان نیز به سهل انگاری و بی‌تفاوتی در برابر کشتار غیرنظامیان متهم است.