اکثر مردم اشتباهات رایجی را در مورد نگهداری جواهرات خود مرتکب می شوند. هر اشتباه اما راه حلی دارد که ما در اینجا آنها را به شما یادآوری می کنیم. با رعایت این نکات عمر جواهرات تان بیش از پیش خواهد شد. موارد نام برده، اشتباهات رایجی است که اکثر خانم ها و آقایان در مورد جواهرات خود مرتکب می شوند.

1. شستن هر روزه جواهرات
جواهرات، چه حلقه ازدواج باشد چه گردنبندی از دوران کودکی، آنقدر زیبا و فریبنده هستند که شما دوست دارید هر روز آنها را بیاویزید. حلقه ازدواج جزو آن دسته از جواهراتی است که آسیب بیشتری می بینند به این دلیل که هر روز آن را به دست می کنیم. اما اگر می خواهید که حلقه ازدواج تان عمر بیشتری داشته باشد، هنگام خواب و کار کردن با دستهایتان مانند ظرف شستن، نقاشی کردن یا حتی وقتی دستکش های لاتکس به دست می کنید، آنها را از دست هایتان در بیاورید. فقط یادتان باشد که آن را در جایی امن قرار دهید تا گم نشوند.

 

نحوه نگهداری از جواهرات,دانستنی هایی درباره جواهرات

سعی کنید حلقه ازدواجتان را هنگام ظرف شستن، نقاشی کردن و… در بیاورید و جای امن بگذارید

2. شنا یا حمام کردن با جواهرات
نه تنها استفاده دائمی جواهرات کار اشتباهی است، بلکه شما باید در شرایطی خاص مانند حمام کردن یا شنا کردن در دریا و استخر نیز آنها را در بیاورید. آب ماده ای است ساینده. تا به حال به سنگ هایی که در مسیر رودخانه قرار گرفته اند، دقت کرده اید؟ آب به مرور زمان سطح تمام آنها را صاف و صیقلی می کند. همین اتفاق می تواند در مورد جواهرات شما هم رخ دهد اگر آنها را همیشه در حمام یا هنگام شنا به همراه داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید که عمر جواهرات تان بالا رود، آنها را در معرض مایعات قرار ندهید.

انتخاب لباس عید بر اساس فرم بدن
مشاهده

نگهداری از جواهرات,نکاتی برای نگهداری از جواهرات

اگر می خواهید که عمر جواهرات تان بالا رود، آنها را در معرض مایعات قرار ندهید

3. نگهداشتن جواهرات در مکان های مختلف
جواهرات خود را کجا نگه می دارید؟ حتما برای شما هم بارها اتفاق افتاده که آنها را گم کنید یا حتی ندانید کجا پنهان شان کرده اید. اما چرا این اتفاق می افتد؟ به این دلیل که  شما جواهرات خود را در جاهای مختلف نگه می دارید و هر بار یادتان می رود کجا دنبال شان بگردید. اگر می خواهید از این سردرگمی رها شوید، همانطور که برای کفش ها یا کلیدهایتان جای به خصوصی دارید، تمام جواهرات خود را هم در یک جای به خصوص و امن قرار دهید.

شستشوی طلا و جواهرات, دانستنی هایی درباره نگهداری از جواهرات

تمام جواهرات خود را هم در یک جای به خصوص و امن قرار دهید

4. قرار دادن جواهرات در معرض دید
بهتر است جواهرات خود را از جلوی چشم دور نگهدارید و آنها را در جایی امن پنهان کنید. در این صورت شانس دزدها در پیدا کردنشان کمتر خواهد شد. هستند کسانی که خودشان هم فراموش می کنند جواهرات خود را در کجا پنهان کرده اند. اگر شما هم جزو همان دسته هستید، بهتر است در این مورد دقت بیشتری به خرج دهید. مثلا مکان آن را در جایی یادداشت کنید یا با یکی دیگر از اعضای خانواده تان در میان بگذارید تا در صورت فراموشی، به بن بست نخورید.

نکاتی درباره نگهداری جواهرات,نکاتی برای نگهداری از طلا و جواهرات

جواهرات خود را در جایی امن و دور از چشم قرار بدهید

5. شستشو جواهرات با دستگاه اولتراسونیک
دستگاه اولتراسونیک برای شستن جواهرات خوب است اما باید حواس تان باشد که هر مدل جواهری را در آن قرار ندهید. به عنوان مثال از گذاشتن مروارید، زمرد، اپال، مرجان در آن به شدت خودداری کنید.

آرایش پنج دقیقه‌ای برای مامان‌های سرشلوغ
مشاهده

دانستنی هایی درباره جواهرات, شستشوی طلا و جواهرات

باید حواس تان باشد که برای شستن هر مدل جواهری از دستگاه اولتراسونیک استفاده نکنید

6. غوطه ور کردن جواهرات در مواد شوینده به مدت زیاد
این که جواهرات خود را هر چند وقت یک بار در مواد شوینده قرار دهید، خوب است اما حواستان باشد که مدت زمان این کار خیلی زیاد نباشد زیرا احتمال این که جواهرات نقره ای شما سیاه و طلاهایتان تغییر رنگ دهد، زیاد است.

نکاتی برای نگهداری از جواهرات,نحوه نگهداری از جواهرات

برای شستن جواهرات خود آن ها را به مدت زیاد در مواد شوینده قرار ندهید

7. فشار آوردن به سنگ انگشتر برای بیرون آوردن از انگشت
شاید تا به حال توجه نکرده باشید اما گذاشتن و در آوردن انگشتر هم قانونی دارد. بسیاری از افراد، به خصوص آنهایی که انگشتر برای دست هایشان کمی تنگ است، هنگام در آوردن انگشتر، به سنگ آن فشار می آورند. این کار به مرور زمان به انگشتر آسیب می رساند و موجب می شود که سنگ آن شل و حتی از انگشتر جدا شود. پس حواستان باشد که انگشتر خود را از دو طرف سنگ آن بگیرید.

 

دانستنی هایی درباره جواهرات, شستشوی طلا و جواهرات

هنگام در آوردن انگشتر از دستتان از سنگ آن نگیرید زیرا باعث جدا شدن سنگ از انگشتر می شود