پنج ویژگی گوشی‌های میان رده که در گوشی‌های سامسونگ و اپل وجود ندارند

گلکسی S6 سامسونگ و آیفون 6 به احتمال زیاد پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در چند ماه اخیر هستند؛ اما علی‌رغم مزیت‌های بسیاری که دارند به ویژگی‌های موجود در گوشی‌های پایین رده و ارزان مجهز نشده‌اند. در ادامه همراه بازدید ایده باشید تا با این ویژگی‌ها آشنا شوید.

امروزه سازندگان گوشی‌های هوشمند قابلیت‌های بی‌نظیر بسیاری را در دستگاه‌های خود تعبیه می‌کنند که این قابلیت‌ها نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده و برای خرید گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت ترغیب می‌کند.

اما معمولاً کاربران پس استفاده‌ی این گوشی‌های هوشمند از نبود برخی ویژگی‌ها‌ی ساده و کابردی در آن‌ها متعجب می‌مانند. خوشبختانه هنوز جای امیدی هست که روزی برخی سازندگان سرشناس گوشی‌های هوشمند، چنین قابلیت‌هایی را در پرچمداران خود تعبیه خواهند کرد. در ادامه به تعدادی از این قابلیت‌های ساده و کاربردی که در گوشی‌های ارزان قیمت و پایین رده قرار دارد اشاره می‌کنیم.

۱. ضبط خودکار مکالمات

redmi-record-call-4-20140504

شرکت شیائومی تاکنون رشد بسیاری در چین داشته است؛ این کمپانی در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی ۳۵ میلیون گوشی‌هوشمند به فروش رسانده و شیائومی موفقیت خود را به رام اندرویدی غنی MIUI مدیون است. بسیاری لقب اپل چین را به شیائومی نسبت می‌دهند؛ چراکه این کمپانی در بسیاری از موارد از اپل الهام گرفته است. حتی طراحان شیائومی نیز به شباهت رابط کاربری MIUI با iOS اذعان کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب و کاربردی این رام، ضبط خودکار مکالمات است.  در حال حاضر در فروشگاه‌ گوگل‌پلی و اپل‌استور برنامه‌های شخص ثالث بسیاری به همین منظور وجود دارد؛ اما این اپلیکیشن‌ها مکالمه و صدا را از طریق میکروفن ضبط می‌کنند که به مراتب کیفیت کمتری دارد؛ بخصوص در محیط پر سر و صدا. اما شیائومی قابلیت ضبط مکالمات را در بطن سیستم گوشی‌های هوشمند خود تعبیه کرده که بسیاری از کاربران از وجود این ویژگی بسیار خوشنود هستند.

تلسکوپ میلیارد پیکسلی سازمان فضایی اروپا برای تهیه تصاویر واضح از کهکشان‌ها به فضا پرتاب شد
مشاهده

۲. عدم شماره گیری تلفن هنگامی که در جیب قرار دارد

014617laa22a9aaeoeaech.png.thumb

ویژگی استانداردی که در بیشتر گوشی‌ها از جمله گوشی‌های شیائومی قرار دارد، محافظت از تلفن و عدم شماره گیری هنگامی که در جیب قرار دارد، است. ممکن است تا به حال برای شما هم پیش آمده که به صورت کاملاً اتفاقی شماره‌گیری کرده یا اشتباها پیامکی فرستاده‌اید. این اتفاق‌ها معمولاً هنگامی رخ می‌دهد که قفل صفحه‌نمایش فعال نبوده و در این هنگام برنامه‌هایی مانند شماره‌گیر و پیام‌رسان باز می‌شوند. در نهایت اگر در گوشی‌های هوشمند سنسوری برای این منظور وجود داشته باشد، می‌توان از بسیاری اشتباهات و اتفاقات جلوگیری کرد.

۳. حالت‌های مختلف ذخیره‌ی انرژی

Xiaomi-Redmi-2-Review-092-UI

بسیاری از کمپانی‌ها از این قابلیت به منظور حفظ عمر باتری و افزایش بازدهی آن استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ حالت ذخیره‌ی انرژی اولترا را در گوشی‌های هوشمند خود ندارند؛ اما انتظار می‌رود این کمپانی و حتی اپل نیز چنین قابلیتی را در دستگاه‌های هوشمند خود تعبیه کنند. این ویژگی به کاربران امکان انتخاب بین حالت «عملکرد بیشتر» و حالت «بهینه سازی باتری» را می‌دهد.

 ۴. مرتب کردن اپلیکیشن‌ها بر اساس حروف الفبا

android1

زمانی که گوشی را به مدت بسیاری استفاده می‌کنید، تعداد اپلیکیشن‌های دانلود و نصب شده نیز افزایش می‌یابد. در چنین مواقعی پیدا‌کردن اپلیکیشن مورد‌نظر خود بسیار دشوار شده و معمولاً باعث سردرگمی کاربران می‌شود. به همین دلیل ویژگی‌ که بتواند اپلیکیشن‌ها را بر اساس حروف الفبا مرتب کند، بسیار کاربردی خواهد بود؛ اما متأسفانه این قابلیت در گوشی‌های هوشمندی نظیر آیفون و برخی گوشی‌های سامسونگ قرار ندارد.

۵. باز کردن قفل یا قفل کردن با دو بار لمس نمایشگر

LG-KnockON

در مواقعی که برخی گوشی‌های هوشمند سایزشان بزرگ بوده و دسترسی به دکمه‌ی پاور کمی دشوار می‌شود، قابلیت باز کردن قفل با دو بار لمس صفحه نمایش بسیاری کاربردی است. این ویژگی علاوه بر صرفه جویی در زمان می‌تواند سریعاً قفل گوشی را باز کند. متأسفانه به دلایل نامشخص این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ و اپل قرار ندارد. دو بار لمس کردن نمایشگر یک ژست حرکتی ساده و سریع به شمار می‌رود و می‌تواند به عنوان یک روش جایگزین برای باز کردن قفل نمایشگر مورد استفاده قرار گیرد.

شناسایی هشتمین شگفتی مفقوده جهان
مشاهده