دوربین قدرتمند؛ برگ برنده گلکسی اس 6 اج سامسونگ

دوربین همیشه یکی از نقاط قوت گوشی‌های هوشمند سامسونگ بوده است. پرچمداران جدید این کمپانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به همین دلیل کمپانی DxOMark دوربین ۱۶ مگا پیکسلی گوشی گلکسی اس 6 اج را مورد بررسی قرار داده و طبق نتایج به دست آمده، این گوشی بهترین دوربین را بین گوشی‌های هوشمند دیگر دارد.

سامسونگ در پرچمدار جدید خود از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX240 ساخت سونی با دیافراگم f/1.9 در کنار لرزش‌گیر اپتیکال بهره گرفته است. این سنسور در گلکسی نوت ۴ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود اما لنز بکار رفته در گلکسی اس ۶ از دیافراگم بازتری بهره می‌برد و از این رو نور بیشتری را جذب سنسور کرده و از طرفی در عکس‌های مایکرو نیز عمق بیشتری در تصاویر ایجاد می‌کند. در بررسی که توسط کمپانی DxOMark صورت گرفت، گوشی گلکسی اس ۶ اج رتبه اول و گلکسی نوت ۴ رتبه دوم را از آن خود کردند. این کمپانی فاکتورهای مختلفی از جمله نویز، اکسپوژر و فوکوس خودکار در حالت تصویر و فیلم برداری را در آزمایش‌های خود به کار می‌گیرد.

در این تست گوشی گلکسی اس ۶ اج از ۱۰۰ امتیاز، امتیاز ۸۶ را کسب کرد. گوشی گلکسی نوت ۴با کسب امتیاز ۸۳ رتبه دوم را به دست آورد. گوشی‌های گلکسی اس ۵، اکسپریا زد ۲ و اکسپریا زد ۳ با کسب امتیاز ۷۹ همگی رتبه پنجم را کسب کردند. گوشی نکسوس ۶ با ۷۸ امتیاز رتبه هشتم را به دست آورد. پرچمداران جدید اپل یعنی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس نیز در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.Samsung-Galaxy-S6-Edge-25-710x473

نمونه کوچک جت مافوق صوت لاکهید مارتین در تونل باد تست می‌شود
مشاهده

گلکسی اس ۶ اج که امتیار ۸۶ را به دست آورده، میانگین امتیاز ۸۸ برای تصویربرداری و ۸۴ برای فیلم برداری است. این گوشی به دلیل این که در محیط‌های کم نور نویز بیشتری را در تصاویر ثبت کرده بود، امتیاز کمی را از دست داد. به دلیل ساختار فلش دورنگ گلکسی اس ۶ اج، تصاویر ثبت شده توسط این گوشی کمی دارای لایه‌های زرد و سبز دارند. از طرفی دیگر، دوربین این گوشی دارای سرعت فوکوس بسیار بالایی بوده و همچنین بالانس نور سفید نیز همواره در حالت عادی بوده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد.