کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز ماموریت کارشناسان تحقیقات بین المللی درباره جنایاتی که در جنگ یمن صورت می‌گیرد، با وجود اعتراض رژیم‌های متجاوز سعودی و امارات و حکومت مزدور عبدربه منصور هادی تمدید کرد.

گزارشی که کارشناسان سازمان ملل متحد درباره یمن در ماه گذشته منتشر کردند، حکومت مزدور عبدربه منصور هادی به همدستی با رژیم‌های سعودی و امارات در ارتکاب جنایات جنگی از جمله تجاوز جنسی، شکنجه، ربودن، محرومیت از حق حیات علیه مردم یمن متهم شده است.

در جریان رای گیری در نشست شورای حقوق بشر، بیست و یک دولت به تمدید فعالیت تیم تحقیقات رای مثبت دادند، هشت کشور اعتراض کردند و 18 کشور رای ممتنع دادند.

در چهارمین سال تجاوز نظامی رژیم‌های سعودی و امارات و متحدان و مزدورانشان به مناطق مختلف یمن، هزاران نفر شهید، هزاران زخمی و میلیون‌ها نفر بی‌خانمان شده‌اند و بیماری‌های واگیردار هم گسترش پیدا کرده است، ادامه این تجاوزات و محاصره همه جانبه یمن سبب شده است تا 22 میلیون نفر یعنی 75 درصد جمعیت این کشور عربی فقیر همسایه عربستان به انواع حمایت‌ها نیاز پیدا کنند.

دفتر امور حقوق بشری سازمان ملل تاکید کرده است جنگ عربستان و امارات علیه یمن تا آگوست 2018 به جان باختن 6592 نفر، زخمی شدن 10 هزار و 470 نفر منجر شده است.

خبر دیگر اینکه شبکه المسیره گزارش داد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یک فروند موشک زالزال 1 به تجمعات نظامیان سعودی در پشت کوه الدود در جیزان شلیک کرده است.

این شبکه همچنین به هدف قرار گرفتن چهار خودروی حامل متجاوزان و مزدورانشان در ساحل غربی در حمله توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی اشاره کرده است.

کشتی آزاد قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان| قیاسی با شکست حریف آمریکایی راهی نیمه نهایی شد
مشاهده