ببه‌عنوان فردی که به‌تازگی مادر شده و مشغله و دغدغه‌هایش چندین برابر شده است پیدا کردن زمانی آزاد برای رسیدگی به خود و ایجاد مدل موهای متفاوت بسیار سخت است. بسیاری از نو مادران به‌سختی می‌توانند آخرین باری که مدل مو‌های دلخواه خود را درست کرده‌اند به خاطر بیاورند؛ اما نیازی به نگرانی نیست با توجه به راهکارهای این مقاله به‌راحتی می‌توانید در زمانی کوتاه مدل مویی جذاب و زیبا برای خود به وجود آورید.

استفاده از وسایل حرارتی مناسب

استفاده از سشوارهای مناسب باقدرت بالا می‌تواند تا 70 درصد در زمان شما صرفه‌جویی کند و وقت بیشتری در اختیارتان قرار دهد. امروزه برندهای متفاوتی در زمینه تولید سشوارهای مناسب کراتینه مو و حاوی تورمالین فعالیت می‌کنند. این سشوارها علاوه بر صرفه‌جویی در زمان از ایجاد آسیب بر روی موها هم جلوگیری می‌کنند.

استفاده از سشوارهای مناسب باقدرت بالا می‌تواند تا 70 درصد در زمان شما صرفه‌جویی کند

مدل دم‌اسبی

مدل موی دم‌اسبی، مدلی بسیار شیک و کلاسیک است که تأثیر زیادی در جذابیت شما دارد. برای ایجاد بهترین حالت موی دم‌اسبی قبل از هر کاری اگر موهای فر یا حالت دار دارید از کمی روغن آرگان، موس و حالت‌دهنده‌های دیگر استفاده کنید و اجازه دهید تا خشک شود. برای افرادی که موهای صاف دارند استفاده از مقداری روغن آرگان بر روی موها و خشک کردن آن کافی است. این کار باعث افزایش برق و درخشندگی موهای شما می‌شود.
جهت ایجاد یک مدل دم‌اسبی متفاوت و برازنده می‌توانید مقداری از مو را در اطراف کش موی خود پیچیده و در انتها با یک سنجاق آن را سفت کنید. همچنین می‌توانید موهای اطراف صورت را به‌صورت جداگانه به سمت دم موها کشیده و سنجاق بزنید.

برای دکوراسیون اتاق نوزاد سراغ چه جنس هایی نروید؟
مشاهده

ببافید و بدرخشید

موهای بافته شده جذابیت خاص خودشان را دارند ولی وقتی فرزندتان شروع به گریه می‌کند باید بافتن را رها کنید و سراغ او بروید. برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید و بتوانید خیلی سریع موهایتان را ببافید کافی است یک دستگاه بافت تهیه کنید. البته بافت این دستگاه بیشتر از یک روز روی موهایتان نمی‌ماند. اگر دوست داشتید برای مدت طولانی‌تری از بافت موهایتان لذت ببرید یک ساعت وقت بگذارید و به آرایشگاه بروید. درست است که یک ساعت از وقتتان می‌‌رود ولی در عوض چند وقتی زحمت آرایش موها از سرتان باز می‌شود.

موهای بافته شده جذابیت خاص خودشان را دارند

گیره‌های رنگی

گیره‌های مرواریدی یا مدل‌های رنگی برای سروسامان دادن به موها ایده خوبی هستند فقط موقع استفاده از آن‌ها باید به‌شدت مراقب باشید تا مبادا دم دست بچه‌ها قرار بگیرند یا موقع بغل کردنشان، گیره‌ها را از موهایتان باز کنند و داخل دهان بگذارند. گیره‌های مروارید مد 2018 هم هستند.
آموزش یک شینیون آسان و دو دقیقه‌ای را در ویدیوی زیر ببینید:

استفاده از رنگ مو

تغییر رنگ مو و یا ایجاد هایلایت و مش بر روی موها می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در شادابی و طراوت چهره شما داشته باشد. یک هایلایت زیبا و یا یک رنگ موی متناسب با تناژ پوست می‌تواند خستگی چهره را پنهان کند و موجب افزایش درخشندگی و ایجاد جذابیت شما شود.

به آرایشگاه خود سری بزنید

ممکن است از نظر شما رفتن به آرایشگاه هزینه‌های مالی و زمانی زیادی داشته باشد و خیلی هم فوری نباشد اما این کار سرمایه‌گذاری برای داشتن موهایی سالم و با طراوت است آن هم برای یک مدت طولانی! هرچند ماه یک‌بار با مراجعه به آرایشگاه سعی کنید موهای خود را پیرایش کنید. به خاطر داشته باشید که اگر حتی مایل به تغییر مدل موی خود نیستید می‌توانید با کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده و موخوره‌شده به‌سلامتی موهای خود کمک شایانی کنید.
انتهای ساقه‌ی مو قدیمی‌ترین و آسیب‌پذیرترین قسمت مو است. این قسمت مو هنگام جابه‌جایی در خواب به‌راحتی آسیب می‌بیند و دچار وز و یا موخوره می‌شود و این عوامل سبب می‌شود صبح‌ها موهای شما حالت پذیری خود را از دست بدهند.

اگر حتی مایل به تغییر مدل موی خود نیستید می‌توانید با کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده و موخوره‌شده به‌سلامتی موهای خود کمک شایانی کنید.

یک ترفند فوق‌العاده برای تمیزی

اگر زمان کافی برای شست‌وشوی هر روزه موها ندارید اصلاً نگران نباشید. جالب است بدانید اگر به‌طور طبیعی مدت‌زمان بین شست‌وشوی موها را افزایش دهید موها خود را با برنامه‌ی شما وفق داده و طبق این برنامه چرب می‌شوند. برای این کار در طی یک برنامه 2 هفته‌ای ابتدا موها را یک روز در میان سپس هر دو روز در میان بشویید و این روند را با افزایش بین فاصله‌ی شست‌وشو آن‌قدر ادامه دهید تا میزان تولید چربی پوست سر تنظیم شود. علاوه بر این اگر انجام این برنامه برای شما سخت است می‌توانید از شامپو‌های خشک و یا پودر بچه برای رفع چربی مو استفاده کنید به این صورت که مقداری پودر بچه را روی ریشه مو ریخته و موها را شانه کنید. درنهایت برای اینکه پودر سفید روی موهایتان نماند موهایتان را بتکانید.

ست لباس بچه گانه دخترانه با عکس
مشاهده

استفاده از انواع تل، کلاه و سربند

استفاده از سربندهای متنوع و رنگارنگ با مدل‌های جذاب و یا تل‌ها و گل سرهای گوناگون چهره‌ی شما را متفاوت‌تر نمایش می‌دهد. همچنین به شما کمک می‌کند زمان کمتری را صرف آرایش مو کنید.

چتری را امتحان کنید

اگر دلتان یک تغییر بی‌دردسر می‌خواهد مدل موی چتری را امتحان کنید.
وجود چتری می‌تواند صورت شما را جوان‌تر و مدل موهایتان را جذاب‌تر کند. علاوه بر این مدل موی چتری یک پوشاننده بسیار مناسب برای موهای کوتاهی است که پس از زایمان در اطراف خط رویش مو رشد می‌کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که این مدل سه الی چهار هفته یک‌بار به پیرایش مجدد نیاز دارد.