یک رسانه آلمانی از لغو حدود ۴۰ درصد پروازهای شرکت هواپیمایی “رایان ایر” در آلمان به دلیل اعتصاب خلبانان و کارکنان پرواز در اعتراض به دستمزها و شرایط کاری خبر داد.

به نقل از “دویچه وله” آلمان، امروز ( جمعه ) اعتصاب های گسترده خدمات پروازی و خلبان های رایان ایر اعلام شده است.

بر اساس ارزیابی پورتال “Airliners.de” این شرکت هواپیمایی ایرلندی تا بعد از ظهر روز جمعه 133 پرواز از و به آلمان را لغو کرده است که شامل حدود 40 درصد پروازهای این شرکت است. این شرکت هواپیمایی روز گذشته اعلام کرده بود که به دلیل مشارکت خلبانان آلمانی در اعتصاب های این شرکت کم تر از 100 پرواز این شرکت در روز جمعه لغو خواهد شد.

بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا از ماه دسامبر و زمانی که برای نخستین بار اتحادیه های تجاری را به رسمیت شناخت با چندین اعتصاب روبرو شد که به زمانبندی پروازهای این شرکت آسیب زده و کاهش پیش بینی رشد کوتاه مدت آن را در پی داشته است. قرار است خدمه پروازهای این شرکت در کشورهای آلمان، بلژیک، پرتغال، هلند، اسپانیا و ایتالیا و همچنین خلبانان آن در آلمان دست به اعتصاب بیست و چهار ساعته بزنند.

در جمهوری فدرال آلمان، اتحادیه خلبانان آلمان و اتحادیه “وردی” در این اعتصاب های سراسری شرکت می کنند. یک مسئول از گروه حمل و نقل هوایی اتحادیه وردی آلمان اعلام کرد که این اعتصاب ها در طول روز به لغو 250 پرواز در سراسر آلمان منجر شود. به گفته وی مشارکت در این اعتصاب ها بسیار بالا است.

مطهرنیا: کاربرد موشک برای مقابله با تروریسم حقی پذیرفته شده است/ اثبات دوباره توان موشکی ایران
مشاهده

البته رهبری “رایان ایر” این گونه اعتصاب ها را غیر ضروری و دلسرد کننده خوانده است. وی از کارکنان خود خواسته است که به روال معمول به کار خود ادامه داده و این گونه اختلالات را کاهش دهند. این گونه اعتصاب ها به هیچ عنوان حمایت نمی شود.

اتحادیه های آلمانی که برای این اعتصاب ها فراخوان داده اند نه تنها خواستار دستمزد بیشتر بای کارکنان خود هستند بلکه شرایط کاری بهتر برای آن ها در این شرکت هواپیمایی را درخواست می کنند.

اتحادیه وردی آلمان این انتقاد را وارد کرده است که بعد از چهار دور مذاکرات، “رایان ایر” هیچ پیشنهاد  رضایت بخشی را برای این منظور ارائه نداده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا هم روز چهارشنبه از “رایان ایر” درخواست کرده است که به قوانین فعلی اتحادیه اروپا پایبند باشد.