وزیر خارجه قطر با تاکید بر اینکه هیچ پیشرفتی در حل بحران با کشورهای محاصره کننده(عربستان، بحرین، امارات و مصر) حاصل نشده، خاطر نشان کرد قطر هیچ نیازی به این کشورها ندارد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در نیویورک گفت اختلافات ما با کشورهای محاصره کنده، شخصی نیست بلکه سیاسی است و هیچ پیشرفتی در حل بحران ایجاد نشده است.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد کشورهای محاصره کننده(عربستان، بحرین، امارات و مصر) بایداز اقدامات غیرقانونی خود علیه قطر دست بردارند.

وی با بیان اینکه آمریکا بر تمایل خود برای ایجاد شورای همکاری یکپارچه تاکید کرد، افزود به واشنگتن به خاطر جمع کردن اعضای شورای همکاری خلیج فارس دور یکدیگر تبریک می‌گوییم

شیخ بن عبدالرحمن گفت بررسی چالش ها میان کشورهای عضو ائتلاف راهبردی که وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است، اولویت است.

وی اظهار داشت روابط و شراکت خود را با آمریکا ارج می نهیم، ما کشور تاثیرگذاری در اوپک نیستیم.

وزیر خارجه قطر در یک موضع آشکار علیه متجاوزان سعودی اماراتی تاکید کرد تمدید ماموریت تیم تحقیقات سازمان ملل در یمن، سیاسی نبود.

وی درباره فلسطین هم گفت نمی توان مسئله مردمی فلسطین را نادیده گرفت، هر چند در سطح سیاسی نادیده گرفته شده است.

این در حالی است که کریستین جیمز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت تلاش‌هایی برای حل بحران میان قطر و چهار کشور دیگر صورت می‌گیرد، این بحران به تحقق ثبات وامنیت کمک نمی کند و به منافع ایران خدمت می‌کند، تلاش می‌کنیم.

محمد احمدزاده در تمرین ملوان حاضر شد
مشاهده

از سوی دیگر خالد الجار الله معاون وزیر خارجه کویت گفت پرونده بحران خلیج فارس در مذاکرات با بن سلمان در کویت مطرح خواهد شد.

وی افزود امیدواریم همه به سخنرانی امیر قطر به عنوان یک نشانه مثبت و مقدمه‌ای برای آماده کردن فضاها در خصوص توافق نگاه کنند.

الجارالله گفت درباره دستیابی به راه حل قریب‌الوقوع برای بحران میان عربستان و قطر خوش‌بین هستیم.