راهنمای کامل خرید صندلی  غذاخوری کودک

همانطور که یک تخت مناسب نوزاد می‌تواند شرایط خواب راحت او را فراهم کند، استفاده از صندلی غذا خوری مناسب برای کودک می‌تواند لذت غذا خوردن را برای شما و فرزندتان دوچندان کند. صندلی غذا خوری، مکانی امن است که کودک در آن با انواع طعم‌های جدید و سبک تازه‌ای از برقراری ارتباط با سایر اعضای خانواده آشنا می‌شود. ازآنجایی‌که امروزه صندلی‌های غذا خوری همانند کالسکه نوزاد، در انواع طرح‌ها، ویژگی‌ها و مواد اولیه با قیمت‌های متفاوت در بازار موجود هستند، انتخاب صندلی مناسب، دشوار و گیج‌کننده به نظر می‌رسد. در انتخاب صندلی غذا خوری عوامل مختلفی مثل سن و وزن کودک، سبک زندگی خانواده، میزان فضای موجود در منزل و بودجه دخیل هستند. لازم است که این صندلی از دوام بالایی برخوردار باشد و به‌راحتی شستشو و تمیز شود. «بازدیدایده» در این مقاله شمارا با انواع صندلی‌های غذا خوری کودک و مزایا و معایب هر یک آشنا می‌کند. 

صندلی غذا خوری سنتی یا استاندارد

این صندلی از طراحی ساده‌ای برخوردار است و از جنس‌های مختلف مثل پلاستیک، چوب، فلز و یا ترکیبی از آن‌ها ساخته می‌شود. صندلی‌های غذا خوری سنتی اغلب فاقد تجهیزات صندلی‌های مدرن هستند. آن‌ها تا نمی‌شوند و معمولاً در یک‌شکل ثابت باقی می‌مانند. بااین‌حال، پیچیدگی کمتری دارند و احتمال خراب شدن بخش‌های مختلف در آن‌ها کمتر است. همچنین نسبت به مدل‌های دیگر از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. البته بعضی از انواع صندلی‌های سنتی با ویژگی‌های مدرن همراه شده و قیمت بالاتری دارند. این صندلی‌ها برای سفر مناسب نیستند.
این صندلی را می‌توانید در رنج قیمت 120 هزار تا 1 میلیون و 200 هزار تومان تهیه کنید.
صندلی غذا خوری دلیجان مدل Cute یکی از نمونه‌های ایرانی این صندلی است که در حدود 150 هزار تومان قیمت دارد.

پیشنهاد‌های تابستانی برای دکوراسیون داخلی
مشاهده

صندلی غذا خوری چندکاره

این صندلی‌ها طوری طراحی‌شده‌اند که هم‌زمان با رشد کودک، تغییر شکل ‌دهند. اغلب آن‌ها را می‌توان تا 3 سالگی مورداستفاده قرار داد. صندلی‌های چندکاره با نام 3 در 1 یا 4 در 1 نیز شناخته می‌شوند. درواقع آن‌ها را می‌توان به صندلی غذا خوری، صندلی بوستر و صندلی خردسال با میز بازی تبدیل کرد. این صندلی‌ها اغلب از 3 بخش تشکیل‌شده‌اند: پایه، نشیمنگاه و سینی. صندلی غذا خوری چندکاره را می‌توان از پایه جدا کرد و با کمک کمربند روی صندلی غذا خوری بزرگ‌سالان نصب کرد. به‌این‌ترتیب یک صندلی بوستر یا حمایتی خواهید داشت. البته در بعضی مدل‌ها، پایه از نشیمنگاه جدا نمی‌شود. با بزرگ شدن کودک هم می‌توان سینی صندلی را جدا کرد تا کودک بتواند همراه با دیگران روی میز غذا بخورد. صندلی‌های غذا خوری چندکاره معمولاً جاگیر هستند و به‌راحتی تا نمی‌شوند. اما برای خرید آن‌ها درمجموع نسبت به خرید جداگانه هر یک از صندلی‌های مذکور، هزینه کمتری لازم است.

این صندلی را می‌توانید در رنج قیمت 1 تا 2 میلیون تومان تهیه کنید. صندلی غذا خوری 5 کاره چیکو
یکی از نمونه‌های این صندلی است که قیمتی در حدود 1 میلیون و 900 هزار تومان دارد.

صندلی غذا خوری قابل تنظیم

این صندلی‌ها از قابلیت تغییر ارتفاع صندلی، سینی و محل قرارگیری پا و همچنین تغییر شیب صندلی و پشتی برخوردار هستند. بنابراین می‌توان از نوزادی تا حدود 5 سالگی از آن‌ها در هرکجای خانه اعم از مقابل تلویزیون یا کنار میز غذا خوری استفاده کرد. حتی بعضی از مدل‌های آن، سنین و وزن‌های بالاتر را نیز در خود جای می‌دهند. این تغییرات اجازه می‌دهند کودک در زمان غذا خوردن در راحت‌ترین وضعیت ممکن قرار بگیرد. صندلی‌های غذا خوری قابل تنظیم معمولاً جاگیر هستند و روند نصب پیچیده‌تری دارند. همچنین اغلب قیمت بالایی دارند.

چیدمان سیسمونی باایده های بهاری
مشاهده

این صندلی را می‌توانید در رنج قیمت 500 هزار تا 3 میلیون تومان تهیه کنید. صندلی غذای کودک میما یکی از نمونه‌های این صندلی است که قیمتی در حدود 3 میلیون تومان دارد.

صندلی غذا خوری حمایتی یا بوستر

این صندلی به شما اجازه می‌دهد هر یک از صندلی‌های دلخواهتان را در خانه به صندلی غذا خوری کودک تبدیل کنید. فقط کافی است صندلی غذا خوری بوستر را روی صندلی موردنظر قرار دهید و آن را به کمربند صندلی نصب کنید. این صندلی برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. از معایب آن می‌توان به‌احتمال کثیف شدن صندلی زیرین اشاره کرد. بنابراین بهتر است صندلی بوستر را روی صندلی با پوشش پارچه‌ای قرار ندهید. البته می‌توانید بین صندلی بوستر و صندلی زیرین یک‌تکه حوله یا پارچه محافظ قرار دهید. صندلی‌های بوستر اغلب روی انواع صندلی‌های بزرگ‌سالان قابل‌نصب هستند اما سوار کردن آن‌ها نسبتاً وقت‌گیر است.

این صندلی را می‌توانید در رنج قیمت 250 تا 450 هزار تومان تهیه کنید. صندلی غذا خوری سامر مدل 130 یکی از نمونه‌های این صندلی است که قیمتی در حدود 250 هزار تومان دارد. (تصویرپایین- سمت راست)

صندلی غذا خوری متصل شونده به میز

این صندلی‌ها به‌راحتی با کمک دو دستگیره از دو طرف به میز ناهارخوری متصل می‌شوند؛ طوری که میز جلوی کودک قرارگرفته و او در هوا معلق می‌ماند. آن‌ها معمولاً تا 16 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کنند و بیشتر برای ابتدای دوران نوزادی مناسب هستند. صندلی‌های متصل شونده به میز را می‌توانید برای خارج از منزل و محیط‌هایی مثل رستوران و منزل دوستان نیز استفاده کنید. البته باید از قبل از قابلیت اتصال صندلی به میز موجود در مقصد مطمئن شوید. این صندلی‌ها ممکن است به میزهای شیشه‌ای یا چوبی آسیب برسانند. بنابراین استفاده از آن‌ها بر روی این میزها توصیه نمی‌شود.

مدل کفپوش های اپوکسی
مشاهده

این صندلی را می‌توانید در رنج قیمت 250 تا 500 هزار تومان تهیه کنید. صندلی غذا خوری سامر مدل 13320 یکی از نمونه‌های این نوع صندلی است که در حدود 250 هزار تومان قیمت دارد. (تصویربالا- سمت چپ)

کمک صندلی غذا خوری پارچه‌ای

این وسیله پارچه‌ای، وزن بسیار کمی دارد و به‌راحتی در ماشین لباسشویی شسته می‌شود. همچنین در سایز بسیار کوچک تا می‌شود و داخل کیف‌دستی جای می‌گیرد. بنابراین انتخاب مناسبی برای سفر به شمار می‌آید. کافی است این پارچه را به پشتی صندلی بزرگ‌سالان وصل کنید و کودک را در آن قرار دهید. کمک صندلی پارچه‌ای، فاقد سینی است. بنابراین بعد از استفاده از آن معمولاً صندلی زیرین کثیف می‌شود. پس بهتر است آن را به صندلی‌های چوبی یا فلزی متصل کنید تا بعد از غذا به‌راحتی صندلی را تمیز کنید. این وسیله، ارتفاع کودک را از سطح صندلی بالاتر نمی‌برد و صرفاً کودک را به پشتی صندلی تکیه می‌دهد. کمک صندلی غذا خوری نمی‌تواند جایگزین صندلی غذا خوری در خانه شود.

این کمک صندلی را می‌توانید در رنج قیمت 50 تا 200 هزار تومان تهیه کنید. کمک صندلی غذا خوری پارچه‌ای SEVIBABY یکی از نمونه‌های این محصول است که قیمتی در حدود 50 هزار تومان دارد.